Gjest Bodillen Skrevet 27. november 2007 #21 Del Skrevet 27. november 2007 Tabris - gratuelerer med alle tider Grønn Shoppingdagbok! Jeg henger meg på det meste av det som er skrevet over her. Noen som vet hvor man kan kjøpe store, solide handlenett? Bilen er jeg blitt kjempeflink til å la stå. Jeg går mye mer enn før. Dessuten forsøker jeg å handle for flere dager når jeg først handler. For 2008 planlegger jeg å ikke kjøpe meg ett eneste klesplagg. Det eneste jeg vet jeg er nødt til å kjøpe, er et par joggesko. De gamle har holdt i to år, så det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Gleder meg virkelig til å følge med videre i denne dagboka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. november 2007 Forfatter #22 Del Skrevet 27. november 2007 Velkommen, Bodilen - og tusen takk! Men det var bare jeg som startet dagboken, den tilhører alle som henger seg på! Vi kjøpte to handlenett på den lokale Megabutikken. Tror de kostet 20 kroner stk og er på størrelse med en god handlepose (men de tåler litt mer tyngde siden de er laget av tøy). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 27. november 2007 #23 Del Skrevet 27. november 2007 http://www.handysize.no/show.asp?page=goxp...4dbpCA0690.html Denne er jeg veldig fornøyd med, for den kan brettes sammen og puttes i en liten pose som følger med, og så kan man bare ha den i veska uten at den er i veien. (Jeg tror det er denne, men min har et helt annet mønster, kjøpte den for et par år siden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 27. november 2007 #24 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) www.dyretesting.no Origins er et merke som skal være bra på de fleste måter - inneholder naturlige ingredienser, ikke dyretestet, endel av det er økologisk, og en del av emballasjen er laget av resirkulerbart materiale. Men det er ganske dyrt da. Ellers lavera og weleda som er naturprodukter. Endret 28. november 2007 av Catwoman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 27. november 2007 #25 Del Skrevet 27. november 2007 Kjekt at så mange henger seg på. Ellers har jeg et tips til handlenett - selv har jeg et stort strandnett som jeg kjøpte for noen år siden. De er laget for å romme masse, og er kjempegode! Se etter det når sommersesongen nærmer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 27. november 2007 #26 Del Skrevet 27. november 2007 Joda, jeg er egentlig veldig enig med deg i TBS s.n.. Jeg bare må forsvare de litt også, det er tross alt dem som gir meg penger til mitt daglige brød Kjempefint at dette blir ett sted der vi kan dele linker, meninger og erfaringer om økologiske produkter og miljøvennlige valg. Jeg tror absolutt at jeg skal skaffe meg nei til reklame klistremerke til postkassen vår, slik at jeg slipper å bli villedet av reklamen (har nettopp henta tirsdagens reklamebunke, og allerede nå er det ting jeg vil ha ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 27. november 2007 #27 Del Skrevet 27. november 2007 Bra tiltak Jeg fortsetter min plan om å kjøpe dyrere klær. De to grunnene er at de vanligvis har bedre kvalitet, og holder lengre, samt at jeg kleskjøpene begrenser seg selv når plaggene koster mer. Ellers så impulskjøper jeg svært sjelden. Jeg ser, prøver eventuelt, og venter så til neste dag. Hvis jeg fortsatt husker dette plagget da, kan jeg igjen vurdere om jeg skal kjøpe det. Jeg pleier også stort sett å ha en plan for hva jeg skal kjøpe, sånn at det pleier å bli noe jeg trenger. Jeg er faktisk så god til dette at jeg gjerne går alt for lenge uten nødvendige ting. Som f.eks. vintersko/støvletter. Det handler i tillegg om at jeg er veldig kresen på sko og klær. Jeg driver også og utforsker helsekosten på kroppspleie og diverse. Men jeg må dessverre si at sjampoen og balsamen fra Jasön har vært en liten skuffelse for mitt hår. Spesielt balsamen er så god på anti-frizz at krøllene blir nesten glattet ut. Har aldri sett noe lignende. Selv om håret kjennes aldri så sunt og blankt. Dessverre så må vi nok kjøpe oss bil i løpet av året, men vi kommer fortsatt til å gå mye. Skal følge med her videre for flere tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. november 2007 Forfatter #28 Del Skrevet 28. november 2007 Må berre legge til ein sak; Plugge ut mobilledninger når mobilen er ferdig lada! Oups... den må jeg bli flinkere til, ja. Er notert, takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. november 2007 Forfatter #29 Del Skrevet 28. november 2007 www.dyretesting.no Origins er et merke som skal være bra på de fleste måter - inneholder naturlige ingredienser, ikke dyretestet, endel av det er økologisk, og en del av emballasjen er laget av resirkulerbart materiale. Men det er ganske dyrt da. Ellers lavera og weleda som er naturprodukter. Hvor får man kjøpt disse tre merkene? Helsekost? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 28. november 2007 #30 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Lavera og Weleda fåes på helsekosten. Jeg har brukt endel produkter fra disse merkene, mest lavera, og synes de har vært veldig bra. Jeg blander de litt sammen - men ihvertfall en av de to merkene fører sminke også, her jeg bor er det desverre dårlig utvalg i det, så jeg har ikke prøvd noe sminke fra de enda. Origins selger de på SkinTonic. Lavera weleda origins så er det jo Jason og giovanni. Jason er vel ganske naturlig, giovanni er jeg ikke helt sikker på - men de har ihvertfall noen økologiske produkter. Begge de fåes på helsekosten. Endret 28. november 2007 av Catwoman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. november 2007 Forfatter #31 Del Skrevet 28. november 2007 Takk for tips - må se etter dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Advena Skrevet 28. november 2007 #32 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Jeg fortsetter min plan om å kjøpe dyrere klær. De to grunnene er at de vanligvis har bedre kvalitet, og holder lengre, samt at jeg kleskjøpene begrenser seg selv når plaggene koster mer. Hm, det har jeg faktisk ikke tenkt på det. Og om jeg kjøper dyrere klær enn tidligere, blir det også mindre penger (eller dårligere samvittighet ) om jeg kjøper flere dyre plagg istedenfor for få, ergo blir det mindre klesshopping. Bra råd! Nå slenger jeg også dagboka i link under - free hugs - . Endret 28. november 2007 av Advena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. november 2007 Forfatter #33 Del Skrevet 28. november 2007 Yay! Signatur-spree! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 28. november 2007 #34 Del Skrevet 28. november 2007 Da har jeg også fått link til denne dagboka i signaturen min!!! God idé! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. november 2007 Forfatter #35 Del Skrevet 28. november 2007 Det er faktisk ikke tilfellet at alt økologisk er mye dyrere enn konvensjonell mat. Noe av det økologiske kan være ganske mye dyrere, det skal jeg ikke benekte (kanskje spesielt frukt og grønt?), men ofte vil prisvariasjonen vise hva varene egentlig koster når de blir produsert "skikkelig". Vi er nok litt bortskjemte med for billig mat, noe som har blitt konsekvensen av at man skal produsere mest mulig på minst mulig område. Men f.eks økologisk pasta og pastasaus er som oftest ikke mye dyrere, det pleier bare å være noen kroner i forskjell. Samme med økologisk hermetikkmat. Mega og Meny er veldig flinke på økologisk. Det er også Helgø's, men de er vel mer lokale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 28. november 2007 #36 Del Skrevet 28. november 2007 Coop er også ganske gode på økologisk. Her er pasta og boksemat priset nesten som konvensjonelt dyrket mat. Coop har også 15% rabatt på økologiske grønnsaker til alle medlemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Advena Skrevet 28. november 2007 #37 Del Skrevet 28. november 2007 Mega og Meny er veldig flinke på økologisk. Det er også Helgø's, men de er vel mer lokale. Og Ultra har økologisk mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Advena Skrevet 28. november 2007 #38 Del Skrevet 28. november 2007 Tenkte jeg bare skulle nevne at Ultra som regel også har bra vegetaralternativer, som f.eks. soyaprodukter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. november 2007 Forfatter #39 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Tror det skal være en Ultrabutikk i Stavangerområdet. Vi har en Meny-butikk som har veldig mye fairtrade, økologisk og vegetarmat. Når det gjelder pris, glemte jeg også å nevne at økologisk frukt og grønt inneholder vesentlig mer næringsstoffer, så man trenger mindre av dem for å få samme næringsinnhold som med konvensjonelle grønnsaker. Rimi har forresten fairtrade kaffe! Endret 28. november 2007 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. november 2007 #40 Del Skrevet 28. november 2007 *bare følger med* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå