Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 På hvilken tid av døgnet kan man kontakte styrer i et borettslag? Forstyrre ham i fritiden eller i arbeidstiden? (ja, jeg er borettslagsjomfru, og har ikke fått -noe- info om hvordan ting og tang foregår i laget).
jente 79 Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Med styrer regner jeg med du mener styreleder. Siden dette gjerne er noe de gjør utenom arbeidstid ville jeg forsøkt å ringe på ettermiddagen.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 I mange borettslag er det spesielle tider en dag i uken der styret er tilgjengelig. Om du kontakter i denne tiden vet du at du ikke forstyrrer noe. Ellers ville jeg tatt kontakt tidlig kveld, sånn i 19 - 20-tiden, tror jeg. Etter middag, men før det er for sent.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Det kommer kanskje litt an på hva det gjelder. Ved f.eks ulykker som brann eller vannlekkasje, så hadde jeg nok ringt styreleder uansett når på døgnet. Er det noe som ikke krever umiddelbar oppmerksomhet, så er jeg enig med de andre her om at ridlig kveld er passe. Lykke til:)
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 På hvilken tid av døgnet kan man kontakte styrer i et borettslag? Forstyrre ham i fritiden eller i arbeidstiden? (ja, jeg er borettslagsjomfru, og har ikke fått -noe- info om hvordan ting og tang foregår i laget). Dette er ofte et verv tar på seg på fritiden. Jeg ville ha ringt etter sånn rimelig slutt på arb.dag. Bergnet at folk fikk spist middag. Ring før nyheter!!!!! Er det krise, så ring uansett. Nå er det vel lite en styreleder kan gjøre om det eks. er vannlekasje. En skal gjøre seg kjent med hvor man kan stenge vannet selv. ved brann, så er det brannvesen
murray Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Hos oss har styreleder telefontid etter 17.
Gjest Silmarill Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 På hvilken tid av døgnet kan man kontakte styrer i et borettslag? Forstyrre ham i fritiden eller i arbeidstiden? (ja, jeg er borettslagsjomfru, og har ikke fått -noe- info om hvordan ting og tang foregår i laget). Det vil jeg tro står i vedtektene om borettslaget! Som regel er det vel etter kl.17.00. det er det her hvor jeg bor! Kan jeg spørre deg om hva det gjelder? Kanskje vi på KG kan hjelpe deg
Gjest ts Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Det vil jeg tro står i vedtektene om borettslaget! Som regel er det vel etter kl.17.00. det er det her hvor jeg bor! Kan jeg spørre deg om hva det gjelder? Kanskje vi på KG kan hjelpe deg Jeg har ikke fått noen vedtekter eller noe som helst informasjon om borettslaget. For å finne styreleder har jeg bare søkt på borettslaget på nettet, og fant et nummer der, så jeg håper det er samme styreleder framleis. Så jeg aner ikke noe om ringetid og slikt. Jeg skal pusse opp badet før jeg flytter inn, og da må man vel søke om lov? Siden man tukler med felles rør, mener jeg. Så da tenkte jeg å høre med styreleder hva jeg må gjøre, hva de vil ha i en slik søknad. I tillegg må jeg spørre om hvordan det er med vaktmester. De har visstnok en et par ganger i uken, men jeg vet ikke hvordan jeg får kontakt med vedkommende. Altandøren min virker ikke, det er vel noe vaktmester skal ordne? Prøvde å sprørre tidligere eier om dette, men hun var ikke helt lett å kommunisere med for å si det sånn... Hun ante ikke noe om noe som helst, bare la ut i det vide og det brede om hvor alldeles utrolig godt jeg kom til å trives på vaskerommet.. (jeg regner med å henge der hele tiden, blir sikkert yndlingsrommet mitt) Men jeg får prøve å huske at jeg skal ringe i kveld. Unngå middagstid er sikkert lurt, ja, 19-20 er nok best. Jeg har litt telefonskrekk, så jeg er ekstra engstelig når jeg kan komme til å ringe midt i noens yndlingsprogram eller noe sånt. Vil ikke erte på meg styret allerede før jeg har flyttet inn
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Sannsynligvis kan du ringe til ditt boligbyggelag nå å høre med dem. De har nok oversikt over hvem som er styreleder, kan kanskje svare deg på noen av spørsmålene. De kan du ringe på dagtid. Regner med at du vil finne navn og nummer her.
Susan Sto Helit Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Hvis du har kjøpt leilighet i borettslag, skal du ha signert på vedtekter og husordensregler sammen med kontrakten. Disse reglene skal du ha lest og akseptert før du flytter inn. Hverfall det jeg har opplevd. Har også opplevd at vedtektene har fulgt salgsprospektet. Synes det er rart om du ikke har fått dem. Så vidt jeg husker fra jeg pusset opp bad, så måtte søknad om dette sendes skriftlig til borettslagets styre. (Som regel har de egen postkasse i borettslaget.) Og så tok rett person i styret kontakt for å avklare det praktiske etterpå. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Jeg vil anbefale deg at du ringer borettslagets forretningsfører på dagtid hvis det er mulig.
Gjest annen Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 Jeg vil anbefale deg at du ringer borettslagets forretningsfører på dagtid hvis det er mulig. Så absolutt. Det er forretningsfører som sitter på vedtekter og husordensregler (som de helst sikkert har gitt til megler i forbindelse med salget og som du burde bedt om å få fra megler). Fra megler skulle du også ha fått innkalling/referat fra siste generalforsamling, og i dette referatet ville det helt sikkert ha fremkommet hvem som sitter i styret. Hvis du generelt har "telefonskrekk" vil det enkleste alltid være å kontakte forretningsfører i kontortiden. De vil henvise deg til styret hvis de ikke kan hjelpe deg i saken. Vil tro det er enklere å kontakte et kontor enn å ringe styreleder til tidspunkter du er usikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå