gladidag Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Leste nettopp om Eli Kari Gjengedal som ikke har kjøpt klær i 2007. Hadde du klart det samme? Tviler STERKT på om eg klarer å gå et helt år uten shopping...men tror eg skal begynne å sette inn litt penger på sparekonto..sånn at det blir mindre til shopping.. Har en tendens til å shoppe for mye, veldig flink til å bruke penger..elsker lipglosser, sko, vesker, luer, hansker,skjerf... og når eg er ute og reiser MÅ eg jo innom butikker.
Tabris Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Det kunne jeg også klart, kjøper som regel ikke klær mer enn 1-2 ganger i året. Sminke og andre slike produkter kjøper jeg ikke.
Gjest s.n Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Jeg hadde klart det dersom det var noe jeg bestemte meg for og planla for. Kjipt å bare hoppe i det rett etter at det gikk hull på gummistøvlene... Eller uten at det var klær og sko nok som mini kunne vokse i...Høres nesten litt spennende ut - kanskje det er hva vi skal gjøre neste år!!!
Tabris Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Det er ikke noe jeg kan gjøre nå, siden mange av mine klær nå begynner å bli slitte og å få hull, så jeg må faktisk ha nye. Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det siden jeg kun kjøper klær når jeg har behov for det, men synes det er et helt genialt tiltak!
*Pepperkake* Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Jeg hadde aldri klart det siden jeg er shopoholiker, men jeg har i perioder som student klart meg med å kun kjøpe det nødvendige. Kanskje jeg skal prøve å gjøre det igjen? Pengene brenner litt mer i lomma nå som økonomien er bedre.
Gjest Tigerjente Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Tviler sterkt på at jeg hadde klart det, men som pepperkake sier er det kanskje mulig å prøve å bare leve på det allermest nødvendigste. Lurer på om jeg skal prøve det jeg..
Tabris Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Så genialt hvis flere her inne gjør det! Kanskje vi kan starte en dagbok hvor alle som er med på ideen om å kjøpe kun det man trenger kan være med og skrive?
Rexina Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Klär kunne jeg klart, tror jeg for har ikke shoppet klär på nesten et halvt år og kjöper bare p salg eller hvis det er noe jneg trenger, men sminke derimot.. eller hudpleie. Det er det verre med! Kanskje jeg skal sette meg et mål i 2008 om å bare kjöpe nye produkter når de jehg har er TOMME og ikke kjöpe masse "bare fordi jeg var nysgjerrig". Da ender jeg ofte med bomkjöp uansett. BRA IDE:)
Rosalie Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Neitakk. Etter mange år som student med knapt råd til det aller nødvendigste, elsker jeg å nå kunne gå og kjøpe akkurat det jeg har lyst på når jeg har lyst til det uten å tenke på om det er noe jeg strengt tatt trenger.
Gjest Tigerjente Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Så genialt hvis flere her inne gjør det! Kanskje vi kan starte en dagbok hvor alle som er med på ideen om å kjøpe kun det man trenger kan være med og skrive? Det var en god Ide Tabris!
Gjest s.n Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 Det var en god Ide Tabris! Jeg er også med!
Titta Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 Jeg hadde vel gjerne klart det (ser for meg at jeg måtte kjøpt opp et sinnsykt lager av strømpebukser og slikt siden jeg alltid klarer å rakne dem), men joda det skulle vel ha gått på et vis. Men nei, det er ikke noe for meg. Har ikke noe shoppingproblem og kjøper ikke så mye mer enn hva jeg trenger, så ser ingen grunn til å kutte ned på forbruket.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Det hadde jeg aldri klart, i og med at det er en av de største hobbyene mine.
Meadow Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 Jeg skulle ønske jeg hadde mer penger til å shoppe Skal likevel forsøke å begrense meg litt, for jeg går tom for penger nesten hver måned, og jeg skulle gjerne klart å spare litt også.
Nabodama Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 Det kunne jeg godt tenke meg å prøve, ja. Da ville jeg hatt ganske så mye mer penger å bruke på andre ting
estrella Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Jeg kan være med på å shoppe mindre, det har jeg bare godt av. Men av en eller annen merkelig grunn så lider jeg av en ukjent sykdom, hvor buksene går hull på litt for fort, dermed må jeg kjøpe et par bukser i løpet av året..og sokker!!! Jeg har et monster skjønner dere, som spiser hull på sokkene mine;-)
Nabodama Skrevet 26. november 2007 #18 Skrevet 26. november 2007 Sokker, undertøy og strømpebukser er vel forbruksvarer som en egentlig må ha. Det kommer jeg til å kjøpe uansett. Det jeg tenker på hvis jeg ikke skal kjøpe klær i 2008, er bukser, skjørt, kjoler, jakker osv.
amles Skrevet 26. november 2007 #19 Skrevet 26. november 2007 Forsøker bli med.. Tenkte gjøre noen innkjøp nå før jul, så da har jeg litt å gå på. Blir vel verre til sommeren! :/
Gjest lucky!74 Skrevet 27. november 2007 #20 Skrevet 27. november 2007 Det hørtes gøy ut men jeg må ha hudpleie kremer og noe sminke, men ser på det som hygieneartikler å det må men jo ha,eller blir det juks?? Kunne godt tenke meg å slutte med å handle klær og sko. For ikke å snakke om barnevogner! Dette vil jeg være med på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå