Gå til innhold

Julebordsantrekk!

Anbefalte innlegg

Gjest Ny i gamet
Skrevet

Hei!

Hva i alle dager har man på seg på julebord? Dette er mitt første, og jeg aner rett og slett ikke. Gutter har dress, så enkelt er det vel, men jeg er jente.

På invitasjonen står det bare "pent antrekk", vil det si at jeg må ha kjole eller skjørt, eller bare kjole, eller kan jeg gå med andre klær jeg bare synes er halvpyntede og fine?

Jeg HATER å ha på meg kjoler og føler meg ikke komfortabel i skjørt, og ikke ser jeg spesielt bra ut i det heller. Jeg synes "damedresser" kan være fine, men IKKE til meg.

Aller helst vil jeg ha på meg en mørt bukse og en fin genser eller skjorte, men det er kanskje ikke akseptert. De kan da ikke kaste meg ut eller ikke slippe meg inn heller?

Noen som har noen forslag? På forhånd tusen takk :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er "pent antrekk" tror jeg ikke jeg ville kommet i bukse og genser. Jeg ville tatt på meg kjole selv om jeg hater det. Man holder ut én kveld uten problem. :)

Gjest trådstarter som er redd for jule
Skrevet

Huff, det var det jeg var redd for da...

Jo du har rett, man holder jo ut en kveld med kjole selv om man hater det, og det er jo ikke meningen å være vrang heller... skjønner at det er en koselig ting at alle pynter seg også.

Men jeg har virkelig ingen finklær. syns det er litt irriterende at jeg "må" bruke masse penger på en kjole (som jeg aldri i verden kommer til å kle eller føle meg vel i) som jeg aldri kommer til å bruke igjen før neste års julebord evt.

Jeg tenker sånn at hvis jeg skal lage et så stort problem av det kan jeg like gjerne bli hjemme, men jeg vil virkelig på julebord også og er ikke meningen å klage.

Skrevet

Det er vel flere jenter som skal på Julebordet, så hør med dem hva de skal ha på.............kan jo få litt ideer da :). Ellers er det jo moderne nå med glitter og glam, så ville tro at du finner eks. bukse og genser/bluse som glitrer litt for anledningen viss du ikke ønsker kjole.

Skrevet
Huff, det var det jeg var redd for da...

Jo du har rett, man holder jo ut en kveld med kjole selv om man hater det, og det er jo ikke meningen å være vrang heller... skjønner at det er en koselig ting at alle pynter seg også.

Men jeg har virkelig ingen finklær. syns det er litt irriterende at jeg "må" bruke masse penger på en kjole (som jeg aldri i verden kommer til å kle eller føle meg vel i) som jeg aldri kommer til å bruke igjen før neste års julebord evt.

Jeg tenker sånn at hvis jeg skal lage et så stort problem av det kan jeg like gjerne bli hjemme, men jeg vil virkelig på julebord også og er ikke meningen å klage.

På tide du kjøper noe fint da :)

Du vil forresten føle deg verre i bukse og genser enn i kjole, når alle de andre kommer pyntet og stæsjet i kjolene sine.

Prøv det, vær possitiv, så går det bra

Skrevet

Bukse er greit det, bare du er pyntet. Eks: Svarte dressbukser og en pen topp.

Skrevet

Jeg er enig med Dame70, finn en topp som pynter opp/glitrer så går det nok bra. Det er jo trossalt bare julebord, ikke bryllup eller galla ;) (jeg ville valgt kjole, men hadde ikke sett rart på noen som kom med bukse og pen topp.)

Skrevet
Hei!

Hva i alle dager har man på seg på julebord? Dette er mitt første, og jeg aner rett og slett ikke. Gutter har dress, så enkelt er det vel, men jeg er jente.

På invitasjonen står det bare "pent antrekk", vil det si at jeg må ha kjole eller skjørt, eller bare kjole, eller kan jeg gå med andre klær jeg bare synes er halvpyntede og fine?

Jeg HATER å ha på meg kjoler og føler meg ikke komfortabel i skjørt, og ikke ser jeg spesielt bra ut i det heller. Jeg synes "damedresser" kan være fine, men IKKE til meg.

Aller helst vil jeg ha på meg en mørt bukse og en fin genser eller skjorte, men det er kanskje ikke akseptert. De kan da ikke kaste meg ut eller ikke slippe meg inn heller?

Noen som har noen forslag? På forhånd tusen takk :popcorn:

Pen svart dressbukse/silkebukse med pen bluse/topp kan du bruke.Finnes mange finne topper og bluser på Lena v og B-yung :jepp:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg var for ikke så lenge siden i et "finere" julebord å tolket. Jeg som tolk hadde ikke pyntet meg så veldig, dvs en litt finere bukse (ikke jeans) og en pen topp til. Flertallet der var faktisk på "min" ende av skalaen!

Tror ikke det er noe problem så lenge du ikke kommer i slitte jeans og en helt vanlig genser/topp. Min opplevelse av "pyntet" julebord er faktisk at noen kommer nærmest i galla, mens noen kjører omtrent samme stil som meg. Og i min verden er faktisk noe av det viktigste å ha det gøy, og det får man sjelden hvis man ikke føler seg komfertabel i det man har på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...