Gå til innhold

Brudesko..

Gjest Gjest_Majka_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet

Skal ta mål av meg til brudekjole i januar, og da bør jeg vel bruke de skoene jeg skal ha i bryllupet mitt.. Men ettersom brudesko er så vanvittig dyre driver jeg og funderer på å kjøpe hvite pensko isteden. Men det er jo umulig å oppdrive nå ved juletider.. Noen som vet om et sted de kan ha slike sko på denne tiden av året?

Kan vel eventuelt ta mål av meg med et par pensko jeg har fra før og kjøpe noen med ca like høy hæl senere, men det er kanskje litt vanskelig å finne sko i nøyaktig samme høyde?

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg giftet meg i mars og kjøpte vel skoene i januar/februar - det var ikke akkurat enkelt å finne hvite sko på den tiden av året - men det gikk :) Jeg slapp da unna m rundt 300kr for vanlige pensko....hvite pensko av den typen er hvertfall ikke noe jeg bruker ofte og surt å legge noe sørlig penger i -syns jeg.

Har du ivory kjole og ikke hvit er det mye enklere. Jeg fant en god del ivory. Problemet mitt var at kjolen min var kritthvit.

Skrevet

En Må jo ikke ha hvite brudesko heller da....

Jeg syns det er så mye styr med at alt skal matche, så jeg syns det er kult og pent med sko som har andre farger enn hvit.

Er jo masse fine pensko i sølv eller gull nå før jul feks. :jepp:

Jeg skal ha gullpumps jeg. Og et par røde sko til senere på kvelden. Kjolen er kritthvit, og jeg eelsker sko, og ønsker at de skal skille seg ut :rødme:

Skrevet

Det er helt sant. Men da bør det være noe helt annet enn hvitt liksom. Hvis kjole og ivory sko blir ikke fint...syns jeg.

Jeg så på sølv for det syns jeg og er kuult...også tenmkte jeg rosa...siden buketten var rosa..men fant liksom ikke noe som passet.

Skrevet

Har sett flere skobutikker som har noen par sko i hvitt eller ivory. Men - har kjøpt meg gullpumps jeg. Kjekt med sko som kan brukes etter bryllupet også :)

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet

Skal ha helt hvit kjole med litt svarte broderier på. Kanskje det ville vært penest med sølv da, og ikke gull?

Får se om jeg finner noe på januarsalg :P

Gjest Blondie65
Skrevet
Skal ha helt hvit kjole med litt svarte broderier på. Kanskje det ville vært penest med sølv da, og ikke gull?

Får se om jeg finner noe på januarsalg :P

Ville tatt meg en tur på DNA, Bianco og Din Sko. Alle disse har svært mye pen sko i disse dager og synes også å huske noe i hvitt.

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet
Ville tatt meg en tur på DNA, Bianco og Din Sko. Alle disse har svært mye pen sko i disse dager og synes også å huske noe i hvitt.

Så på nettsidene deres og det var jo faktisk en del hvite sko. Men er litt kresen jeg da. Vil ikke ha så alt for høy hæl, og ikke syltynn hæl.. vil ha noe midt imellom med litt bred hæl.

Og ikke for lav. Men det var en del fine der ja! Får ta meg en tur og titte :jepp:

Skrevet

Skal du gifte deg til sommeren?

Hvorfor skal du legge opp kjolen allerede?

Jeg la opp kjolen 1 mnd før bryllupet, og da hadde jeg funnet nydelige pensko på Din Sko i mai :)

Hvis du ikke kan vente, får du gjøre som du sa, ta med noen i den høyden du liker, og håp og få kjøpt noen hvite i samme høyde.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Men hvis du skal ha helt lang kjole, vil skoene da synes noe særlig? I de bryllupene jeg har vært i, har jeg hvertfall ikke hatt sjans til å se noen sko under alt stoffet. Altså, er det noen som egentlig kan se om skoene har en annen hvitfarge enn kjolen?

Ellers så syns jeg også det kan være fint med noe annet, som f.eks. sølvsko eller røde sko. Jeg tenkte på dette selv, men så fant jeg hvite (ikke kritthvite) sko til 149,- på tilbud. Dette var på DNA, men jeg vet ikke om de fortsatt har dem, siden de lå i en tilbudskurv og det var noen uker siden.

Skrevet

På noen av bildene mine (feks når jeg går opp mot alteret) synes skotuppene utenfor kjolen :) )

Hvis man kan vente til april og utover er det mye mere i hvitt ihvertfall....Jeg shoppet i februar og hun sa at om jeg kunne ventet noen uker bare, fikk de inn mye fint....men det kunne jeg jo desverre ikke...

Skrevet

Kjolen jeg skal ha er altfor lang til meg, så må sys opp, og da er det jo en nødvendighet å ha dem skoa jeg skal bruke!!

men jeg har funnet en del på ebay... og der er det ikke så dyrt heller...

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet
Skal du gifte deg til sommeren?

Hvorfor skal du legge opp kjolen allerede?

Jeg la opp kjolen 1 mnd før bryllupet, og da hadde jeg funnet nydelige pensko på Din Sko i mai :)

Hvis du ikke kan vente, får du gjøre som du sa, ta med noen i den høyden du liker, og håp og få kjøpt noen hvite i samme høyde.

Jeg skal ikke legge opp kjolen.. skal få den sydd.. og da lønner det seg vel å ta mål av seg med sko på...?

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg skal ikke legge opp kjolen.. skal få den sydd.. og da lønner det seg vel å ta mål av seg med sko på...?

Men systuen trenger jo ikke legge opp kjolen med en gang vel? Vanligvis er dette noe av det siste man gjør ...

Hvis du ikke finner sko i tide, kan du ikke bare si til systuen at du kommer tilbake når du har fått sko?

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet
Men systuen trenger jo ikke legge opp kjolen med en gang vel? Vanligvis er dette noe av det siste man gjør ...

Hvis du ikke finner sko i tide, kan du ikke bare si til systuen at du kommer tilbake når du har fått sko?

Det dumme er at hun som skal sy kjolen bor 50 mil unna.. Men får se hva jeg gjør. Får titte litt i butikkene og se om jeg finner noen fine. Ellers kan jeg ta mål av meg med et par sorte sandaler jeg har som jeg liker veldig godt. Prøve å finne noen med ca like høy hæl senere.

Skrevet

Ja, da skjønner jeg hvorfor du skal gjøre det allerede :)

Ta noen i den høyden du ønsker, du finner sikkert noen i den høyden når det nærmer seg sommer. Jeg vet ikke hvordan kjolen di skal være, men hvis den er stor (stort underskjørt) er det ikke veldig farlig med en centimeter fra eller til. Jeg tilpasset kjolen med skoene jeg skulle bruke, men tråkket på kjolen hele tiden likevel :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...