Tabris Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #321 Del Skrevet 17. januar 2008 Som blir erstattet av postbiler og budbiler istedet som kjører til enkelt adresser og leverer små kolli. Det er vel få varer man får levert på døren via egen budbil? Det aller meste går gjennom posten, og postbilene ville jo kjørt uansett pga offentlig post, bankbrev osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 17. januar 2008 #322 Del Skrevet 17. januar 2008 Er personlig stor tilhenger av "kortreiste" varer, er enig med Blondi65 her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #323 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg er også enig i at lokalproduserte varer er noe av det beste, men det er ikke sikkert at kjedebutikken i nærmiljøet nødvendigvis har så kortreiste varer. Og jo mer vi kjøper av varer som er bevisst produsert mer miljøvennlig, jo flere vil lage slike varer. Tenker i hvertfall jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 17. januar 2008 #324 Del Skrevet 17. januar 2008 Altfor mye reklame i posten Selv har vi en "Nei til uadressert reklame" på postkassen (savner ikke reklamen et sekund), og har heldigvis ikke opplevd det samme som vedkommende som har kommentert denne saken 17. jan, 12:56, med tittel "Posten." Det var drøyt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. januar 2008 #325 Del Skrevet 18. januar 2008 Handlenett folkens. Hennes & Mauritz har flotte nett i bomull til en helt symbolsk pris. Dvs. de kostet opprinnelig 65,- men er nedsatt med 70 % og jeg betalte da den svimlende sum av kr 19,50. Det er ikke et økologisk nett, men produsert i India og det har "Grüner Punkt" merke. De har to forskjellige - et lilla med noe bokstavdekor og et sort med sikkerhetsnåler på. Størrelsen er som WWF nettet. Azzesorize eller hva de heter har FAIRTRADE nett. De koster kr 69,- og er i ubleket bomull og ca samme størrelse som WWF nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 18. januar 2008 #326 Del Skrevet 18. januar 2008 Mer handlenett. Body Shop har. De så litt små ut, men er kanskje greie å ta med når man skal handle forskjellige småting (jeg tar i hvert fall jevnlige småshopperunder i byen, etter sokker og shampoo og kaffebønner og sånn, og får ikke alltid plass i veska til sakene). Jeg tror det var 30,- det sto på prislappen, men jeg så ikke så nøye på dem. Apropos det med å shoppe unødig - det er én ting jeg tror jeg ikke kommer utenom noensinne, og det er vesker. Jeg har et intenst forhold til vesker, og ser jeg en fin en må jeg ha den. Det hjelper ikke at jeg har mange fullt brukbare hjemme, jeg hamstrer. Jeg har en dagens veske-kalender på jobb også. Å være samler må da unnskylde unødige innkjøp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #327 Del Skrevet 18. januar 2008 Den eneste du skal forklare deg for er deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 18. januar 2008 #328 Del Skrevet 18. januar 2008 Den eneste du skal forklare deg for er deg selv. Hvilket nok er grunnen til at jeg ikke er i nærheten av å ha reelt dårlig samvittighet for veskene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. januar 2008 #329 Del Skrevet 18. januar 2008 Vi har vel alle våre ting ... Jeg tror nok at med litt bedre råd kunne jeg sikkert blitt sko-holiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. januar 2008 #330 Del Skrevet 18. januar 2008 Mer handlenett. Body Shop har. De så litt små ut, men er kanskje greie å ta med når man skal handle forskjellige småting (jeg tar i hvert fall jevnlige småshopperunder i byen, etter sokker og shampoo og kaffebønner og sånn, og får ikke alltid plass i veska til sakene). Jeg tror det var 30,- det sto på prislappen, men jeg så ikke så nøye på dem. Jeg får gå inn og kjefte Body Shop på Galleriet opp - de har ikke tatt dem inn. De har dem i alle fall ikke utstilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 18. januar 2008 #331 Del Skrevet 18. januar 2008 Vi har vel alle våre ting ... Jeg tror nok at med litt bedre råd kunne jeg sikkert blitt sko-holiker. Jeg er så kresen på sko-komfort. Sko kan være så fine de bare greier, hvis ikke de oppfyller mine nådeløse passformkrav kjøper jeg ikke. Og da går nesten alle kule, spesielle, lekre sko ut. *kikker litt motfallen ned på trauste, svarte vintersneakers* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. januar 2008 #332 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg er så kresen på sko-komfort. Sko kan være så fine de bare greier, hvis ikke de oppfyller mine nådeløse passformkrav kjøper jeg ikke. Og da går nesten alle kule, spesielle, lekre sko ut. *kikker litt motfallen ned på trauste, svarte vintersneakers* Jeg har det NESTEN sånn. Dvs. det ER en sammenheng mellom pris på pensko og komfort. Jeg kjøpte noen akk så stilige sko på H&M. De har jeg omdøpt til sitte sko. De er kjempehøye og de gjør vondt etter 2 minutter stående. De er fremdeles stilige og vil i fremtiden bli brukt når jeg sitter ved bordet eller andre lignende anledninger. Jeg er sneakers frelst ... Jeg har sett meg ut noen utrolig stilige Nike sneakers. De har bare en feil og det er prisen ... Sukk ... Akk ... Og fargen ... nemlig --- sånn var det ja. De er alt for lyse for meg ikke sant og dermed upraktiske og neida de har vi da ikke bruk for nemlig ... Godt at jeg ikke har råd ... Yo see ... ? Vi har alle våre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 18. januar 2008 #333 Del Skrevet 18. januar 2008 Yo see ... ? Vi har alle våre ting. Om vi har. Ei jeg jobba sammen med for mange år siden kjøpte HVA SOM HELST bare det hadde applikerte bamser på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #334 Del Skrevet 18. januar 2008 Min ting har vært sjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 18. januar 2008 #335 Del Skrevet 18. januar 2008 Hm, tror ikke jeg har noe slik jeg... (vrir hodet) Ellers leter jeg etter en OK kjole jeg kan gifte meg i, og har vært i et utall butikker de siste dagene. Finner ingenting som klaffer (jo det er mange fine plagg, men ikke akkurat det jeg vil ha). I går var jeg på Fretex (spenner virkelig fra de dyreste butikkene til Fretex - men jeg hopper over H&M og Kappahl) - hadde vært utrolig kjekt å finne noe second hand... Men jeg må si at det er sykt masse varer på salg... I noen av butikkene er det kun salgsvarer, og butikken fremstår som full! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. januar 2008 #336 Del Skrevet 18. januar 2008 I dag har jeg hatt en artig "shopping" opplevelse. Jeg var på Rimi på Bergen Storsenter. De har nå fått inn en egen "Fairtrade" hylle. Mens jeg stod der og kikket litt nysgjerrig på den kom jeg på at jeg er tom for ris. Og der - ENDELIG - fant jeg det jeg har lett etter i to år: Basmati naturris! Fairtrade, økologisk OG SUNN på en gang, rene kinderegget. Glad og fornøyd tenkte jeg på hva jeg skulle ha som snacks i kveld og for en gangs skyld klarte jeg å tenke sunt her også: det blir grønnsaker med holidaydip.Etter å ha puttet paprika, selleri gulrot og holidaymix i handlekurven gikk jeg for å finne lettrømme. Jeg tok den første og beste jeg fant og den var OGSÅ økologisk. Så selv om ikke resten var økologisk gleder det meg stort at disse produktene dukker opp i vanlige butikker også. Nå må vi bare bli veldig flinke til å kjøpe dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 18. januar 2008 #337 Del Skrevet 18. januar 2008 Kjempebra Blondie! Jeg har forøvrig kjøpt Øko-rømme lenge - det har Tine hatt en stund! I dag kjøpte jeg derimot en økologisk lettrømme fra Røros - tenkte jeg skulle støtte en mindre produsent enn Tine! Ellers var jeg heldig da jeg handlet grønnsaker på Coop'en i dag - den økologiske hylla var full. Irriterer meg når det til tider liggen en slapp agurk og en enkel pose poteter, og that's it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #338 Del Skrevet 18. januar 2008 Genialt, Blondie65! Ja, samboer og jeg var med mor opp til økoutsalget og handlet både middag og kosemat for helga der. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 18. januar 2008 #339 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg får gå inn og kjefte Body Shop på Galleriet opp - de har ikke tatt dem inn. De har dem i alle fall ikke utstilt. De har dem, men sist jeg var innom der hadde vi dem på lager. De har hengt ute i butikk helt fram til julen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 19. januar 2008 #340 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Via LaMitad kan man handle i kjente norske nettbutikker og samtidig går f.eks 5% eller 35kr fra hvert salg (avhengig av nettbutikkens avtale med LaMitad) til LaMitad som driver innsamling for bistandsarbeid i Ecuador! Noe á la det samme som Etica.no, men hos Etica.no kan man velge mellom ulike organisasjoner man vil støtte (f.eks. WWF, Blindeforbundet, Right to Play osv). Dette er ikke for å oppfordre til shopping, men hvis man skal shoppe noe via nettet kan det være greit å sjekke om nettsiden tilbyr en slik avtale Edit: skrivefeil Endret 19. januar 2008 av Frk. Grønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå