Thomasine Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Kan noen gi meg en enkel, kortfattet beskrivelse av forskjellen på prosa og poesi? ...sitter litt fast...
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Prosa er fortellende litteratur på ubunden form, mens poesi er skrevet på vers eller i det minste på en måte som binder formen og innholdet til hverandre. Det er likevel mange vanskelige nyanser, for eksempel finnes det prosadikt, og tidligere ble også faglige avhandlinger skrevet i diktform, uten at det av den grunn automatisk ble kalt poesi.
Thomasine Skrevet 25. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2007 hmmm...litt oppklarende, men har du noen konkrete eksempler?
Gjest Jenna88 Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Kan noen gi meg en enkel, kortfattet beskrivelse av forskjellen på prosa og poesi? ...sitter litt fast... Prosa er romaner, noveller, kortprosa, fortellinger. Poesi er dikt, prosalyrikk, (altså korte tekster med blanding av poesi og prosa). Vil jeg si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå