Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg er forkjølet, og har fått et skikkelig munnsår på overleppa som svir, klør... og det ser heller ikke spesielt bra ut. Har prøvd å smøre på Elizabeth Arden 8hour i to netter nå, uten at det har hjulpet nevneverdig. Har dere noen tips til hva jeg kan smøre på for å lindre og for å få dette bort fortest mulig?
Bokormen Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Om det var en slags blemme før det ble til et sår, er det et herpesutbrudd du har fått. Det eneste som iflg kliniske undersøkelser er bevist å gjøre tilhelingstiden noe kortere, er å smøre på antiviral salve, feks Zovirax, Antix eller Vectavir. Mange har allikevel gode erfaringer med feks å pensle med Solhatt (var tips fra en annen bruker her inne) og å bruke Compeed munnsårplaster. Ingenting fjerner såret "øyeblikkelig", men det er jo verdt å prøve for å få det til å gro fortere.
Smørblomsten Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Ta 3 stk LongoVital (kosttilskudd) hver dag, og puss tennene med Zendium-tannkrem! Fungerer for meg....selv om jeg ikke er kvitt det HELT da.... Salvene funker IKKE på meg, er alltid for sent ute med å få smurt den på, selv om jeg har salve liggende i vesker/på jobb osv.
Gjest Plaget med det samme Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Prolip og Antix får du på apoteket, de hjelper begge to. Jeg foretrekker zovriax men har ikke fått resept på det hos legen i Norge ( dessverre). Ikke plukk på såret, la det være i fred så gror det mye fortere. Kremene vil dempe hevelsen og du vil føle deg mye bedre når den er borte. Blemmen vil ikke bli så stor hvis du begynner med kremen med en gang du merker såret\blemmen. Lykke til,
Bokormen Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Prolip og Antix får du på apoteket, de hjelper begge to. Jeg foretrekker zovriax men har ikke fått resept på det hos legen i Norge ( dessverre). Ikke plukk på såret, la det være i fred så gror det mye fortere. Kremene vil dempe hevelsen og du vil føle deg mye bedre når den er borte. Blemmen vil ikke bli så stor hvis du begynner med kremen med en gang du merker såret\blemmen. Lykke til, Tannlegen din kan helt sikkert skrive ut Zovirax til deg.
Bokormen Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Ta 3 stk LongoVital (kosttilskudd) hver dag, og puss tennene med Zendium-tannkrem! Fungerer for meg....selv om jeg ikke er kvitt det HELT da.... Salvene funker IKKE på meg, er alltid for sent ute med å få smurt den på, selv om jeg har salve liggende i vesker/på jobb osv. LongoVital og Zendium anbefales mot after, dvs sår inne i munnen, og ikke mot herpes, vel...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Jeg kjøper alltid Zovirax eller Vectavir i Sverige jeg! Der selges det reseptfritt på apoteket=)
Gjest puselabb Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Jeg har brukt en gjennomsiktig gel som heter NOQ. Fås kjøpt hos helsekostbutikker. Den var svært effektiv på mitt munnsår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå