CEL. Skrevet 14. april 2003 #1 Del Skrevet 14. april 2003 Her om dagen skulle vi bruke stavmikseren, men fant fort ut at denne var ødelagt. Kun en lav during og knivene under gikk ikke rundt. Vi har nesten ikke brukt mikseren, så jeg syntes det er rart at den er kaputt allerede nå! Dette er en av de første modellene som kom på markedet. Vi har fått den i gave, så jeg kan ikke levere den tilbake heller (dessuten er den i alle fall 3 år gammel) Er det noen som har opplevd det samme? Må jeg bare kaste den nå eller kan den fikses? CEL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 14. april 2003 #2 Del Skrevet 14. april 2003 Har du prøvd å sette den i varmt vann en times tid? "Usynlige" matrester har lett for å sette seg fast rundt kniven etc, så den kan se ren ut uten at den egentlig er det og dette kan være grunnen til at kniven ikke går rundt. Rengjør den ordentlig og prøv igjen. Hvis ikke kan det jo være at den kan repareres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. april 2003 #3 Del Skrevet 14. april 2003 Om det vil lønne seg å reparere den er også også et moment som bør taes med. Kommer rep. på over 200 kroner kan du likegodt kjøpe en ny. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CEL. Skrevet 15. april 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg har prøvd å sette den i vann, men det hjalp ikke. Jeg tenker det samme som deg Minnie, det lønner seg nok ikke å reparere den. Men det er jo en fin gave å ønske seg til jul! Nå kan man jo få kjøpt stavmiksere med mange flere funskjoner enn den jeg har. Men jeg må likevel si at jeg syntes det er merkelig at den skal ta kvelden sånn helt uten videre! Jeg er veldig nøye med å rengjøre den etter bruk, så det må rett å slett være en feil med staven! CEL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. april 2003 #5 Del Skrevet 15. april 2003 CEL- jeg vil anbefale deg å kjøpe en stavmikser som har en slik bolle som du kan klikke innpå, den er fin til å hakke ferske urter, nøtter, paprika, mikse jevninger etc. Merker som Philips, Braun og Moulinex er gode på stavmiksere. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 15. april 2003 #6 Del Skrevet 15. april 2003 :D jeg ville stilt meg spørsmålet om jeg trenger en stavmikser om du nesten ikke har brukt den på tre år! Men - det er selvsagt surt at den går i stykker så fort, og jeg tror ikke det er noen vits i å prøve å få den reparert, det er billigere og enklere å kjøpe en ny! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CEL. Skrevet 15. april 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 15. april 2003 Minnie; Det var faktsik en slik en jeg tenkte på! Var innom elkjop.no og sjekket og Braun sine koster ca 900,- Disse har jo flere funskjoner, så jeg kommer nok til å bruke denne mer. Baker en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. april 2003 #8 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg har en fra Braun som er kjempegod og rett å rengjøre etter bruk, jeg vil trygt anbefale deg en slik. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 15. april 2003 #9 Del Skrevet 15. april 2003 Braun er helt OK. Også de andre merkene som nevnes her. Best er det om selve "mikse-delen" er i rustfritt stål. Da tåler den mye mer. Det er også bra som Minnie skriver at den har miksebolle og annet utstyr man kan klikke på- Den blir jo mer anvendelig da. Tror også at du like gjerne kan kjøpe deg en ny som å reparere den gamle. For feinschmeckere er det Bamix som gjelder :-) Men den koster runt 1500.- så jeg skjønner godt om man ikke ønsker å investere i en slik dersom man ikke er spesielt intressert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 15. april 2003 #10 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg har en Bamix med masse utskiftbare kniver, miksebolle etc. Den er utrolig bra synes jeg, kan gjøre det meste, knuse is, piske krem/eggehviter etc, lage pureer, hakke kjøtt/fisk etc, jevne sauser... you name it. Men dersom dere knappt nok har brukt stavmikseren dere har har dere kanskje ikke så veldig bruk for en? Men det er jo en fin ting å f.ex ønske seg til jul eller noe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå