Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Hvilke kaker skal dere ha i bryllupet deres? Hvor mange kaker skal dere ha i forhold til gjester?
pinkybride Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Bryllupskake, Verdens beste, suksessterte, sjokoladekake, ostekake, kransekake plus noen flere men har ikke bestemt det helt enda. Jeg regner ikke antall kaker pr. gest. Kun på bryllupskaken der tar jeg litt ekstra enn det som er beregnet pr. gest. Resten satser jeg på å ha litt av hvert slik at det blir litt stort og fint kakebord. Satser på å lage kakene bortsett fra bryllupskaken selv og få hjelp av mamma og svigermor. Men hvordan planlegger dere det med kakebaksten. De bør jo helst pyntes samme dag eller dagen i forveien. Kommer det til å bli mye stress? Hva kan man lage på forhånd. Har dere en plan for kakelaging?
Gjest Gjest_Majka_* Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Bryllupskake, Verdens beste, suksessterte, sjokoladekake, ostekake, kransekake plus noen flere men har ikke bestemt det helt enda. Jeg regner ikke antall kaker pr. gest. Kun på bryllupskaken der tar jeg litt ekstra enn det som er beregnet pr. gest. Resten satser jeg på å ha litt av hvert slik at det blir litt stort og fint kakebord. Satser på å lage kakene bortsett fra bryllupskaken selv og få hjelp av mamma og svigermor. Men hvordan planlegger dere det med kakebaksten. De bør jo helst pyntes samme dag eller dagen i forveien. Kommer det til å bli mye stress? Hva kan man lage på forhånd. Har dere en plan for kakelaging? Vi skal spørre en del folk i slekta om de kan bake. Blir ca 130 til kaffen, så da skal vi spørre noen om de kan bake 2 store av hver kake. hehe. Og evt. betale for ingrediensene. Det sparer vi jo masse på. Vi skal spørre søsken, tanter og søskenbarn som bor i nærheten. Kransekake skal vi bestille fra bakeri, men bryllupskaka skal søstra til forloveden min bake
Gjest nextlife Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Men hvordan planlegger dere det med kakebaksten. De bør jo helst pyntes samme dag eller dagen i forveien. Kommer det til å bli mye stress? Hva kan man lage på forhånd. Har dere en plan for kakelaging? Bunnene kan ofte lages på forhånd, og fryses. Enkelte kaker kan også fryses med fyllet på, med godt resultat, f.eks suksessterte og sjokoladekake. Jeg laget all maten og alle kakene, inkl. bryllupskaken til vårt bryllup, og gjorde alt ferdig dagen før. Alt som kunne lages på forhånd, og fryses var gjort. Det ble ikke akkurat stress, men kanskje litt lite tid til å være sammen med bryllupsgjestene som begynte å ankomme
Gjest Gjest_sandy_* Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Vi skal ha brullypskake.. også har vi vel tenkt til å ha ostekake:den må lages i løpet av to dager, men er holdbar i 2-3 døgn... sjokoladekake,den bruker jeg 10 min på å blande sammen.svigermorg skal få lage kransekake og sikkert ett par til.. man kan jo lage iskake, og den lan jo fryses... gulrotkake..eplekake.. skjønner ikke helt åssen jeg skal få tid til alt dette... nå skal det sies at jeg elsker å bake da...
Marge Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Vi blir ca 90 gjester, regner med ca 12-15 kaker inkl bryllupskake (evt sjokoladefontene hvis jeg får overtalt min kjære ). Jeg skal IKKE bake selv, setter bort til kjente og kjære som har hver sine spesialiteter: verdens beste, gulrotkake, to forskjellige sjokoladekaker, ostekake, suksessterte, kransekake mm. Tenker også å få laget gele og vannbakkels som litt mindre mettende alternativer. Det trenger jo ikke å bli stress å bake selv, men jeg vil gjerne bruke tiden min på de gjestene som kommer langveisfra i stedet, og til pynting av lokaler og andre småting;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå