salsera Skrevet 30. april 2008 #461 Del Skrevet 30. april 2008 Bra at det er populært, da dukker det kanskje opp flere etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 30. april 2008 #462 Del Skrevet 30. april 2008 Bra at det er populært, da dukker det kanskje opp flere etterhvert? Det håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 30. april 2008 #463 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg tenkte jeg skulle farge håret mitt hos Huldra når jeg er ferdig med graviditet osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 30. april 2008 #464 Del Skrevet 30. april 2008 Hvordan gikk det med dere som prøvde vaskenøtter? Er dere fornøyd eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 30. april 2008 #465 Del Skrevet 30. april 2008 Tja, merket ikke noe forskjell, så det betyr vel fornøyd? Kjøpte en sånn prøvepakke, men skal ila. høsten kjøpe en ordentlig pakke og så prøve over litt lengre tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 1. mai 2008 #466 Del Skrevet 1. mai 2008 Hvordan gikk det med dere som prøvde vaskenøtter? Er dere fornøyd eller ikke? Jeg har vasket håndklær og sengetøy med dem så langt, og det går i alle fall bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 3. mai 2008 #467 Del Skrevet 3. mai 2008 Regnskogfondet har nå kommet med sin Hagemøbelguide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 4. mai 2008 #468 Del Skrevet 4. mai 2008 Regnskogfondet har nå kommet med sin Hagemøbelguide. Og det er en PDF-fil, bare slik at det er sagt. Jeg leste en plass at Plantasjen muligens var verstingen dette året. Jeg er ikke sjokkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heffalumpen Skrevet 6. mai 2008 #469 Del Skrevet 6. mai 2008 Bare innom for å si at vi er godt fornøyd med vaskenøtter Vi har ikke tørketrommel (et bevisst valg, vi er bare to mennesker med masssse plass ute til å tørke klær), og før måtte vi ha masssse skyllemiddel for at håndklærne ikke skulle føles som sandpapir mot huden. Vaskenøtter gjør faktisk klærne mykere enn vaskepulver og tøymykner. Går ikke tilbake til det gamle. Må også tipse om at kid selger håndklær i økologisk bomull, vi trengte litt mer håndklær og jeg kjøpte disse, mye mykere enn mange andre håndklær ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #470 Del Skrevet 6. mai 2008 Så flott! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 6. mai 2008 #471 Del Skrevet 6. mai 2008 Kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wickedfruit Skrevet 6. mai 2008 #472 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg har ikke lest gjennom hele dagboka men skal ta meg tid til det med tiden Vil legge ut en link til en utrolig bra info-film som virkelig er verdt å ta en titt på. Og se hele, den er godt laget og gir masse nyttig info som får en til å tenke litt http://www.storyofstuff.com/ Selv har jeg endelig fått mannen med meg på litt større og miljøhensynsmessige forandringer. Og da er det så mye enklere. Jeg bor i Bergen og bruker den økologiske frisøren her, Huldra. Jeg ELSKER den frisøren og produktene deres. Det er noen utrolig dyktige damer og en bra salong. Litt sånn at man ikke er sikker på at man bør reklamere for mye for de.....man vil gjerne at de skal overleve samtidig som man vil kunne få time selv også Det er en virkelig bra salong og produktene dufter alldeles nydelig. Et annet godt tips, dersom det er nevnt før så får man ta det som repetisjon. Grønn hverdag kom ut med en bok like før jul som er veldig hendig og god. "Litt grønnere, 365 ting du kan gjøre for miljøet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 15. mai 2008 #473 Del Skrevet 15. mai 2008 "Olive Glossing Shampoo" fra Body Shop vant testen for naturlig hårvask i Norsk Ukeblad nr. 19. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #474 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg nå endelig fått kjøpt meg naturkosmetikk shampoo og balsam. Skal bli spennende å bruke dem! Ellers er jo et generelt tips å se om man kan kjøpe ting brukt. Jeg tar f.eks mye buss og liker derfor godt å høre på musikk når jeg går, men det er jo ikke noe jeg har direkte behov for - så jeg kjøpte en brukt mp3-spiller på Finn.no. Vi har også en spillbutikk som tar i mot, og selger, brukte spill. Der har jeg ventet på et par spill jeg har hatt lyst på til de kommer som brukt før jeg kjøper dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 15. mai 2008 #475 Del Skrevet 15. mai 2008 Vi har også en spillbutikk som tar i mot, og selger, brukte spill. Der har jeg ventet på et par spill jeg har hatt lyst på til de kommer som brukt før jeg kjøper dem. Slike butikker benytter jeg meg av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 15. mai 2008 #476 Del Skrevet 15. mai 2008 Bruktbokhandel er noe jeg benytter meg mye av, leverer inn mine bøker,- og bytter de i andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #477 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg også. Vi hadde vårrengjøring for en måned tids siden, og da leverte vi inn så mange bøker og blader at vi nå har over 800 kroner i kreditt hos bruktbokhandelen. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. mai 2008 #478 Del Skrevet 16. mai 2008 Kom over denne, og den bekrefter desverre det den skeptiske delen av hjernen min har trodd om de nye miljøvennlige "vaskemiddlene". På den annen side, så bra som moderne vaskemiddler har blitt er det kanskje noen ganger det holder å vaske i bare vann? Det er i alle fall ingen vits i å betale i dyre dommer for ting som ikke virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 16. mai 2008 #479 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg er ganske fornøyd med vaskenøttene, og kommer ikke til å gå tilbake til annet vaskemiddel. Vi hadde en ulykke med min sønn rett før jeg fikk vaskenøttene, han slo hodet og det var masse blod over alt. Dette tørket vi opp med flanellsbleier, som jeg hadde fra han var liten. Disse har jeg, fram til for noen mnd siden vasket på 90grader, men nå har jeg begynt å vaske de på 60grader og de har alltid blitt ren. Måtte vente litt med å vaske de siden jeg ikke hadde annet 60graders hvittvask akkurat da, så jeg så igrunn for meg at blodet kom til å ødelegge dem, men jeg tenkte jeg skulle ta sjangsen med vaskenøttene. Alt ble helt rent, helt hvitt - uten blekemiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 16. mai 2008 #480 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg er så heldig at vi har en fantastisk brukthandel her jeg bor, der kjøper jeg: Minst halvparten av klærne mine Kjøkkenutstyr Bøker Blader Har kjøpt ca 1/3 del av møblene mine der. Bittelitt leker til minstemann Sykkel til meg Ellers kjøper jeg en del av maten økologisk har redusert kjøttforbruket litt og supplerer med grønnsaker Plukker mat som vokser ute Fisker litt av fisken selv, med fiskestang. Resirkulerer lysestumpene mine om til nye lys Lager ca 1/3 del av gaver selv (f.eks de morsomme lysene som jeg lager av lysestumpene) Bruker så og si aldri stylingprodukter for håret. Unngår å støtte frukt og grønnsaksprodusenter som jeg vet er de største synderne på kjemikaliefronten ( f.eks Granny Smith epler) Har boikottet Coka cola company siden jeg var 18, ved å ikke kjøpe produktene deres, og det er jammen flere enn man skulle tro.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå