Maneo Skrevet 12. april 2008 #441 Del Skrevet 12. april 2008 Det var nytt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoghurt Skrevet 19. april 2008 #442 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) ^generelt er jeg litt lei av Body Shop. Prisene deres har gått noe veldig opp (ikke noe med Loreal mon tro??), og jeg syns noen av produktene de har kan være litt i overkant parfymerte.. Har gått tom for shampoo og kom over en på Ultra i dag som nesten er for god til å være sann! 500 ml, 49 kroner, fairtrade, økologisk, kun naturlige ingredienser og ikke testet på dyr. Lukta godt og! Her er link til den. Tenkte det var et fint tips for alle andre som ikke har penger til dyre helsekostshampooer. Shampooen skal visstnok "pleie og gi mer fylde", har ikke prøvd den ennå så om det stemmer for nå vise seg, skal raportere når jeg har brukt den. De hadde også balsam og body scrub i serien, men det har jeg nå så er ikke aktuelt enda, men når jeg går tom er jeg svært interessert i det, syns det er så herlig å kunne kjøpe produkter med fullpakke av mine krav, ofte må man velge mellom de forskjellige - Body Shops produkter som ikke er testet på dyr og bruker noen fairtrade ingredienser er ikke så altfor miljøvennlige, mens mange miljøvennlige produkter ikke testet på dyr ofte mangler noen fairtradesertifisering. Ellers er Ultra genialt til oss som vil kjøpe økologisk, fant økologiske kikerter der i dag, så nå blir det økologisk hummus her, nam! edit: skrivefeil kommer så lett når man føler seg engasjert Endret 19. april 2008 av Yoghurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 19. april 2008 #443 Del Skrevet 19. april 2008 Åh, Yoghurt, jeg vil ha link, evt navn på den shampooen. Ultra ja, det har vi ikke her i byen. Men, jeg var på obsen i dag og drømte meg bort mellom hylleradene der. Skulle liksom bare ha rømme og wraps til tacoen i dag, men det ble en hel kurv bare fordi de de har så mye gøy som lokalbutikkene her ikke har, og veldig mye økologisk. Tenkte ta turen innom når jeg skal på senteret på tirsdag også. Også evt få meg medlemskort i coop, det er jo mange bra fordeler med det, bla annet 15% på all økologisk frukt. Og Obsen har også best utvalg av økofrukt og grønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. april 2008 Forfatter #444 Del Skrevet 19. april 2008 Yoghurt: Ja, vil høre mer når du har prøvd den! :-D Jeg har også blitt inspirert til å handle mindre når jeg leste en bok - som jeg har vært inne på i dagboken min her - om lykke i overflodssamfunnet. Lykken består ikke i mer og mer shopping - den er lettere å finne i forventningen, i å kjøpe mindre slik at man verdsetter det man får mer - og ikke minst i å ta en titt på alt man faktisk har fra før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 19. april 2008 #445 Del Skrevet 19. april 2008 (...) i å kjøpe mindre slik at man verdsetter det man får mer - og ikke minst i å ta en titt på alt man faktisk har fra før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoghurt Skrevet 20. april 2008 #446 Del Skrevet 20. april 2008 Har fortsatt ikke prøvd den (øhm, søndager hvor jeg kun er hjemme og jobber med skriving er ikke dagen hvor jeg prioriterer høyt å se best mulig ut..), men her er link http://www.urtekram.dk/produktdetaljer/?tx...Hash=685eac636f som sagt fant jeg den på Ultra (den i sentrum i Trondheim hvis noen som bor her skulle undre). Jeg vet ikke helt hva som skjedde med det forrige innleget mitt, var så sikker på at jeg la ut link, men slikt skjer vel Og ja, Ultra er genialt. Nå har Trondheim fått en til Ultra nettopp (åpna forrige uke), butikken er svanemerket og bakeriet er heløkologisk! Skal innom på tirsdag og gleder meg masse til å se det, særlig bakeriet, jeg har en stoor svakhet for bakst. Ellers handler jeg på coop obs og, der ukeshandlinga hovedsaklig gjøres, og de er også veldig flinke, bra den 15% medlemsrabatten på økologisk ja Også har jo coop den änglamarkserien som er super når man prøver å overtale folk som i utgangspunktet ikke gidder økologisk dersom det er for dyrt, for de produktene er nesten like rimelige som de vanlige. Tilslutt har du veldig rett i det Tabris, og det er en flott tankegang. Jeg er veldig antimaterialistisk av meg og får lite glede av ting. ...med unntak av cd'er men der er jeg ikke i flertall (de fleste laster jo bare ned musikk nå) og jeg hører på en del ukjente band som jeg ønsker å støtte (da mener jeg ikke med penger, penger på platesalg er ikke den største businessen til små band). Har jeg noe mer å raportere i miljøvennlighetens ånd da.. Hm, tok fram sykkelen i dag, så nå skal jeg prøve å ta litt mindre buss en jeg gjør, blir fort to bussturer per dag på meg, vil tro jeg har et gjennomsnitt på en 500 turer i året... :| Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 20. april 2008 #447 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg har prøvd en annen variant av den urtekram shampooen. Med lavendel. Vet ikke helt enda hva jeg mener. Kjente at håret mitt ble veldig tørt i dusjen, men det kjennes veldig deilig nå! Jeg kjøpte den på Kinsarvik naturkost, og mener det var en 45-55kr for den. Kjøpte også en type til prinsen. Åh, jeg vil også ha Ultra! Det høres jo genialt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoghurt Skrevet 20. april 2008 #448 Del Skrevet 20. april 2008 Vel nå har jeg prøvd den, og den var tipptopp den. Håret mitt lukter godt, og kjennes mykt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. april 2008 Forfatter #449 Del Skrevet 21. april 2008 Kjempe! Foreløpig kjøper jeg slikt fra Body Shop, men får se om jeg ikke endrer det når det jo finnes noe som er enda bedre. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 24. april 2008 #450 Del Skrevet 24. april 2008 Har gått tom for shampoo og kom over en på Ultra i dag som nesten er for god til å være sann! 500 ml, 49 kroner, fairtrade, økologisk, kun naturlige ingredienser og ikke testet på dyr. Nå har Ultra 15% rabatt på alle Fairtrade produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 28. april 2008 #451 Del Skrevet 28. april 2008 Så arti, kom inn her for å skrive om den shampoen. Kjøpte den på lørdag på Coop Prix. Men visste ikke at det finnes balsam til den. For det har de nemlig ikke tatt inn! Har bestemt meg for å gå over til slike hårprodukter, fordi jeg vasker håret hver dag (pga. trening) og da er det ikke rett av meg å skylle parabener ned i avløpet hver dag. Denne shampoen funket IKKE på mitt hår uten balsam. Det ble til en stor rastaflette! Men ellers luktet den godt og jeg liker at det er fair trade. Synes det er vanskelig å unngå parabener, men jeg forsøker å ta litt etterhvert og er oppmerksom på det. Til jul (ja, tenker på det allerede.. Huff..) så skal jeg kjøpe økologiske ting til vennene mine. DET har jeg bestemt. Kanskje i et selvsydd handlenett:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. april 2008 #452 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg fant Urtekram-shampoen på "min" prix også, og måtte selvfølgelig kjøpe den for å teste. Lukter nydelig, så nå får vi se hva min sensitive hodebunn sier når jeg har brukt den en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 28. april 2008 #453 Del Skrevet 28. april 2008 Uff, jeg leste på beholderen av grønnleiren min, og der var det fire forskjellige parabener opplistet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. april 2008 Forfatter #454 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg "må" nesten ha balsam til mitt hår også - men de hadde begge deler på Ultra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 28. april 2008 #455 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg trodde også jeg måtte ha balsam til håret, men nå vasker jeg håret ca hver 3.gang med balsam og resten uten. I det siste halvåret har håret mitt også fått tilbake mye av krøllene jeg hadde før da jeg var liten (hadde fra naturens side korketrekkere!!) Legger ved en liten quote fra budstikka Hårbalsam inneholder ofte miljøbelastende stoffer. "2 i 1"-produkter, altså sjampo og balsam i ett produkt, inneholder som regel mindre miljøbelastende stoffer enn ren balsam. Tenkte også jeg skulle tipse om at coop Obs har 40% rabatt på all frukt og grønt denne uken - også økolgisk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 28. april 2008 #456 Del Skrevet 28. april 2008 Og det betyr asparges hele uka! Kjøper det kun når det er på tilbud. Synes det er for dyrt med 37-40 kr for en bundt asparges.. Leste forresten at to matvarekjeder har sluttet å reklamere for scampi fordi oppdrettet av disse er svært miljøbelastende og veldig omdiskutert. Så da har jeg tenkt å kutte ut å kjøpe scampi:) Prøver så godt jeg kan. Liker å bli opplyst om sånne ting, jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. april 2008 Forfatter #457 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg kan prøve å bruke balsam sjeldnere, nå som jeg har klippet noe av lengden og håret generelt sett er lettere å ha med å gjøre. Ja, jeg liker også å bli opplyst om slike ting (f.eks scampi), men jeg vil tro familien min synes jeg har tippet over nå snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 28. april 2008 #458 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Jeg trodde også at jeg trengte balsam, men etter et par hårvaskers overgangstid oppdaget jeg at håret ble mye finere av å droppe balsamen og bare bruke en mild naturkosmetikksjampo. Har noen av dere forresten prøvd å gå til en økologisk frisør? Bergen Tromsø Oslo Info om økologisk frisør på sidene til Grønn Hverdag Endret 28. april 2008 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. april 2008 Forfatter #459 Del Skrevet 29. april 2008 Ingen av de som er i nærheten av der jeg bor, dessverre. Men genialt at det finnes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. april 2008 #460 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg trodde også at jeg trengte balsam, men etter et par hårvaskers overgangstid oppdaget jeg at håret ble mye finere av å droppe balsamen og bare bruke en mild naturkosmetikksjampo. Har noen av dere forresten prøvd å gå til en økologisk frisør? Bergen Tromsø Oslo Info om økologisk frisør på sidene til Grønn Hverdag Tenkte jeg skulle teste, men de hadde så lang venteliste at jeg ikke fikk time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå