Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Var og gav blod i forrige uke, og alt var normalt. Men rett etterpå ble jeg noe helt grusomt kvalm og måtte faktisk springe på toalettet og spy. Det er etter hva jeg forstår ikke helt normalt å reagere slik. Kom i farta ikke på å spørre personalet i blodbanken, da jeg jo måtte skynde meg ut av sykehuset. Er det noen andre blodgivere her som har opplevd noe lignende? Kan det tenkes at jeg feiler noe? Er frisk og rask ellers, og alle prøver viser normale verdier. Eller er det bare slik at jeg ikke passer til å være blodgiver og burde la det være?
Merneith Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Hadde du spist før blodgivning, og drakk du rikelig mens du ble tappet? Et tips for deg vil være å hvile deg lengre enn 10 minutter etter at du er ferdigtappet. Du ble sannsynligvis kvalm pga svimmelhet/blodmangel. Det er ikke helt vanlig å kaste opp, men å bli kvalm, svimmel og slapp er ikke uvanlig.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde spist frokost først, og drakk mye under selve tappingen, så skjønner liksom ikke helt hva som førte til at jeg ble så kvalm. Vurderer å kutte ut blodgivningen, for så kvalm som jeg ble da var bare fælt. Får visst heller overlate til andre å redde liv ved å være blodgiver.
Merneith Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde spist frokost først, og drakk mye under selve tappingen, så skjønner liksom ikke helt hva som førte til at jeg ble så kvalm. Vurderer å kutte ut blodgivningen, for så kvalm som jeg ble da var bare fælt. Får visst heller overlate til andre å redde liv ved å være blodgiver. Blodgivning er jo en frivillig sak, men jeg er nokså sikker på at kvalmheten skyldtes at du ikke hvilte deg lenge nok etter tappingen. Personlig hadde jeg i hvert fall prøvd blodgivning en gang til, men som sagt..det er frivillig.
Gjest wondergirl, ikke innlogget Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Jeg pleier å bli dårlig hvis noen stikker i meg tidlig om morgenen. Det skjedde også en gang da jeg hadde blodgivningstime tidlig. Derfor ber jeg alltid om å få time litt utpå dagen, helst etter lunsj, for da er kroppen min mer i "gjenge".
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde spist frokost først, og drakk mye under selve tappingen, så skjønner liksom ikke helt hva som førte til at jeg ble så kvalm. Vurderer å kutte ut blodgivningen, for så kvalm som jeg ble da var bare fælt. Får visst heller overlate til andre å redde liv ved å være blodgiver. Slutte å gi blod som er så livsnødvendig for svært alvorlig syke mennesker fordi du blir kvalm og må spy???? Skjerp deg.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Skal forsøke å gi blod sent på dagen neste gang, så kanskje det går bedre med kvalmen. Takk for svar dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå