Gå til innhold

Seboreisk eksem!

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Jeg har seboreisk eksem i hodebunnen.

Nå er det tre store sår/bumber (eller hva jeg skal kalle det) som gjør så vondt at jeg har hodepine.

Jeg klarer ikke å gre håret ordentlig heller, og det er vondt å ha det i hestehale.

Shampoen selukos virker ikke så godt, ikke gjorde den andre heller (ikke fungoral, men en annen).

Ingen av de virker, så er det verdt å kjøpe Fungoral?

Finnes det ikke noe krem å smøre på? Noe kjærringtips?

Jeg prøver med aloe vero krem, men det hjelper selvfølgelig ikke. :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer har det samme. Og han klipper håret helt kortkort, men jeg tviler på at det blir aktuelt i ditt tilfelle :) Han bruker fungoral og den er effektiv, så jeg ville gitt den en sjanse jeg :vinke:

Skrevet

Fungoral har virkestoffet ketoconazol som skal være det mest effektive for slikt (dreper soppen). Milde kortisoner brukes vel også sporadisk når det er ekstra ille, men det er sikkert litt guffent å smøre hodeskallen inn med slikt.

Skrevet

Fungoral fungerer bra, du kan få krem hos legen i tillegg til den reseptfrie shampoen. Noen ganger når jeg ikke har krem bruker jeg shampoen som en slags krem, dvs. at jeg lar den sitte i lenge uten å skylle ut. NB! På eget ansvar og det kan sikkert farge av litt på sengetøy etc, den er jo knallrosa. Ellers har jeg erfaring med at shampoen Head & Shoulders fungerer for meg (må først bli litt bedre enn det høres ut at du er...). Bytter på å bruke denne, Fungoral og vanlige shampoer.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde det for noen år siden, og fikk kortison spesielt tilasset hodebunnen. Brukte også vanlig salve en gang i uka og vasket ut, det gikk fint.

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Glemte helt denne tråden, jeg.

Jeg skal kjøpe Fungoral. Ikke dømme den før den er prøvd nemlig.

Takk.

Hjelper ikke den må jeg nok til legen ofr å få salve, men som regel pleier jeg bare å vente til det går over, men nå orker jeg ikke. Uhhh.

Takk takk :) :)

Endret av Frøken Titt
Gjest Frøken Titt
Skrevet
Min samboer har det samme. Og han klipper håret helt kortkort, men jeg tviler på at det blir aktuelt i ditt tilfelle :)

Å jasså? Nå som jeg fulgte dette rådet og skinna meg helt :tunge1:

:fnise::)

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Fungoral har virkestoffet ketoconazol som skal være det mest effektive for slikt (dreper soppen). Milde kortisoner brukes vel også sporadisk når det er ekstra ille, men det er sikkert litt guffent å smøre hodeskallen inn med slikt.

Så de andre shampoene inneholder ikke dette?

Hmm, hadde jeg visst det hadde jeg gått for fungoral for lenge siden.

Da har jeg lært no nytt i dag og da Mito. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...