No Shorty Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Vi ble forlovet på fredag, og vi vil egentlig fortelle det til foreldrene våre så for som mulig, men så bor vi på andre kanten av landet, så eneste mulighet å fortelle dem er å ringe dem, men det synes vi blir for upersonlig... Mail, og brev er uaktuelt... Den eneste muligheten er å ringe å fortelle med, for vi kan ikke vente helt til jul med å si det (da skal vi hjem skjønner dere), men åssen skal vi si det... "Hei Mamma, Veit du hva? Vi har forlovet oss nå!" Blir liksom for dumt... Er det noen som har sagt det på en morsom måte, jeg har lyst til å gjøre det litt spesielt... På forhånd takk...
*Tausa* Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Vi var nokså upersonlige og sendte faktisk SMS (samme kvelden som vi forlovet oss). Jeg skrev noe sånt som: *DATO (et år frem i tid)* kan dere gratulere oss med 1 års forlovelsesdag. Det tok litt tid før vi fikk svar tilbake. Det tok ganske lang tid før pappa forsto den, ihvertfall...
Gjest Gjest_sommerblomst_* Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 har både du og din mamma mms så kan dere ta et bilde av ringene deres (dersom dere har satt på ringer da..) og sende uten noe mer info. Det gjorde søstera mi til familien og det var aldri tvil et sekund hos noen mottaker om hva som hadde skjedd.
Furstina Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Vi satte in en annons i den lokala tidningen när vi förlovade oss. Vi skulle träffa dem dagen efter men ville tillkännage det officiellt. Svärfar hade faktiskt läst tidningen, och de personlige annonserne men inte "sett" våra namn. Det var först när hans egen mor ringde för att berätta vad HON läst som han tittade en extra gång. Och så pratade vi på telefon. Det är kanske inte aktuellt för er att göra så, och vill ni vara personliga så är det ju ganska fel också. Men MMS som nämns ovan? Ta ett foto på er med digitalkamera och maila eller framkalla och skicka till dem med texten "Nyförlovade"? Det mest personliga ni kan göra är nog att antingen ringa och berätta med egna ord, eller skicka en verkligen personlig hälsning till dem.
*Pepperkake* Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Jeg hadde bare ringt og sagt at jeg skulle gifte meg tror jeg. Evt, ringt og bedt de holde av datoen vi skulle gifte oss. Da skjønner de vel at man har forlovet seg.
No Shorty Skrevet 26. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2007 Jeg får høre med forloveden når jeg kommer hjem, om hva hans synes om deideene, og jeg er ganske bestemt på at det skal gjøres i kveld...
Gjest Musica Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Vi ringte foreldrene våre samme dag som vi forlovet oss. Søsken fikk mms med bilde av ringene
Gjest Deborah Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Vi ringte til mine foreldre som inviterte oss på lunsj dagen etterpå. Mine kommende svigerforeldre inviterte på besøk til helgen og arrangerte en liten fest med kjente og kjære. Meget koselig.
Arkana Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Vi gjorde det enkelt. Jeg ringte foreldrene mine dagen etter og fortalte det. Jeg bor langt unna dem, så å vente på at vi skulle treffes ville bli for lang tid og jeg var mest ivrig på å fortelle det, ikke hvordan det ble fortalt. Foreldrene til mannen min visste det allerede siden han hadde fortalt dem om forlovelsesplanene da han feiret jul med dem (han fridde på en nyttårsaften).
Gjest ring Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Jeg ringte og sa noe slikt som "hurra, nå har han fridd!!!" Jeg synes ikke det var upersonlig.
Gjest morthal Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Søsteren min sendte bare bilde til mamma på mms. Hun hadde tatt bilde av ringene. Det var ikke tvil om hva som hadde skjedd, mamma skjønte det ganske fort.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 Vi bare sa at "vi har tenkt å gifte oss". Enkelt og greit.
Gjest Gjest_sola_* Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 vi var i syden og sendte melding te mine og hans foreldre. jeg skrev: "i kveld gikk A ned på kne og spurte om S ville bli hans fru. dette svarte hun selvsagt ja til og om et år skal vi gifte oss!" Til alle vennene våre sendte i bare: " vi har forlovet oss!!!" vi fikk så sinnsykt mange hyggelige meldinger og neste dag ringte mamma og svigers også. syntes ikke det var noe upersonlig i det hele tatt da jeg sendte mld i lykkerus og kunne ikke vente et sek lenger!
Helen71 Skrevet 2. desember 2007 #14 Skrevet 2. desember 2007 Vi fortalte ingen at vi hadde forlovet oss, synes ikke det er så mye å reklamere for egentlig. Foreldrene våre skjønte det når de så ringene våre, men de ble langt fra overrasket. De spurte når vi skulle gifte oss men det visste vi ikke enda. Vi hadde egentlig planer om å gifte oss sommeren etter, men pga at gravidtesten var positiv samme dag som vi satte på oss ringen så ble vi veldig usikre på hva vi skulle gjøre. (Det endte med at vi giftet oss sommeren etter at barnet vårt ble født.)
¤flicka¤ Skrevet 2. desember 2007 #15 Skrevet 2. desember 2007 Vi skulle hjem til foreldrene våre et par dager etterpå (på juleferie) så da ventet vi og viste rett og slett fram ringene Det var morsomt å se uttrykket i ansiktene deres da de forsto hva det var de så!
Lilywhite Skrevet 2. desember 2007 #16 Skrevet 2. desember 2007 Vi bor i samme by som både mine og hans foreldre, men forlovet oss i praha... jeg overveide også MMS, men det endte med at vi ringte og fortalte det
Furstina Skrevet 3. desember 2007 #17 Skrevet 3. desember 2007 Jeg får høre med forloveden når jeg kommer hjem, om hva hans synes om deideene, og jeg er ganske bestemt på at det skal gjøres i kveld... Hur gjorde ni nu då? *nyfiken*
Gjest Lilleulv Skrevet 3. desember 2007 #18 Skrevet 3. desember 2007 Vi ble forlovet på fredag, og vi vil egentlig fortelle det til foreldrene våre så for som mulig, men så bor vi på andre kanten av landet, så eneste mulighet å fortelle dem er å ringe dem, men det synes vi blir for upersonlig... Mail, og brev er uaktuelt... Den eneste muligheten er å ringe å fortelle med, for vi kan ikke vente helt til jul med å si det (da skal vi hjem skjønner dere), men åssen skal vi si det... "Hei Mamma, Veit du hva? Vi har forlovet oss nå!" Blir liksom for dumt... Er det noen som har sagt det på en morsom måte, jeg har lyst til å gjøre det litt spesielt... På forhånd takk... Jeg tok bilde av ringen og sendte på mms
Gjest imli Skrevet 3. desember 2007 #19 Skrevet 3. desember 2007 Foreldrene mine bor fem min unna med bil, men jeg ringte jeg... Og sa rett og slett "Veit du hva? Jeg og ... har forlova oss! Enkelt og greit
No Shorty Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 3. desember 2007 Vi endet opp med å ringe foreldrene våre... Han ringte først sine, så ringte jeg mine, så ringte han søstera si og så ringte jeg bestevennina mi, og etter det så har vi vel egentlig ikke sagt det til noen... Vi venter vel egentlig bare på at folk skal få det med seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå