Gå til innhold

Stellebordet Sniglar fra Ikea

Gjest minimais

Anbefalte innlegg

Gjest minimais

Er det noen der ute som har stellebordet Sniglar fra Ikea? Kjøpte det i dag, men så først da vi kom hjem og skulle montere det at det står på det at det bare er egnet for barn opp til 12 mnd.

Det irriterer meg litt at det ikke står en vektgrense heller. For ettåringer kan veie 7-15 kilo, og sikkert mer og mindre enn det også.

Er det noen av dere andre som har det stellebordet? Hvor lenge har dere kunnet bruke det? Babyen vår er 10 mnd, men er liten, bare 7,7 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte det til vi sluttet å bruke stellebord, rundt 2-årsalder, tenker jeg. Da veide hun vel 13-14 kg. Det skal vel være en rimelig god sikkerhetsmargin på sånt. Vil tro det er helt uproblematisk å bruke det frem til 15-20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Tusen takk for svar! Hvis det er flere som har erfaringer med Sniglar, blir jeg kjempeglad.

Tulla vår ligger ikke an å til å bli kjempetung, så da varer det forhåpentligvis en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Sniglar, men poden er bare to uker gammel da. Har bestemt meg for stellekommode neste gang. Når det gjelder den advarselen på stellebordet så har det visstnok ikke noe med vekta på ungen å gjøre, heller det at en skal passe på at ungen ikke faller av. For stellebordet er solid nok, det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Sniglar, men poden er bare to uker gammel da. Har bestemt meg for stellekommode neste gang. Når det gjelder den advarselen på stellebordet så har det visstnok ikke noe med vekta på ungen å gjøre, heller det at en skal passe på at ungen ikke faller av. For stellebordet er solid nok, det :)

Bare av nysgerrighet, hvorfor har du lyst på stellekomode neste gang istedenfor dette stellebordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare av nysgerrighet, hvorfor har du lyst på stellekomode neste gang istedenfor dette stellebordet?

Fordi jeg vil ha badebalje under, og syns det virker så praktisk med klærne i nærheten av stellebordet. Det kan sikkert løses på andre måter enn med stellekommode, men vi har ikke plass på vårt bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg vil ha badebalje under, og syns det virker så praktisk med klærne i nærheten av stellebordet. Det kan sikkert løses på andre måter enn med stellekommode, men vi har ikke plass på vårt bad.

Ok, bare lurte...

Har ikke prøvd det selv, men badebalje oppå, masse plasking med vann, og rene klær under er visst noe mange opplever som en lite ideell løsning.

Det blir visst mye vann som renner ned i komoden.

Vi har ikke plass til hverken stellekommode eller gulvstående stellebord selv, så jeg vet hvordan det er med lite bad. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...