Tusenfryd Skrevet 15. april 2003 #21 Skrevet 15. april 2003 Scarlet, når det er så ille, da må du få hjelp, profesjonell hjelp. Det der høres rimelig slitsomt ut, ja...
Gjest Cruella Skrevet 15. april 2003 #22 Skrevet 15. april 2003 Har fobi mot bjørner, jeg. Synes bjørneunger er søte, men voksne er skremmende. Har vel aldri sett en bjørn, men kan få mareritt om natta at jeg blir forfulgt av både grizzlybjørner og isbjørner. :o L-B
Gjest Scarlet Skrevet 15. april 2003 #23 Skrevet 15. april 2003 Tusenfryd: Slitsomt er bare forordet. Ja, samboeren min synes jeg burde begynne å gå til en psykolog for å prøve å få løst problemet. Tror jeg ville føle meg litt dum rett og slett hvis jeg gjorde det, men jeg tror faktisk at det er den eneste måten og bli kvitt dette på. At jeg skal drive å prøve meg frem selv og prøve å ikke bli så hysterisk gjør bare at jeg bli enda mer hysterisk. Noen som vet hvordan psykologer kurerer fobier forresten..? Og hvor mye det evt. koster å gå til en psykolog for sånne ting?
Jusy me Skrevet 15. april 2003 #24 Skrevet 15. april 2003 Har og den telefon-fobien. Kan ringe folk jeg kjenner, men fremmede folk og folk jeg sjelden prater med må jeg planlegge nøye. Når jeg har klart og planlegge og begynner og ringe begynner hjertet og banke fortere og jeg begynner og svette... Jeg har edderkopp fobi. Hvis en edderkopp har vært borti meg, da må jeg dusje. For jeg tror hele tiden at den fremdeles er på meg.. :o Også har jeg fobi for høyder. Husker engang jeg var ca 1 1/2 meter oppe i "lufta". Jeg ble skjelven i bena, begynte og svette og ble svimmel.. kjipt det.. Har klaustrofobi og. Klarer ikke å puste hvis jeg er i et sted hvor det er trangt. eller om jeg er i et sted hvor det er masse mennesker rundt meg...
Gjest Donna Skrevet 15. april 2003 #25 Skrevet 15. april 2003 scarlet - du er ikke alene om å ha fobi mot edderkopper !!! jeg hater de !!!!!! Skulle ønske man kunne bli hypnotisert og så ikke være redd lenger .....mne for å ikke spore av - har du vært inne på eddetkopp-tråden min? http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...t=29575.....her har mange fått ut frustrasjoner ....og det er noen tips å hente for å ta knekken på de beista !!
Gjest Mel Skrevet 15. april 2003 #26 Skrevet 15. april 2003 Jeg får lyst på kake når noen nevner morkake jeg... Heelt sant er det også! :o Yack!!! :o
Gjest Tex Skrevet 15. april 2003 #27 Skrevet 15. april 2003 Har fobi for : - insekter - edderkopper - tannleger Tja, tror det var alt Jeg også!!!!!! :o
Gjest Diva Skrevet 15. april 2003 #28 Skrevet 15. april 2003 Åååå, bra det ikke bare er meg :D Belastning de luxe det der asså *grøsse* Diva
Edie Skrevet 15. april 2003 #29 Skrevet 15. april 2003 Jeg er inderlig og dypt mørkeredd. Føler hele tiden at noen ser på meg, og at noen lurker rundt om kring. Soverommet har jeg det helt mørkt på da. Og da mener jeg helt mørkt. Har ikke fått rullegardiner enda, bare svarte gardiner og de slipper litt lys inn. Og det er irriterende, våkner jo så tidlig om morran. Må være helt mørkt i rommet for at jeg skal sove. Og jeg er enda en som har telefonskrekk. Hater å ringe til fremmede og folk jeg ikke har prata med på lenge eller venner jeg ikke har ringt før. Sånn som for et par uker siden skulle jeg hjem til en klassevenninne, og hadde ikke vært der før. Måtte ringe og spørre om veien underveis; helt forferdelig!! Må jeg ringe og høre om noe, jeg må planlegge lenge i forveien hva jeg skal si, og må manne meg skikkelig opp. Får skikkelig hjertebank av sånne tlf-samtaler.. uff. :-? Og edderkoppfobi har jeg også. De er ekle! Og det verste er at vi har MASSE edderkopper på badet her. Sambo må drepe en om dagen. Og jeg overdriver heller ikke når jeg sier de er store som fyrstikkesker. Helt forferdelig!
Gjest Mercedes Skrevet 15. april 2003 #30 Skrevet 15. april 2003 Jeg overvinner "fobiene" ved å oppsøke det jeg er redd for, og ved å trene på det...Noen ganger - når jeg føler angsten kommer snikende - tenker jeg også at jeg ikke er nok redd, og prøver å hisse meg skikkelig opp...Sånn føre var på en måte. Da slipper som regel angsten taket..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå