Gå til innhold

Julegave til jente 11 år

lillesky

Anbefalte innlegg

Kan man gi inSide- eller Mag-abonnement til ei jente på 11 år? Eller er hun for ung? Hva synes dere foreldre?

Hun liker å shoppe (klær) og får ha på seg litt mascara og øyenskygge i bursdager. I velkomstgave får man nemlig lipgloss og mascara...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg barn, men jeg ville verken gitt Mag eller Inside til en jente på 11 år. Disse bladene skriver alt for mye om kropp og sex (f.eks) enn hva en jente på den alderen trenger å vite om, og er vel mer beregnet for jenter i midten av tenårene og oppover. Nå vet jeg ikke om blader som Girls og Starlett fortsatt eksisterer, men det var i hvert fall blader jeg likte godt da jeg var på den alderen. Kanskje det finnes noe tilsvarende? Inside og Mag er i hvert fall IKKE tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du synest det er greit at hun leser om «16 sider SEXY undertøy», «Ny trend GLAMORØSE STRIPPERE» og «Slik får du eksen tilbake». Er dette sikkert en grei nok gave for henne. Ta en kikk på bladenes nettsider: inside.no og mag.no og vurder selv.

Om jeg skulle gitt en 11-åring et bladabbonement, hadde jeg nok gitt henne julia eller kanskje topp, og slengt med en H&M-mascara og en lippgloss i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes også kanskje Inside og Mag er litt for "voksne" blader til en 11-åring, men det kommer jo an på 11-åringen og da... Hadde sikkert vært mine favorittblader da jeg var 11 om de fantes da!

(Starlet og Girls var ihvertfall IKKE bedre! I Girls handlet jo tegneseriene bare om sex...)

Eller så ville jeg gitt Topp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt TOPP.. Det var hvertfall superpopulært i den alderen og det er vel det fortsatt.. Og den er litt mer uskyldig en MAG og Inside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg har ei jente som blir 11 på nyåret. Hun elsker også å pynte seg nå for tiden. Må desverre si at disse bladene er altfor voksne for henne. Topp er også til eldre barn/ungdom. Hun fikk skoledagboka til Topp, og ble flau over sex-spørsmålene i den. Hun foreslo selv å rive ut sidene, har ikke brukt denne siden..

Hun pleier å lese Donald, og liker kryssordbladet Junior Jackpot hvor hun kan vinne premier.

Ellers så må det være "ekte sminke" ikke de som er beregnet på "teens". I denne alderen er kule klær, belter, smykker, øreringer og spill populært. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei jente som blir 11 på nyåret. Hun elsker også å pynte seg nå for tiden. Må desverre si at disse bladene er altfor voksne for henne. Topp er også til eldre barn/ungdom. Hun fikk skoledagboka til Topp, og ble flau over sex-spørsmålene i den. Hun foreslo selv å rive ut sidene, har ikke brukt denne siden..

Hun pleier å lese Donald, og liker kryssordbladet Junior Jackpot hvor hun kan vinne premier.

Ellers så må det være "ekte sminke" ikke de som er beregnet på "teens". I denne alderen er kule klær, belter, smykker, øreringer og spill populært. Lykke til! :)

Vet ikke hvilken klasse man går i når man er elleve, men jeg husker at TOPP var populært fra 4.klasse, hvertfall for noen av vennene min, har nemmelig aldri vært en stor "blad-leser".. Men, så klart, folk er forskjellige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken klasse man går i når man er elleve, men jeg husker at TOPP var populært fra 4.klasse, hvertfall for noen av vennene min, har nemmelig aldri vært en stor "blad-leser".. Men, så klart, folk er forskjellige ;)

Top har forandra seg en del de siste årene og blitt litt mer tenåringsblad til jenter i 13-15 års alderen ser jeg for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villle gitt gavekort på Topp jeg, leste det fra jeg 11 år til jeg var en 16-17 år.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka litt på Topp i butikken, og det så jo greit ut! Var de der Olsen-tvillingene på forsiden, og jeg har hørt at de er populære (på film) for småjenter.

Takk for tips, jenter! Tar gjerne imot flere. :Nikke:

Er så lenge siden jeg var 11 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillagubban

Kanskje hun har en ("sunnere") hobby det finnes bladet om? Hunder, kjæledyr, hester, friluftsliv, film, musikk, fotografi? Inside og Mag blir så overflatisk og dessuten ALTFOR voksent innhold. Jeg syntes til og med Topp var altfor voksent og flaut når jeg var 11, begynte vel å lese det i 14års alderen.

Når jeg var 11 abonnerte jeg på Donald og Billy, og var medlem av Penny klubben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban
Var de der Olsen-tvillingene på forsiden, og jeg har hørt at de er populære (på film) for småjenter.

De var kanskje det når de var yngre, men de siste 4 åra er de mest i media pga av anoreksia og narkotikamisbruk, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør gjerne foreldrene først, tror det er enkelte foreldre som ikke vil sette pris på at 11-åringen ukentlig leser om Amy Winehouses dopproblemer, ser på bikinibilder av Ashlee Simpson og tar tester som f.eks heter "Har du greie på sex og kropp?". Eksemplene er hentet fra nettutgaven av Topp.

Jeg hadde blitt direkte sur om noen ga min 11-åring noe sånt uten å spørre meg først. Og hadde de spurt ville svaret blitt nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste mag som 11-åring, men bladet var mer uskyldig da. Og foreldrene mine likte det ikke...

Så ikke å anbefale som julegave.

Men å kjøpe en lipgloss og kanskje ett sett med neglelakk er vel helt greit. Om du vet hvilke stil hun har kan vel ett klesplagg være noe kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mag har fra 15 år som målgruppe, Topp har fra 10 år som målgruppe.

Jenter i dag er tidligere "voksne" enn jenter var for 15 år siden, man kan regne med at de fleste andre jenter i klassen er kommet langt i sin utvikling, så hvorfor ikke la elleveåringen få følge med strømmen? Hvorfor skape tapere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt Julia eller noe lignende...

In-side har målgruppe 16 til 26.

Topp vil jeg si hun godt kan vente et par år med å lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jenter blir fortere modne enn for 10 år siden.

Foreldrene hennes gir barna sine ganske frie tøyler, så det er nok jeg som må sette en stopper.

Hvilke blader er ok for en 11-åring?

- Julia?

- Topp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...