Donpedro Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg er inne i et "prosjekt" mht å lese bøkene om Wallander (Mankell). Leser annet innimellom, i tillegg til at jeg ikke leser så ofte, så det tar sin tid. Har noen venner som vil låne meg alle dvdene om Wallander. Er dette de samme som bøkene? Vil ikke se dem hvis de ødelegger mht innholdet i bøkene.
Amanlis Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Jeg ville lest bøkene først. Her ikke sett alle filmene, men i noen av dem er handlingen endret og slutten er ulik avslutningen i bøkene.
brumma* Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Filmene er ikke like som bøkene nei. Deler av bøkene er ikke med i filmene, og som Amanlis sier, det er gjort visse endringer. Jeg likte bøkene mye bedre...
Donpedro Skrevet 26. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2007 Filmene er mao basert på bøkene? Det er ikke helt nye historier?
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Filmene er mao basert på bøkene? Det er ikke helt nye historier? Noen av filmene er basert på bøker. Andre av filmene er "nye" historier hvor de har brukt personen Wallander, men ikke handlingen fra en bok.
Gjest lillebøll Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 (endret) Filmene kommer på en måte etter bøkene. I bøkene leser du jo om datteren som er med i filmene når hun blir voksen. Så jeg ville lest bøkene og så sett filmene, men det er meg. Endret 26. november 2007 av lillebøll
Gjest nextlife Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Wallander er en skikkelig herlig type i bøkene. Filmene er laget med to ulike personer i hovedrollen. For det første så sliter man med å kjenne igjen noen av historiene. For det andre synes jeg ingen av de to som spiller Wallander kler rollen særlig godt. Har sett noen av filmene, men har nå gitt opp, og koser meg heller med bildene jeg har inne i hodet mitt, de er mye bedre
brumma* Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 For det andre synes jeg ingen av de to som spiller Wallander kler rollen særlig godt. Enig. Jeg ble sittende med en "er DET Wallander"-følelse etter å ha sett den første filmen...
wondergirl Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Jeg liker mye bedre han "gamle" Wallander enn han som spiller i seriene. Men nå begynner jeg å venne meg til han nye. Men jeg ville lest bøkene først!
Gjest joje Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Jeg liker veldig godt de seriene som går på TV2, men har ikke lest bøkene. Begynte på Før frosten for en stund siden og synes den var ordentlig treg å komme i gang med. Ble egentlig litt skuffet ettersom jeg hadde hørt så mye bra om de.
Anglofil Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Foretrekker bøkene helt klart, selv om jeg likte filmene. Mvh Yvonne
Julianne Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 Mannen min hadde som sommerprosjekt å lese alle Wallanderbøkene for noen somre siden, han syntes de var knallgode. Etterpå har vi sett de fleste eller alle(?) filmene og han er kjempebegeistret for de og. Jeg har ikke lest bøkene men sett filmene. Liker de kjempegodt, og liker typene i filmene. Hvis det er fare for å bli skuffet over filmene etter å ha lest bøkene, er det kanskje en idè å snu på flisa?
Gjest s0l Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 Jeg elsker filmene, men jeg elsker bøkene Jeg ville lest først, og sett etterpå. Kurt er så heerlig i bøkene :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå