Gå til innhold

vår datter på 2,5 år...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vår datter på 2,5 år skal være brudepike sammen med våre 2 større barn(10 år) og en kusine på 5,5 år.

Vi er blitt enige om at den minste ikke skal være med til middag, vi har skaffet barnevakt.

Grunnen til dette er at middagen blir lang med taler og div. og barnet er aktiv og klarer ikke å sitte i ro under en vanlig middag engang :oops:

Hvis hun skal være med ville dette "gå ut over" søsken og besteforeldre, og i værstefall oss, mange barn godtar ikke andre enn foreldrene i visse sammenhenger.. :(

I helga var vi i selskap og barnet storkosa seg, da kom min dårlige samvittighet krypende for fullt, det gjør vondt i hjertet å tenke på at hun ikke skal være til middagen uansett om jeg vet at det vil bli kjedelig for henne :cry: .

I det selskapet vi var i måtte vi hele tiden passe på at hun ikke klemte fingrer i dører, springe på do med henne og roe henne når leken ble for støyende, fikk ikke så mye tid å kose oss :roll:

Hvordan velger dere å gjøre det med småbarna deres?

Og er det noen som kan lette min dårlige samvttighet litt :roll:

snartgift 28.06.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå på lørdag var jeg barnevakt for en venninne da hun giftet seg - for deres barn på 6 mnd og 2 år. Hun var utrolig takknemlig for at jeg kunne ha barna, slik at de kunne konsentrere seg om gjestene, taler, sanger og alt det andre som skjer på en slik dag. Toåringen er veldig aktiv, og han hadde det helt klart best hjemme den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil, toåringer har det best hjemme.

Men dersom dette gir deg søvnløshet kan du jo ha henne med og avtale med barnevakten at hun er rett i nærheten og kan hente henne så snart du ønsker. Tror jeg ville ha gjort det slik, jeg gjør iallefall det med vår sønn som er seks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan lette den dårlige samvittigheten din, vi har to barn da den minste er kun 2år å 3mnd.Vi har diskutert dette tema med mange.Noen er jo enig med det du sier,jeg personlig mener ar mine barn aldri vil kunne"ødelegge"bryluppsstemningen for vår del ivertfall, va andre mener er meg helt likegyldig.Vi gjør jodette for å få en fin ramme rundt vår lille familie, å da ville det vært helt uaktuellt å utelukke en av guttene.

Uansett vi har funnet ut at det beste er å finne en barnepike som er med hele dagen, som kan ta barna med ut & liknende hvis de ønsker det.Det er klart at en 2åring ikke sitter stille i en time,derfor må vi forbered oss på best måte .Dette gjør jo at vi , foreldere & slekt slipper å sprinnge rundt.Men litt skrik å skrål tåler vi nok, vi blir nok godt gift uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar :)

Jeg tror nok at barnet har det best hjemme under middagen, det er nok mine følelser det står på.

Vi kan ha barnevakt tilstede, men jeg og min forlovede er de som må følge med på toalett osv. Og som jeg sa i første innlegg, mange ganger er det som barn "lukter" at noe spesiellt skjer og de vil ha den fulle og hele oppmerksomhet fra foreldrene.

Ser ikke for meg at jeg skal springe rundt omkring i brudekjolen og at taler blir avbrutt eller at man ikke får med seg hva som blir sagt.

Ingen av gjestene i bryllupet ville reagere eller synes det var forstyrrende om 2 åringen var tilstede.

Vi får se hvor tidlig middagen er ferdig, og om barnet har fått seg en lur på dagen slik at hun kan komme til kakespising.

Vi her nord har lys hele døgnet og barnet liker å "rangle" litt utover kvelden når hun en sjelden gang får lov :oops:

snartgift 28.06.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...