Gå til innhold

Ikke fornøyd med bilde fra forograf

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Misfornøyd_*
Skrevet

I går hentet jeg noen forstørrelser av noen bilder av mine barn hos fotografen som hadde tatt bildene. Jeg ser nå at jeg er misfornøyd med det ene bildet. Har jeg rett til å levere dette tilbake og evt. bytte det med forstørrelse av et annet bilde? Gjelder angrefristloven på slike ting? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Var det du som bestemte hvilke bilder som skulle forstørres? I så fall tror jeg ikke den gjelder, men er ikke helt sikker.

Endret av Grønt blad
Skrevet
I går hentet jeg noen forstørrelser av noen bilder av mine barn hos fotografen som hadde tatt bildene. Jeg ser nå at jeg er misfornøyd med det ene bildet. Har jeg rett til å levere dette tilbake og evt. bytte det med forstørrelse av et annet bilde? Gjelder angrefristloven på slike ting? Noen som vet?

Hva er det du er missfornøyd med da? Er bildet av dårlig kvalitet, eller bare angrer du på at du kjøpte det?

Skrevet

Angrerettloven gjelder kun ved kjøp av varer og tjenester når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

Altså kommer det ann på hvor bildene ble tatt, men trolig gjelder ikke angrerettloven her.

Du kan imidlertid reklamere dersom bildet du har fått forstørret er av dårlig kvalitet pga forstørrelsen, dvs at fotografen har gjort en dårlig jobb med fremkalling av bildet. Om du bare angrer deg fordi du synes solstrålen din ikke var fullt så skjønn på dette bildet som på et annet, så er ikke dette fotografen sin feil, og du har ingen reklamasjonsrett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...