Gjest javac Skrevet 25. november 2007 #21 Del Skrevet 25. november 2007 Selvsagt er dansing morsomt! Man behøver faktisk ikke være så forferdelig flink til det heller. Dersom man unngår å ta seg så forbasket selvhøytidelig, og tillater seg selv å ha det litt moro, så kan man faktisk score en god del flere poeng enn den argeste dansefanten på gølvet. Jeg for min del ser på dansen som en del av flørten og sjekkingen. Det handler ikke om hvor flink du er til å flytte bena dine i takt med musikken, men det er et spørsmål om du klarer å more deg med den eller de du danser sammen med. Men du du må tørre å slå deg litt løs. Det spiller ingen rolle om du bommer litt på et trinn; det er ikke det det handler om i det hele tatt. Å stå der med et frossent og konsentrert blikk, stiv nakke og med et kosteskaft opp i analen vil heller ikke hjelpe deg særlig mye. Det å møte noen på dansegulvet behøver heller ikke være så vanskelig, men man bør gå ut på gulvet sammen med noen andre og ha det gøy sammen med dem - altså ikke rase rundt på dansegulvet alene med en øl i begge hender. Oppfører man seg ordentlig, har det gøy og venter til man oppretter kontakt med noen , så har man langt på vei funnet en åpning for resten av kvelden. Det er som Gjest Julie sier, det er noen koder som må knekkes. Jeg sier ikke akkurat at jeg personlig er noe særlig til PUA, og ikke har jeg noen spesielt ønske om det heller, men denne vet jeg fungerer ganske godt. Det avhenger selvsagt også litt av sted og anledning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 25. november 2007 #22 Del Skrevet 25. november 2007 Man behøver faktisk ikke være så forferdelig flink til det heller. Dersom man unngår å ta seg så forbasket selvhøytidelig, og tillater seg selv å ha det litt moro, så kan man faktisk score en god del flere poeng enn den argeste dansefanten på gølvet. Jeg for min del ser på dansen som en del av flørten og sjekkingen. Det handler ikke om hvor flink du er til å flytte bena dine i takt med musikken, men det er et spørsmål om du klarer å more deg med den eller de du danser sammen med. Men du du må tørre å slå deg litt løs. Det spiller ingen rolle om du bommer litt på et trinn; det er ikke det det handler om i det hele tatt. Å stå der med et frossent og konsentrert blikk, stiv nakke og med et kosteskaft opp i analen vil heller ikke hjelpe deg særlig mye. Det å møte noen på dansegulvet behøver heller ikke være så vanskelig, men man bør gå ut på gulvet sammen med noen andre og ha det gøy sammen med dem - altså ikke rase rundt på dansegulvet alene med en øl i begge hender. Oppfører man seg ordentlig, har det gøy og venter til man oppretter kontakt med noen , så har man langt på vei funnet en åpning for resten av kvelden. Ikke sant...poenget er å være litt sosial og å ha det hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #23 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg er også veldig glad å danse (hvis musikken er bra vel og merke). Å spørre hvorfor jeg gjør det blir som å spørre hvorfor noen liker kaffe mens andre ikke gjør det! I mitt tilfelle skjønner jeg faktisk ikke helt hva relasjoner har med dansing å gjøre, jeg kan danse alene, sammen med venner og venninner, men jeg kan selvsagt også bruke dansing til å flørte. Poenget mitt er at dansing er noe jeg gjøre for min egen del, enten det er ute på byen eller hjemme hos meg selv. Noen liker kaffe pga smaken og at man blir kvikkere. Andre liker ikke kaffe pga de kan få dårlig mage eller de liker rett og slett ikke smaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #24 Del Skrevet 25. november 2007 Noen liker kaffe pga smaken og at man blir kvikkere. Andre liker ikke kaffe pga de kan få dårlig mage eller de liker rett og slett ikke smaken. Det er ikke så vanskelig å svare på det. Min erfaring med jenter som har "dansedilla" er at mange av dem har sjeldent noe annet enn godt humør å by på, samt en kropp de liker å vise frem også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. november 2007 #25 Del Skrevet 25. november 2007 Noen liker kaffe pga smaken og at man blir kvikkere. Andre liker ikke kaffe pga de kan få dårlig mage eller de liker rett og slett ikke smaken. Ok, jeg liker følelsen det gir meg å danse. Men som med smaken på kaffe, så (synes iallefall jeg) det er vanskelig å beskrive det nærmere. Og å si at jeg liker følelsen ved å danse eller smaken til kaffe gir ikke deg noe nærmere innblikk i hvordan noen av delene oppleves for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #26 Del Skrevet 25. november 2007 Men du du må tørre å slå deg litt løs. Det spiller ingen rolle om du bommer litt på et trinn; det er ikke det det handler om i det hele tatt. Å stå der med et frossent og konsentrert blikk, stiv nakke og med et kosteskaft opp i analen vil heller ikke hjelpe deg særlig mye. Med andre ord, sosial angst = no go ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #27 Del Skrevet 25. november 2007 Ok, jeg liker følelsen det gir meg å danse. Men som med smaken på kaffe, så (synes iallefall jeg) det er vanskelig å beskrive det nærmere. Og å si at jeg liker følelsen ved å danse eller smaken til kaffe gir ikke deg noe nærmere innblikk i hvordan noen av delene oppleves for meg. Er du dårlig til å snakke om følelser, eller er det fordi du ikke har lyst? TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 26. november 2007 #28 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg har virkelig store problemer med å skjønne at dansing er moro. Er det bare jeg som har det? Har danset med flere jenter, men det gir ikke mersmak selv om jeg får det til. Jeg gjør det fordi jeg føler at jeg må. Spesielt synes jeg det er kjiipt å danse ute på byen. For meg blir det bare en primitiv form for parringslek. Rent teknisk sett så er det kropper som vifter på armer og ben. Hva er dealen med det?? svette blir de også. Aerobic kan man drive med på dagtid i et treningsrom med treningsklær. Nei det er ikke bare deg. Jeg har rytme i kroppen nok til å danse så mye jeg vil men jeg skjønner aldri poenget med det. Får aldri noen trang til å bevege meg bare fordi det er musikk i rommet. Dansing er en jente-greie. Jeg ser på datteren min at hun har store problemer med å sitte rolig når jeg spiller musikk, mens hennes jevnaldrende gutte-venner aldri viser noe som helst interesse for det samme. Dansing er sikkert en god måte å sjekke damer på for de som ikke får det til på andre måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 26. november 2007 #29 Del Skrevet 26. november 2007 Det er ikke så vanskelig å svare på det. Min erfaring med jenter som har "dansedilla" er at mange av dem har sjeldent noe annet enn godt humør å by på, samt en kropp de liker å vise frem også. hehe måtte flire litt av denne. Det er faktisk samme erfaring jeg har gjort selv. De hyppigste på dansegulvet er de kjedeligste i senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 26. november 2007 #30 Del Skrevet 26. november 2007 Er du dårlig til å snakke om følelser, eller er det fordi du ikke har lyst? TS Hehe, det kan du jo lure på. Jeg ser ikke helt poenget med å skulle beskrive en følelse, når jeg beskriver den for deg så vil du allikevel sitte igjen med en annen opplevelse av den følelsen enn det jeg hadde i utgangspunktet. Nå bryr jeg meg svært lite om sammenligningen om at de første på dansegulvet er de kjedeligste i senga. Det er meget mulig. For meg er imidlertid det å danse i utgangspunktet ikke knyttet opp mot seksualitet i det hele tatt, og jeg gir faen i om gutter liker/kan å danse. Jeg danser for min egen del, hjemme eller ute på byen, fordi jeg personlig har en glede av det. Og å si at gutter generelt ganske enkelt ikke liker å danse synes jeg er å ta den litt langt. Jeg kjenner mange gutter som liker å danse jeg, men det kommer helt sikkert an på hvilket miljø man er oppvokst i og hvordan tradisjonene for gutter og dans er der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #31 Del Skrevet 26. november 2007 Dansende menn blir for feminint for meg. Det er turn off. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 26. november 2007 #32 Del Skrevet 26. november 2007 Å danse er glede,musikk,rytme,sosialtsamvær og mosjon satt i system. En utmerket form for å kombinere det sosiale med trimmen. En vinn/vinn situasjon :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest javac Skrevet 26. november 2007 #33 Del Skrevet 26. november 2007 hehe måtte flire litt av denne. Det er faktisk samme erfaring jeg har gjort selv. De hyppigste på dansegulvet er de kjedeligste i senga. Har ikke funnet noen liknende sammenheng selv. Leserne står fritt til å tolke dette akkurat som de selv vil. Når jeg tenker over det, så er det nok kanskje ikke helt tilfeldig at dans er et viktig element på de stedene der menn og kvinner (alternativt menn og menn eller kvinner og kvinner) møtes i håp om å danne seksuelle eller kjærlighetsmessige relasjoner. I naturen ser man jo at dyr bruker parringsritualer til å tiltrekke seg oppmerksomhet, vise frem sin fysikk og til å overbevise det andre kjønnet om at de har gode gener. Det ligger ganske sikkert mer i dans enn som så for oss mennesker, men jeg tror at dansen på lokalet og dansen på byens utested har en underliggende seksuell funksjon: den muliggjør fysisk kontakt mellom mennesker og den er vår versjon av den parringsleken man finner der ute i naturen. Fysisk kontakt og berøring er videre den mest effektive måten å skape intimitet og kontakt mellom mennesker på. Det å ta på noen, og å bli tatt på, er altså et uttrykk for et gjensidig tillitsforhold mellom to personer. Det er vel derfor vi også reagerer så negativt når andres fysiske fremstøt er uønsket. Man skal kanskje derfor ikke se helt bort i fra at den fulle jævelen som raser rundt på dansegulvet med en øl i hver hånd faktisk er styrt av denne underbevisste trangen til parringslek. Feilen han gjør er imidlertid at han overser de sosiale normene som gjelder. De menn som ikke liker å danse må få formidlet fysikken og motorikken sin på annen måte. Kanskje vil de fortelle om hvor ofte de trener, gå rundt med tettsittende skjorter, snakke om sine turer i fjellet eller dele sin interesse for kampsport. Formidling er nøkkelordet, men ingenting formidler egentlig mer enn å faktisk demonstrere sine kvaliteter. Det å danse gjør denne jobben ganske effektivt. Å si at dans er feminint er forøvrig fullstendig feil. Å vise frem sine egenskaper gjennom dans er, både fra naturens side, kulturelt og historisk, nesten utelukkende en mannlig geskjeft. Fra krigsdansen rundt bålet til klask og spark i Lederhosen - hovedvekten av den dansen som har blitt utført i ulike kulturer har blitt, og blir fortsatt, utøvd av menn. Dans er derfor tradisjonelt et uttrykk for maskulin energi. Det er bare her i Vesten, og da kun i de senere år, at dans har blitt noe feminint. Etter min mening er denne parringsleken et eksempel på at det finnes en hel rekke ting i menneskelig atferd som henger igjen fra vår mer primitive fortid. Spesielt gjør dette seg gjeldende i måten vi tilnærmer oss sex. Menn er for eksempel veldig snare til å formidle hvem de er, altså vise frem sine kvaliteter og potensiale, mens kvinner i større grad formidler hva de vil ha (som regel ved å si hva de ikke vil ha). Ta en titt på hva som skrives i dette forumet, og legg spesielt godt merke til forskjellen i hvordan kvinner og menn jevnt over uttrykker seg ovenfor det andre kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #34 Del Skrevet 26. november 2007 ...og med dette må man konkludere at å sende dama/mannen/kjæresten ut på byen er som å be om at h*n skal være utro mot deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gizmoo Skrevet 26. november 2007 #35 Del Skrevet 26. november 2007 ...og med dette må man konkludere at å sende dama/mannen/kjæresten ut på byen er som å be om at h*n skal være utro mot deg. Og det var det du skulle fram til hele tiden ja... Aner jeg en smule sykelig sjalusi her? Selv har jeg alltid likt og danse... Danser hjemme, i dansestudio, og en sjelden gang på byen.. Dette er fordi jeg kan danse, og syns det er gøy å gjøre noe jeg mestrer. Er ikke dette en naturlig følelse? Å danse foran andre er en sjanse til å vise at man er flink til noe, og gir bedre selvfølelse.. Slik er det jo hvis man er flink i idrett, flink til å synge eller spille et instrument... Eller et dataspill for den saks skyld... For meg har dans lite med sjekking å gjøre, og jeg går ikke ut på dansegulvet hvis det er stappfullt av kåte mannfolk... Ikke noe er mer turnoff enn det. Blir bare forbanna hvis noen kommer foran meg og danser, og forstyrrer... Det verste som fins er menn som tror de har dansen inne, men egentlig ser helt teite ut....De er det mange av gutter! Da er det bedre med noen som tuller litt og har litt selvironi! For min del kan gutta holde seg ved baren hvis de bare danser for å sjekke damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #36 Del Skrevet 26. november 2007 Har ikke funnet noen liknende sammenheng selv. Leserne står fritt til å tolke dette akkurat som de selv vil. Når jeg tenker over det, så er det nok kanskje ikke helt tilfeldig at dans er et viktig element på de stedene der menn og kvinner (alternativt menn og menn eller kvinner og kvinner) møtes i håp om å danne seksuelle eller kjærlighetsmessige relasjoner. I naturen ser man jo at dyr bruker parringsritualer til å tiltrekke seg oppmerksomhet, vise frem sin fysikk og til å overbevise det andre kjønnet om at de har gode gener. .................................................. osv.. TAKK FOR ET BRA INNLEGG, ENDELIG!! Poenget mitt er at det er en form for primitiv parringslek. Men det er tabu å snakke om det. Alle danser "bare" fordi det er moro. Nei det er nok heller noe annet de er ute etter skal jeg si deg. Og for meg blir det alt for banalt å vifte med armer og bein. Jeg anser faktisk jenter som har dansedilla for mindre intelligente. Det er jo de som møter hverandre og danser hele kvelden uten omtrent å ha utvekslet noen ord. Og de ender opp i sengen. Hilsen TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #37 Del Skrevet 26. november 2007 Nei det er ikke bare deg. Jeg har rytme i kroppen nok til å danse så mye jeg vil men jeg skjønner aldri poenget med det. Får aldri noen trang til å bevege meg bare fordi det er musikk i rommet. Dansing er en jente-greie. Jeg ser på datteren min at hun har store problemer med å sitte rolig når jeg spiller musikk, mens hennes jevnaldrende gutte-venner aldri viser noe som helst interesse for det samme. Dansing er sikkert en god måte å sjekke damer på for de som ikke får det til på andre måter. Takk for nyanserte synspunkter Don! Hilsen TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #38 Del Skrevet 26. november 2007 Nei det er ikke bare deg. Jeg har rytme i kroppen nok til å danse så mye jeg vil men jeg skjønner aldri poenget med det. Får aldri noen trang til å bevege meg bare fordi det er musikk i rommet. Dansing er en jente-greie. Jeg ser på datteren min at hun har store problemer med å sitte rolig når jeg spiller musikk, mens hennes jevnaldrende gutte-venner aldri viser noe som helst interesse for det samme. Dansing er sikkert en god måte å sjekke damer på for de som ikke får det til på andre måter. Er det noen som er så lite interessante at de må ty til fysisk kontakt, for i det heletatt å få seg noe, så synes jeg synd på dem.. Hilsen TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #39 Del Skrevet 26. november 2007 Og det var det du skulle fram til hele tiden ja... Aner jeg en smule sykelig sjalusi her? Selv har jeg alltid likt og danse... Danser hjemme, i dansestudio, og en sjelden gang på byen.. Dette er fordi jeg kan danse, og syns det er gøy å gjøre noe jeg mestrer. Er ikke dette en naturlig følelse? Å danse foran andre er en sjanse til å vise at man er flink til noe, og gir bedre selvfølelse.. Slik er det jo hvis man er flink i idrett, flink til å synge eller spille et instrument... Eller et dataspill for den saks skyld... For meg har dans lite med sjekking å gjøre, og jeg går ikke ut på dansegulvet hvis det er stappfullt av kåte mannfolk... Ikke noe er mer turnoff enn det. Blir bare forbanna hvis noen kommer foran meg og danser, og forstyrrer... Det verste som fins er menn som tror de har dansen inne, men egentlig ser helt teite ut....De er det mange av gutter! Da er det bedre med noen som tuller litt og har litt selvironi! For min del kan gutta holde seg ved baren hvis de bare danser for å sjekke damer! Takk gizmoo! Innlegget: "...og med dette må man konkludere at å sende dama/mannen/kjæresten ut på byen er som å be om at h*n skal være utro mot deg." Var forøvrig ikke fra TS Hilsen TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Julie Skrevet 26. november 2007 #40 Del Skrevet 26. november 2007 Etter min mening er denne parringsleken et eksempel på at det finnes en hel rekke ting i menneskelig atferd som henger igjen fra vår mer primitive fortid. Spesielt gjør dette seg gjeldende i måten vi tilnærmer oss sex. Menn er for eksempel veldig snare til å formidle hvem de er, altså vise frem sine kvaliteter og potensiale, mens kvinner i større grad formidler hva de vil ha (som regel ved å si hva de ikke vil ha). Ta en titt på hva som skrives i dette forumet, og legg spesielt godt merke til forskjellen i hvordan kvinner og menn jevnt over uttrykker seg ovenfor det andre kjønn. Hm...det høres ut som om det kan stemme, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå