Gå til innhold

middag

Gjest tidspunkt for middag

Anbefalte innlegg

Gjest tidspunkt for middag
Skrevet

Hei! :love:

Vi har fått lov til å gifte oss i den kirken vi ønsket, men det var bare ledig klokken 16.00. Det tar ca 30 min å kjøre fra kirken til festlokalet vårt. Blir dette for sent tror dere? da vil sikkert ikke middagen starte før klokken 18.00. Og vi må forlate festlokalet klokken 02.00. Er redd for at det skal bli litt stress...??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet
Hei! :love:

Vi har fått lov til å gifte oss i den kirken vi ønsket, men det var bare ledig klokken 16.00. Det tar ca 30 min å kjøre fra kirken til festlokalet vårt. Blir dette for sent tror dere? da vil sikkert ikke middagen starte før klokken 18.00. Og vi må forlate festlokalet klokken 02.00. Er redd for at det skal bli litt stress...??

Det hørtes litt travelt ut ja.. men det kommer jo an på hvor lenge dere hadde ønsket å ha festen da. Vielsen vår er kl 14 så middagen blir 16.30. Vi har sørget for å leie et lokale der vi får ordne alt selv, da kan vi feste helt til tidlig morgen om vi vil!! :) Bestiller mat fra Catering, leier inn servitører og bartendere og kjøper alkohol i utlandet. Spør slekt om å hjelpe oss med kakebaking. Har funnet ut at dette blir MYE billigere enn å ha det på et "bemannet" sted i tillegg til at vi kan bli i lokalet så lenge vi vil. Men det varierer jo veldig fra person til person hva man ønsker da.

Skrevet

samme som vi gjør. utenom at vi gifter oss i hagen på festlokalet.

vi har vielse tre og middag halv fem, fotografen skal ta bildene på stedet

Skrevet

To timer mellom vielse og middag er kanskje i minste laget hvis dere ikke skal spise like ved kirka ja. Jeg har beregnet ca halv time til vielse, halv time til bilder/hilse på gjestene på trappa og en time til fotografering. Vi har også ca halv times kjøring fra kirke til middag. Hos oss blir apertifen servert tre og en halv time etter vielsen begynner, det er kanskje litt lenge, men sånn har vi måttet gjøre det for å få alt til å gå opp.

Skrevet

Jeg synes det høres litt stress ut hvis dere skal fotograferes etter kirka, men alt går hvis man virkelig ønsker det :)

Skrevet

Lurt å ta fotograferingen før vielsen, i allefall. Kan spare mye tid på det.Da er dere også helt nypyntet og nyfrisert.

Skrevet

Vi giftet oss i sommer og hadde vielse kl tre og middag kl seks og fotografering i mellom. Mindre tid i mellom hadde ikke gått - det hadde blitt bare stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...