Gjest Gjest_Misfornøyd_* Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 I går hentet jeg noen forstørrelser av noen bilder av mine barn hos fotografen som hadde tatt bildene. Jeg ser nå at jeg er misfornøyd med det ene bildet. Har jeg rett til å levere dette tilbake og evt. bytte det med forstørrelse av et annet bilde? Gjelder angrefristloven på slike ting? Noen som vet?
Grønt blad Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 (endret) Var det du som bestemte hvilke bilder som skulle forstørres? I så fall tror jeg ikke den gjelder, men er ikke helt sikker. Endret 25. november 2007 av Grønt blad
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 I går hentet jeg noen forstørrelser av noen bilder av mine barn hos fotografen som hadde tatt bildene. Jeg ser nå at jeg er misfornøyd med det ene bildet. Har jeg rett til å levere dette tilbake og evt. bytte det med forstørrelse av et annet bilde? Gjelder angrefristloven på slike ting? Noen som vet? Hva er det du er missfornøyd med da? Er bildet av dårlig kvalitet, eller bare angrer du på at du kjøpte det?
Carebear1 Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 I går hentet jeg noen forstørrelser av noen bilder av mine barn hos fotografen som hadde tatt bildene. Jeg ser nå at jeg er misfornøyd med det ene bildet. Har jeg rett til å levere dette tilbake og evt. bytte det med forstørrelse av et annet bilde? Gjelder angrefristloven på slike ting? Noen som vet? Angrerettloven gjelder kun ved kjøp av varer og tjenester når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. Altså kommer det ann på hvor bildene ble tatt, men trolig gjelder ikke angrerettloven her. Du kan imidlertid reklamere dersom bildet du har fått forstørret er av dårlig kvalitet pga forstørrelsen, dvs at fotografen har gjort en dårlig jobb med fremkalling av bildet. Om du bare angrer deg fordi du synes solstrålen din ikke var fullt så skjønn på dette bildet som på et annet, så er ikke dette fotografen sin feil, og du har ingen reklamasjonsrett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå