Gjest wita Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Jeg er i utgangspunktet en rund person som godtar det meste, og synes det meste er greit fra min partner. Har en samboer som liker å feste, og det kan til tider ta litt voldsomt av, og det er greit nok, selv om jeg kanskje synes det er på tide å bli voksen i en alder av 40. Men det er en ting jeg bare ikke takler - nachspiel, hjemme hos oss, mens jeg er hjemme og ligger og sover. Er det bare jeg som er sær? Han har nemlig null forståelse for at det kan gjøre noen ting. Han kan dra på nachspiel så mye han vel, om han kommer hjem langt på dag/ettermiddag neste dag - det gjør meg ingenting, heller ikke om han tar med noen hjem når jeg er bortreist. Men den følelsen av å bråvåkne midt på natta av en gjeng fulle brautende folk som kommer inn, synes jeg ikke noe om. Vi har ikke så stor leilighet, så støy og bråk og full fest høres i alle rom, det er ikke noen mulighet å legge seg på et rom hvor det er sånn nogenlunde stille. Hva synes andre om det?
Brunhilde Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Jeg syns det vitner om manglende respekt hvis han drar folk med hjem uten at det er avklart på forhånd!
aquata Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Fy så slemt. Jeg hadde kastet ut alle i fullt sinne om jeg hadde våknet av fest i stua mi når jeg hadde sovnet. Mannen også!
Gjest Bellatrix Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Mannen min får ikke lov til å ha nachspiel. Ikke med mindre vi er enige om å invitere folk og jeg også sitter oppe.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Nope, absoludt Hvorfor plage den andre fordi at man selv har lyst å feste? Er hans behov for festing større og mer gjeldende enn ditt behov for søvn?
Nynaeve Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 synes du er tolerant jeg. Jeg hadde vært en furie om et nachspiel kom dumpende inn mi dør. sån må avklares på forhånd ja
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 Jeg synes samboern min kan være egoistisk noen ganger, f eks i forhold til hvor lenge (og ofte) han har folk på besøk (til hans forsvar er jeg også egoistisk i endel situasjoner). Men når det gjelder festing og nachspiel har det faktisk alltid vært helt selvfølgelig at ingen av oss inviterer folk hjem når den andre ligger og sover. Man drar på nachspiel andre steder, eller kommer hjem og legger seg.
Marianne Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Det hadde aldri jeg heller godtatt av mannen min.
SnillMito Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Hva slags tøfler er dere sammen med som må ha tillatelse for å ha nachspiel hjemme?
Marianne Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 Har ingenting med at han er tøffel. De handler om respekt for den andre parten syns jeg.
SnillMito Skrevet 25. november 2007 #12 Skrevet 25. november 2007 Har ingenting med at han er tøffel. De handler om respekt for den andre parten syns jeg. Respekt har lite med saken å gjøre. Som mannen i et forhold har jeg sporadiske nachspiel uten at jeg gidder å spørre først (om jeg hadde hatt det hver uke ville det stilt seg annerledes). Ingenting er så patetisk og ynkelig som en mann som ikke tør å gjøre noe uten å spørre kona/samboeren først.
Gjest marihan Skrevet 25. november 2007 #13 Skrevet 25. november 2007 Respekt har lite med saken å gjøre. Som mannen i et forhold har jeg sporadiske nachspiel uten at jeg gidder å spørre først (om jeg hadde hatt det hver uke ville det stilt seg annerledes). Ingenting er så patetisk og ynkelig som en mann som ikke tør å gjøre noe uten å spørre kona/samboeren først. Herregud, det er noe av det mest egoistiske jeg noen gang har hørt. Det handler ikke om å spørre om lov, men om å klarere på forhånd. Når man er to stykker som bor under samme tak, så må man ta hensyn til hverandre.
Gjest Gjest Julie Skrevet 25. november 2007 #14 Skrevet 25. november 2007 Han har nemlig null forståelse for at det kan gjøre noen ting. Hva synes andre om det? Er dette en barnefamilie får mannen strykkarakter. Er det ikke en barnefamilie høres han likevel sløv ut som ikke klarerer dette med partneren som han deler hus med. Det er ikke spesielt morsomt å våkne opp til fest i sitt eget hjem uten forvarsel. Jeg synes din mann høres ut som en ubevisst, respektløs og sløv type.
Gjest Tulipa Skrevet 25. november 2007 #15 Skrevet 25. november 2007 Min mann går så sjeldent ut at jeg hadde ikke blitt sint om han hadde tatt med seg noen hjem til oss .. Den gangen i året han går ut så må han gjerne ta med seg noen hjem .. men som regel så har de nachspiel hos en kompis.
viren Skrevet 25. november 2007 #16 Skrevet 25. november 2007 Det hadde ikke vært aktuelt, en slik egoistisk mann hadde ikke blitt boende sammen med meg.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #17 Skrevet 25. november 2007 Min mann går så sjeldent ut at jeg hadde ikke blitt sint om han hadde tatt med seg noen hjem til oss .. Den gangen i året han går ut så må han gjerne ta med seg noen hjem .. men som regel så har de nachspiel hos en kompis. Det er jeg enig i, om det er omtrent så sjeldent. Men det virker jo som mannen til trådstarter er litt mer glad i å feste enn det, og da synes jeg saken er annerledes
Gjest lillebøll Skrevet 25. november 2007 #18 Skrevet 25. november 2007 Hadde det vært en gang hadde det vært greit, men ikek gang på gang.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #19 Skrevet 25. november 2007 Hadde vært helt uaktuelt. Han kan gjerne dra et annet sted på nachspiel og bli der så lenge han har lyst til, men jeg blir veldig sur om jeg blir vekket på natta
Gjest lissi32 Skrevet 25. november 2007 #20 Skrevet 25. november 2007 Respekt har lite med saken å gjøre. Som mannen i et forhold har jeg sporadiske nachspiel uten at jeg gidder å spørre først (om jeg hadde hatt det hver uke ville det stilt seg annerledes). Ingenting er så patetisk og ynkelig som en mann som ikke tør å gjøre noe uten å spørre kona/samboeren først. Viser jo litt om holdningene dine. Også om utroskap. Kanskje ikke alle menn er slik, bare du som ikke har respekt for din partner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå