Gå til innhold

Lesbiske foreldre med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen erfaring med det? Noen som kjenner noen som har det slik? Eller kanskje noen har noen lure lenker å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg kjenner noen som har det sånn. Hvordan det? For alle praktiske formål har de det som andre familier jeg kjenner, og jeg har ikke hørt om at de har fått noen spesielle reaksjoner fra omgivelsene på sin familieform.

Skrevet
Ja jeg kjenner noen som har det sånn. Hvordan det? For alle praktiske formål har de det som andre familier jeg kjenner, og jeg har ikke hørt om at de har fått noen spesielle reaksjoner fra omgivelsene på sin familieform.

Det er da meg og min familie det er snakk om. Jeg har to jenter, den ene på bhg og den andre på skole. Så er jeg litt nysgjerrig på andre sine erfaringer på akkurat dette. Hvordan barn "takler" det, om det er noe spesielt de henger seg opp i osv.

Det er muligens litt rotete skrevet dette, men det er litt rotete inne i mitt hodet og av og til, så bær over med meg litt.

Gjest Gjest_charlie_*
Skrevet

jeg kjenner flere lesbiske par med barn, men det har aldri vært noen problemer, eller snakk, rundt det, så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. barna har det fint... er lettere å svare hvis du spør om noe spesifikt :)

Skrevet

Jeg kjenner ingen, men jeg kan bare ikke se for meg at det skulle være noe problem. Kan heller ikke se for meg at det skulle være noe problem for barna i barnehage/skole at et barn bor sammen med to damer eller to menn. Barn er utrolig tilpasningsdyktige, og jeg vil tro at når de andre barna rundt får fortalt at "sånn er det" så vil det være helt naturlig ting.

Skrevet

Jeg kjenner flere lesbiske par som har barn. Eller dvs det ene paret skal ha sin første om noen måneder. Det paret jeg kjenner best har to gutter under skolealder.

Jeg har ikke snakket med dem om eventuelle problemer i forbindelse med at de er lesbiske. Jeg opplever dem igrunn som ekstremt velfungerende, omtenksomme og ressurssterke mennesker, og antar at de er slik som foreldre også. Det virker som om de blir opplevd slik av omgivelsene også. En helt normal småbarnsfamilie, rett og slett.

Jeg vet de har hatt en god dialog med barnehagen og har oppfordret barnehagen om å være åpne overfor ungene, og snakke med barna om at det finnes ulike typer familier. Og det gjør det jo!

Skrevet
jeg kjenner flere lesbiske par med barn, men det har aldri vært noen problemer, eller snakk, rundt det, så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. barna har det fint... er lettere å svare hvis du spør om noe spesifikt :)

Hehe, jo litt enklere hadde det vært. Det er bare det at det ikke er noe spesifikt å spørre om. Jeg er bare litt interessert i dette fra barns synsvinkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...