Gå til innhold

Hva betyr dansing for dere?

Gjest Gjest_gjestemann_*

Anbefalte innlegg

:hakeslepp:

...og med dette må man konkludere at å sende dama/mannen/kjæresten ut på byen er som å be om at h*n skal være utro mot deg.

På ingen måte. Det finnes sikkert mange årsaker til at folk gjerne vil danse, men det jeg ville frem til var at det er en grunn til at fenomenet eksisterer og fortsetter å eksistere.

Men dans er også moro og en form for adspredelse. Noen spiller golf, andre danser. Det er også et viktig element oppe i det hele og som jeg kanskje ikke klarte å formidle så godt i mitt forrige innlegg. Mye av den dansen som foregår på utestedene, og som er mellom mann og kvinne, er likevel gjerne seksuelt ladet. Det betyr imidlertid ikke at folk som danser sammen automatisk havner i seng med hverandre. Hvor langt man går i leken både på og utenfor dansegulvet er fremdeles fullt og helt opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min mening er denne parringsleken et eksempel på at det finnes en hel rekke ting i menneskelig atferd som henger igjen fra vår mer primitive fortid. Spesielt gjør dette seg gjeldende i måten vi tilnærmer oss sex. Menn er for eksempel veldig snare til å formidle hvem de er, altså vise frem sine kvaliteter og potensiale, mens kvinner i større grad formidler hva de vil ha (som regel ved å si hva de ikke vil ha). Ta en titt på hva som skrives i dette forumet, og legg spesielt godt merke til forskjellen i hvordan kvinner og menn jevnt over uttrykker seg ovenfor det andre kjønn.

Man kan jo begynne å lure på om dette er grunnen til at menn når lettere til toppen i arbeidslivet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dansing er kjempemoro, det er vel en av de få gangene jeg virkelig tør å slå meg løs. Dansing er så herlig, berusende og gir en utrolig god følelse etterpå. Skulle gjerne ha drevet mer med det, danser altfor lite ellers. Drev med mye dans før, men har blitt lite av det de siste årene. Er oppvokst med en danseglad bestefar og har lært en hel del fra ham. Sang og dans har i det hele tatt alltid betydd mye for meg. :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Man kan jo begynne å lure på om dette er grunnen til at menn når lettere til toppen i arbeidslivet også.

Ja, egentlig... :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å danse!! Danser både ute og hjemme, og danset på Bårdar tidligere.. men danser kun til 'moderne' musikk, pop/r&b/hiphop/house/club etc.. ikke noe gammeldans eller swing!

Syns det var gøy å danse med andre da jeg var yngre, men nå liker jeg best å danse for meg selv! ;)

F*** boys! I just wanna dance!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å danse!! Danser både ute og hjemme, og danset på Bårdar tidligere.. men danser kun til 'moderne' musikk, pop/r&b/hiphop/house/club etc.. ikke noe gammeldans eller swing!

Syns det var gøy å danse med andre da jeg var yngre, men nå liker jeg best å danse for meg selv! ;)

F*** boys! I just wanna dance!!

Den siste linjen der må jeg le av..

Ingen som vil F***E deg uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StockDama

For å svare på ts sitt spørsmål:

Dansing gir meg ingen verdens ting, jeg avskyr det, og når jeg ser fulle mennesker prøver å danse erotik på dansegulvet så ler jeg inn i meg, for det ser så alvorlig idiotisk ut.

Tullete greier. Slikt holder jeg meg unna =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg også unna den "erotiske" dansen, og er akkurat det jeg mener ser teit ut... Men tror det er flere gutter enn jenter som danser for å oppnå sex. Hvertfall utifra denne tråden å dømme;-) Virker som jentene danser mer for gledens skyld... Ikke alle da selvfølgelig.

Dansing, trening og fysisk aktivitet utløser endorfiner i hjernen som skaper lykkefølelse :) Det er baaaare sunt! Så dans de som liker det og ikke gjør det hvis du ikke liker det!

Folk er forskjellige, og sånn er det bare! Takk og lov for det, ellers hadde verden vært kjedelig. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Enig med Gizmoo. Noen har glede av det, andre ikke.

Og ikke vet jeg hvilke steder folk her går ut på, men hvis du tror jeg kommer til å ha sex med deg bare fordi du gidder å danse med meg. Ja da tar du pokker meg helt feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dans er for meg trim og moro.- Og ikke i nærheten av sjekking.

Har gått på allverdens dansekurs oppigjennom åra, og elsker å danse med menn som kan danse. For dansens skyld. Og så danser jeg mye på stuegolvet.

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Don Giovanni
De menn som ikke liker å danse må få formidlet fysikken og motorikken sin på annen måte. Kanskje vil de fortelle om hvor ofte de trener, gå rundt med tettsittende skjorter, snakke om sine turer i fjellet eller dele sin interesse for kampsport. Formidling er nøkkelordet, men ingenting formidler egentlig mer enn å faktisk demonstrere sine kvaliteter. Det å danse gjør denne jobben ganske effektivt.

Jeg syns det var mye rart i innlegget ditt, men måtte nesten fremheve dette avsnittet over. Hvorfor tror du at vi som liker fjell også liker å snakke om det? Kan det være en sammenheng mellom å like noe og å snakke om det? Hvorfor skulle vi som trener mye holde det skjult? Hvorfor skal de med muskler ikke få gå i tettsittende t-shirts like vel som alle de pløse-mennene med spagettiarmer gjør det? Har man mye penger, skal man iallfall ikke vise dem. Har man mye muskler likeså. Kvinner med pene romper bør helst ikke gå med for tettsittende bukser, store bryster bør skjules. Janteloven kalles det.

Det handler ikke om annet enn å prate om ting man liker og interesserer seg for. Jeg har tilgode å date en eneste jente uten å prate om fjell. Jeg vil jo ikke ha noen som hater fjellet. Så enkelt er det. Å kalle det for "å formidle fysikken" er nok noe som bare skjer inni ditt eget hode. Jeg tviler på at særlig mange menn ser på fjellgåing som sjekketriks. Men man ønsker å prate om interessene sine (som trening) og man ønsker å finne ut om den andre parten har sammenfallende interesser.

Jeg har ikke noe i mot dansende menn. Ikke mener jeg det er feminint å se på heller, men jeg tror dansing først og fremst er en jentegreie. Jeg kan ta feil. Men slik ser jeg det. At du og endel andre menn sliter på andre fysiske områder og dermed har et behov for å være ironisk ift de menn som ikke sliter sier egentlig mest om dere.

Og ved å danse demonstrerer du jo ikke en døyt mer enn at du kan danse. Det forteller ingenting om hverken interesser, fysikk eller intelligens (som andre hobbyer igjen kan gjøre). Syns kanskje du overkapitaliserer swing-kurset ditt en smule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var mye rart i innlegget ditt, men måtte nesten fremheve dette avsnittet over. Hvorfor tror du at vi som liker fjell også liker å snakke om det? Kan det være en sammenheng mellom å like noe og å snakke om det? Hvorfor skulle vi som trener mye holde det skjult? Hvorfor skal de med muskler ikke få gå i tettsittende t-shirts like vel som alle de pløse-mennene med spagettiarmer gjør det? Har man mye penger, skal man iallfall ikke vise dem. Har man mye muskler likeså. Kvinner med pene romper bør helst ikke gå med for tettsittende bukser, store bryster bør skjules. Janteloven kalles det. [...]

Tror du misforstår litt. Jeg forsøkte ikke å være normativ og med det avgjøre hva som er "rett" og "galt". Det er bare en beskrivelse av virkeligheten slik jeg opplever den. Skal jeg være ærlig, så er jeg nok ikke det spøtt bedre selv; får jeg muligheten til å snakke om det som interesserer meg, så utnytter jeg den til fulle. Det er vel forhåpentligvis et tegn på at jeg er sånn nogenlunde normal..?

Personlig har jeg ikke noe forhold til Janteloven (eller Anti-Janteloven for den saks skyld). Jeg liker best at folk tør å være seg selv på godt og vondt - og det er de som regel også. Jeg stoler i grunnen mest på min egen vurderingsevne når det gjelder å avgjøre hvem de er som mennesker. Som regel vil deres personlighet skinne igjennom, uansett hvordan de kler seg, hvordan de ter seg på dansegulvet eller hva de liker å prate om.

At du synes innlegget er litt rart klandrer jeg deg heller ikke for. Jeg kan tildels være enig med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Og ved å danse demonstrerer du jo ikke en døyt mer enn at du kan danse. Det forteller ingenting om hverken interesser, fysikk eller intelligens (som andre hobbyer igjen kan gjøre). Syns kanskje du overkapitaliserer swing-kurset ditt en smule.

:fnise:

Swingkurset? Åh, du mener det todagerskurset jeg hadde da jeg gikk på ungdomsskolen? Kunne ønske jeg kunne påberope meg kunnskaper og teknikk på det feltet, men dette er så lenge siden at det meste dessverre har gått i glemmeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt synes jeg det er kjiipt å danse ute på byen. For meg blir det bare en primitiv form for parringslek. :ler:

Helt enig! Jeg ser på dansing som en slags unnskyldning til å ha kroppskontakt med det annet kjønn. Akkurat som for eksempel lekeslåssing. Get a room, tenker jeg da.

Synes nesten det er litt surrealistisk - først kan folk sitte og ha en normal samtale ved et bord, snakke om jobb og ting og tang - for i neste øyeblikk å befinne seg i en slags virvelvind på dansegulvet, de samme menneskene, men i et kaos av armer og ben og vrikking og klåing... Da er plutselig alt lov, og modusen helt forandret.

Det er (som du sier) noe primitivt over det, vrikke og åle seg inntil hverandre på dansegulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_P_*
Helt enig! Jeg ser på dansing som en slags unnskyldning til å ha kroppskontakt med det annet kjønn. Akkurat som for eksempel lekeslåssing. Get a room, tenker jeg da.

Synes nesten det er litt surrealistisk - først kan folk sitte og ha en normal samtale ved et bord, snakke om jobb og ting og tang - for i neste øyeblikk å befinne seg i en slags virvelvind på dansegulvet, de samme menneskene, men i et kaos av armer og ben og vrikking og klåing... Da er plutselig alt lov, og modusen helt forandret.

Det er (som du sier) noe primitivt over det, vrikke og åle seg inntil hverandre på dansegulvet.

Dans trenger ikke være vulgært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg må igjen spørre hvor det er dere er ute og danser (eller ikke danser) når dere er med på eller observerer slik adferd?

Hvis noen automatisk tror at jeg aksepterer f.eks. "klåing" bare fordi jeg danser med dem, da vil de ganske fort få seg en overraskelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...