Gjest Tigerjente Skrevet 30. mars 2008 #421 Del Skrevet 30. mars 2008 Takk for tips! Jeg har vært på jakt på en solkrem som ikke tester på dyr og ikke har allverden med fyfy-ingredienser i seg. Vet du noe om ingrediensene i Laverne sin solkrem? Er det lavera du mener? Hvis det er den, så er den på grønn hverdag sin liste, men jeg har ikke sett på den mtp ingredienser jeg godkjenner for meg. Jeg har etterhvert bygget meg opp en lang liste over ingredienser og merker som boikottes. Nå er det to år siden jeg prøvde lavera, for i fjor prøvde også jeg babyline, uten at jeg viste at den var testet på dyr.. Kitsune: Triclosan brukes i zalo antibakteriell og tankrem fra Colgate som heter Total. Jeg har også opplevd triclosan i sminke etterhvert som jeg har leta gjennom mye rar kosmetikk. Og Dermalogica bruker det som det viktigste virkningsmiddelet i den ene rensen sin fordi den skal være antibakteriell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 30. mars 2008 #422 Del Skrevet 30. mars 2008 Er det lavera du mener? Hvis det er den, så er den på grønn hverdag sin liste, men jeg har ikke sett på den mtp ingredienser jeg godkjenner for meg. Jeg har etterhvert bygget meg opp en lang liste over ingredienser og merker som boikottes. Nå er det to år siden jeg prøvde lavera, for i fjor prøvde også jeg babyline, uten at jeg viste at den var testet på dyr.. Lavera var det jeg mente, ja. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 30. mars 2008 #423 Del Skrevet 30. mars 2008 Da var jeg ferdig med den rensen. Så se der - lærer mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #424 Del Skrevet 30. mars 2008 Velkommen i tråden, Kitsune, så kjekt at du også vil være med her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoghurt Skrevet 5. april 2008 #425 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg likte godt lavera sin solkrem for barn. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe mer produkter fra Babyline siden de tester på dyr, synd for jeg likte godt den serien. Nei uff, det visste jeg ikke, tenkte ikke over å sjekke det.. Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 10. april 2008 #426 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Hiver inn - denne linken - , jeg, slik at kanskje flere blir obs på hva som dyretestes, og hva som ikke testes på dyr. Endret 10. april 2008 av Maneo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 10. april 2008 #427 Del Skrevet 10. april 2008 Hiver inn - denne linken - , jeg, slik at kanskje flere blir obs på hva som dyretestes, og hva som ikke testes på dyr. Ja, det er en veldig fin side.. Hvordan forholder dere dere til de på den orange listen. Tror jeg bare skal boikotte dem, så kan de heller bli tatt inn i varmen om de finner det for godt å svare ordentlig på om de tester på dyr eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 10. april 2008 #428 Del Skrevet 10. april 2008 Ja, det er en veldig fin side.. Hvordan forholder dere dere til de på den orange listen. Tror jeg bare skal boikotte dem, så kan de heller bli tatt inn i varmen om de finner det for godt å svare ordentlig på om de tester på dyr eller ikke. Jeg bruker kun ting fra den grønne listen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 10. april 2008 #429 Del Skrevet 10. april 2008 Forsettene mine er litt oppdatert: * Ikke kjøpe klær med mindre jeg har bruk for det. Lovlig; undertly i bergrenset antall, jobbukse (magen vokser jo nå,) klær til prinsen i store størrelser men disse skal være økologisk, og mammaklær i begrenset antall. Prinsen har fått klær fra Lindex i øko-bomull, babyen i magen har fått to sett nye klær også de økologisk. Har sagt til alle at vi ikke trenger klær. Har ikke kjøpt noe jobbebukse eller mammaklær enda. Jeg kjøpte meg en cardigan og topp i øko bomull fra hm, kan brukes under graviditeten pga tunika effekt. * Ikke kjøpe dill, smykker, pynteting til hjemmet, jeg trenger ikke uendelig av lysestaker ol. Bare to hengende lysestaker, men de er også fairtrade og bidro til at jeg trives mye bedre i stuen min. * Redusere forbruket av kosmetikk til det minimale, produkter skal ikke inneholde stoffer jeg har på min forbudt liste (som jeg holder på å oppdatere) Det jeg har nå som inneholder disse ingrediensene skal brukes opp hvis det er i daglig bruk/ikke mye igjen, eller kastes. Jeg skal også lage en liste over kosmetikk som er lovlig. De skal allerhelst være økologisk/fairtrade, og skal IKKE være testet på dyr. Her har jeg vært megaflink! Ikke kjøpt noe jeg ikke trenger, ingen ny sminke fordi den var tøff. Her hjelper det også at jeg ikke har vært ute så mye etter at jeg ble gravid fordi jeg ikke orker. * Redusere vaskemiddelmengden til det minimale, man trenger ikke alle disse vaskemidlene det reklameres for. Har funnet noen økologiske vaskemidler jeg kunne tenke meg å prøve ut, disse skal IKKE være testet på dyr. Stort sett gått over til ecover, og vaskenøtter er i posten snart, vasker badet, kjøkkenet og overflater med mikrofiberkluter jeg hadde fra før av. * Om jeg trenger nye møbler (vi skal kanskje flytte i mai *håper* ) skal det allerhelst være brukt. Skal vi pusse opp skal jeg velge miljøvennlige alternativer. f.eks har jeg ikke kjøpt gardiner enda (bruker de som er her) fordi jeg ikke har funnet noe godt økologisk alternativ. Har ikke kjøpt noe møbler enda, men en løper til stuebordet som var fairtrade fra black design. * Kutte ut smålekekjøpingen til prinsen. Impulskjøp er dumt. Denne syns jeg er vanskelig. Er så greit med en liten belønning om han er flink. MEN, jeg må begynne å tenke nå. Tror også det går litt over når jeg får en til * Velge økologiske/fairtrade produkter der det er mulig, kanskje pushe på for å få inn flere slike produkter i lokalbutikken (der jeg jobber) Har valgt å ta ukeshandling i en annen butikk som har litt mer utvalg.. Men selvsagt er det enda flere ting vi kan bli bedre på her. * Bli flinkere til å kutte ut kjøtt og dyreprodukter. Til nå har vi en dag i uken med vegetarmiddag, men her ønsker jeg å bli flinkere, gjerne begynne med to - tre nå, også oppdatere senere. Evt. også lage mindre kjøtt til hver middag, og mer grønt. Ønsker også å bli flinkere med kostholdet generelt, men det er en annen sak. Har klart ca 2 dager i uken uten kjøtt nå, sklidde litt ut en stund, men har kommet oss inn igjen * Bli flinkere med søppelgjennvinning. Holder på å forske på kompostbinge, og tror vi velger en kald og en varmbinge. Bli mer bevist på utsortering av plast/metall. Var vist vannskeligere enn jeg trodde å lage kompostbinge Har lokalisert glass/metall kontainerne og prøver å ta det en gang i uken sammen med panteflasker og ukeshandling. Søppelordningen er vanskelig å sette seg inn i her, er veldig bra at de har henting annenhver uke på restavfall, men når vi ikke får matavfallshenting og i tilegg har en bleiegutt enda, da blir det litt vanskelig. * Bli flinkere til å slå av lys i rom vi ikke er i, slå helt av og ikke la ting stå i hvilemodus. En kjapp oppdatering. Det jeg har klart å innføre er merket med grønt, det jeg holder på med er orange. Fortsetter også utforkningen av tøybleier, og tror jeg har funnet noen som passer bra til oss mtp at faren er negativ til det. Han mener det er så mye styr, men jeg skal vise ham. Disse er også økologisk. Har skrevet en lang liste over ting vi burde hatt til babyen, kuttet ut det vi aldri kommer til å bruke, og ser etter alternativer på det vi mangler, ser også etter brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 10. april 2008 #430 Del Skrevet 10. april 2008 - Ikke kjøpe mer klær enn jeg har behov for. - Dette har jeg heller ikke gjort, har dog ikke hatt så mye penger. Men synes jeg har blitt mye flinkere til å unngå impulskjøp, og heller oppdage gamle klær jeg hadde glemt. - Ikke kjøpe kun for å kjøpe. - Blitt flinkere. Skriver lister for ting jeg absolutt trenger, og følger heller den enn å kjøpe på impuls. - Kjøpe kun kosmetikk jeg "trenger", og kun produkter som ikke er testet på dyr. - Også bra. Bruker kun foundation og mascara av sminke, og det varer som regel lenge. Har skeiet litt ut i hårfronten, men det er pga. problematisk hårbunn. - Ikke bruke bilen unødvendig. - Prøver å bli flinkere, men har en bil som streiker om den står for lenge. - Spise kun økologisk kjøtt, og muligens også blir mer bevisst på økologisk frukt og grønt. - Spiser kun økologisk kjøtt. Frukt og grønt må jeg fremdeles bli flinkere på. Inspirert av Tigerjente har jeg også oppdatert lista mi litt for å se hvordan jeg ligger an. Ikke meninga å kopiere, Tiger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 10. april 2008 #431 Del Skrevet 10. april 2008 Inspirert av Tigerjente har jeg også oppdatert lista mi litt for å se hvordan jeg ligger an. Ikke meninga å kopiere, Tiger. Ikke noe problem, er jo bare bra å være til inspirasjon noen ganger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salemandra Skrevet 11. april 2008 #432 Del Skrevet 11. april 2008 Kjempebra! Ja, skal også se om jeg finner noen fairtrade eller økologiske shampoo og balsam. Evt. også tannkrem. Nå kjøper jeg shampoo og balsam fra The Body Shop, men har mistet litt sansen for dem etter at de ble kjøpt opp av LOreal. ville bare si at ang body shop som har blitt kjøpt opp av loreal, som igjen eies av nestlè som igjen driver med dyreforsøk, atte, jeg snakka litt med en på body shop ang det for en stund siden og ho var enig med meg i det at ho synes det var ugreit med tanke at det ikke går direkte hånd i hånd når nestlè tester på dyr, noe body shop er imot, MEN ingenting av produktene deres eller noe skulle bli endret på da. så da kan vi jo satse på fortsatt at ingenting der blir testet på dyr. forhåpentligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 11. april 2008 #433 Del Skrevet 11. april 2008 ville bare si at ang body shop som har blitt kjøpt opp av loreal, som igjen eies av nestlè som igjen driver med dyreforsøk, atte, jeg snakka litt med en på body shop ang det for en stund siden og ho var enig med meg i det at ho synes det var ugreit med tanke at det ikke går direkte hånd i hånd når nestlè tester på dyr, noe body shop er imot, MEN ingenting av produktene deres eller noe skulle bli endret på da. så da kan vi jo satse på fortsatt at ingenting der blir testet på dyr. forhåpentligvis. Problemet er også at tbs ikke er villig til å endre produktene sine så veldig. De bruker framdeles parabener, og ikke bare de som har fått gult lys. Jeg har klagd mange ganger på det, både mens jeg jobba der, og også etter jeg sluttet. Samtidig har jeg også sett at oppigjennom har de faktisk fjernet farlige stoffer etterhvert. Har lest masse gamle produktbeskrivelser... Har framdeles hovedvekt av tbs produkter i skapene mine, men bruker mindre og mindre, spesielt siden jeg ønsker å kutte ut parabener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 11. april 2008 #434 Del Skrevet 11. april 2008 Stussa også på at Body Shop både er eid av et firma som tester på dyr, og på at de har parabener i produktene sine. Bruker kun mascara, dusjsåpe og body-butter fra dem, men kommer muligens til å bli mindre fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. april 2008 Forfatter #435 Del Skrevet 11. april 2008 Hva er egentlig parabener, og hvorfor er det negativt? Det jeg stusser litt over er at det ikke lenger står "Ikke testet på dyr" på produktene tiL TBS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 11. april 2008 #436 Del Skrevet 11. april 2008 Her kan du lese om parabener. Jeg forsøker å holde meg til naturkosmetikk. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. april 2008 Forfatter #437 Del Skrevet 11. april 2008 Takker for info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 11. april 2008 #438 Del Skrevet 11. april 2008 Det jeg stusser litt over er at det ikke lenger står "Ikke testet på dyr" på produktene tiL TBS. Gjør det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. april 2008 Forfatter #439 Del Skrevet 12. april 2008 Ikke som jeg har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 12. april 2008 #440 Del Skrevet 12. april 2008 Gjør det ikke? Jeg måtte ut på badet å se. På noen sto det against animaltesting, og på mange sto det ikke noe om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå