Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe et keyboard til sønnen min i julegave. Jeg sjekket opp ebay og så at prisene var latterlig mye lavere enn musikk butikker i norge.

Hvordan fungerer skjøp fra ebay? Vet at det er en tollgrense i norge på over 200 kr. Gjelder dette elektroniske artikler også?

I annonsen sto det "Skips to US" betyr det at de bare sender til US og ikke til norge f.eks.

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal kjøpe et keyboard til sønnen min i julegave. Jeg sjekket opp ebay og så at prisene var latterlig mye lavere enn musikk butikker i norge.

Hvordan fungerer skjøp fra ebay? Vet at det er en tollgrense i norge på over 200 kr. Gjelder dette elektroniske artikler også?

I annonsen sto det "Skips to US" betyr det at de bare sender til US og ikke til norge f.eks.

Takk for svar

Det med tollgrensen vet jeg ikke, men når det står "Ships to US" så sender de bare til USA ja.

Skrevet
Det med tollgrensen vet jeg ikke, men når det står "Ships to US" så sender de bare til USA ja.

det er ingen firma da som er som et mellomledd du kan handle via som sender til norge?

Skrevet
det er ingen firma da som er som et mellomledd du kan handle via som sender til norge?

Spørr selgeren om han kan sende deg det.

Er flere selgere jeg har vært i kontakt med som har gått med på å selge det til Norge så lenge jeg betalte det ekstra det koster å sende det, selvom det har stått at de bare sender innen USA.

Er jo hvertfall vært et forsøk.

Spør også selgeren om hva det hele vil koste deg. For både varen, frakten og tollen - det finner han/hun sikkert ut for deg.

Skrevet

Husk og på at utenlandsk elektronikk sjeldent kan plugges rett inn i norske stikkontakter.

Skrevet

Det er bare og spørre selger om de kan sende til Norge ja, som regel gjør de dette. Husk at det lønner seg bestandig og betale med pay-pal da har du mer sikkerhet.

Nå vet jeg ikke hva dette keybordet koster men du kan sikkert spørre selger om de kan sette ned prisen på fakturaen slik at du kan betale mindre toll.

Skrevet

Alt over 200 kr er det toll på ja, men man kan alltids spørre pent. Som oftest så godtar privatpersoner (og noen firmaer) dette, eller at de merker den som gift, da får man heller ikke toll krav.

Og aldri betal noe om det ikke kan betales med paypal. Paypal er et mellomledd som kan hjelpe deg om f.eks det blir noe feil med selger eller selger lurer deg. Du burde registrere deg på det nå ettersom det tar et par dager før man får bruke den.

Dessuten må du huske å sjekke porto. Veldig mange selger ting utrolig billig mot at porto er kjempehøy. Og husk å sjekk for porto til norge ettersom den automatisk står på porto til norge.

Skrevet

Tusen takk for gode råd. Keybordet koster ca. 2000 (3600 i norge). Hvordan kan de skrive ned prisen på fakturane. Deler de den opp og sender flere eller hva??? (sikkert dumt spm)

og er det sannsynlig at dette keybordet ikke kan brukes i norske støpsler?

takk igjen :)

Skrevet
og er det sannsynlig at dette keybordet ikke kan brukes i norske støpsler?

Ja, det er veldig sannsynlig.

Men så fremt keyboardet kan gå med 220v og 50 Hz så kan sikkert en elektriker sette på nytt støpsel. USA har så vidt jeg vet 110V spenning så hvis keyboardet bare kan benyttes med det så tror jeg du vil få problemer.

Skrevet

Når det gjelder støpselet har jeg dessverre ingen peiling. Men det du kan be dem om er og sette verdien til 1000 f.eks så slipper du og betale så mye i toll. Når jeg kjøper sko, tøy o.l sender de gjerne som gave og setter verdien lavt. Men siden dette er en stor og dyr ting så er det kanskje litt risky og sette verdien til 200,-.

Det eneste selger gjør er og sette verdien til 1000,- på fakturaen eller tollpapirene. Du betaler hele beløpet via pay-pal.

Husk også og sjekke selger grundig siden du skal kjøpe en så dyr ting. Legg gjerne ut en link så kan jeg sikkert se på selgeren for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...