Gå til innhold

kan man bruke prest til vielse...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vimsa_*
Skrevet

Sambo har en slags "kirkeangst", kan man få prest til å vie seg andre steder enn i kirka???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ytterst få ganger kan man få en dommer til å gjøre det, hvis man vil ha andre lokaler eller utendørs bryllup.

Ellers så vet jeg ikke om HEF kanskje gjør det?

Men prest får dere nok ikke noen andre steder!

Gjest Frysepulver
Skrevet
Noen ytterst få ganger kan man få en dommer til å gjøre det, hvis man vil ha andre lokaler eller utendørs bryllup.

Ellers så vet jeg ikke om HEF kanskje gjør det?

Men prest får dere nok ikke noen andre steder!

Dommere har ikke lov til å ta betalt for det, så de gjør det kun dersom de kjenner brudeparet/deres foreldre som regel.

HEF vier hvor som helst. Var selv i et HEF-bryllup ved sjøen i sommer. Aberet her er at det koster endel penger + at en av paret må være medlem i HEF.

Skrevet
Dommere har ikke lov til å ta betalt for det, så de gjør det kun dersom de kjenner brudeparet/deres foreldre som regel.

HEF vier hvor som helst. Var selv i et HEF-bryllup ved sjøen i sommer. Aberet her er at det koster endel penger + at en av paret må være medlem i HEF.

Det koster penger å gifte seg i kirken også, med mindre en gifter seg i den kirken man sogner til.

Der vi skal gifte meg ville det faktisk kostet oss MER penger å gifte oss i kirken enn med HEF som skal ha vielsen i samme naturområdet (utenfor vigslet jord vel og merke...). Da har jeg summert sammen medlemskapet til HEF og vielsessermonien.

Uansett valg av vielse er det så vanvittig små summer å tenke på i forhold til resten av regningen for et bryllup at det hadde jeg ikke lagt særlig vekt på.

Skrevet

Jeg vet, men noen fååå ganger er de greie og gjør det fordet. Men det er kun noen få, og du skal være litt heldig.

Gjest Frysepulver
Skrevet
Det koster penger å gifte seg i kirken også, med mindre en gifter seg i den kirken man sogner til.

Der vi skal gifte meg ville det faktisk kostet oss MER penger å gifte oss i kirken enn med HEF som skal ha vielsen i samme naturområdet (utenfor vigslet jord vel og merke...). Da har jeg summert sammen medlemskapet til HEF og vielsessermonien.

Uansett valg av vielse er det så vanvittig små summer å tenke på i forhold til resten av regningen for et bryllup at det hadde jeg ikke lagt særlig vekt på.

En venninne av meg ville egentlig ha kirken hun sognet til som barn, men ettersom den er så dyr valgte den de sogner til nå - så det betyr noe for noen. Tror ikke de har det største budsjettet akkurat, men likevel...

Skrevet
Sambo har en slags "kirkeangst", kan man få prest til å vie seg andre steder enn i kirka???

Jeg kan vie dere hvor dere ønsker og der det er praktisk mulig å få det til. Ingen krav til medlemsskap i noe som helst og helt gratis (så lenge dere dekker reiseutgiftene mine på billigste måte). Gå til http://unitarforbundet.org for mer info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...