Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Jeg vil ikke at kjæresten min skal gå inn på mine txtmeldinger på mobn. Ikke vil jeg at han skal gå inn på min mail el facebook side.. Dvs at jeg logger meg på så han kan se. Dette nektet jeg i dag og han ble sur. Jeg lurer på hva dere gjør? Jeg vil ikke dele absolutt alt og har ingenting å skjule. Men posten min kan han ikke åpne,så da vil jeg ikke at han skal kunne lese/logge seg på min mail/facebook/lese mine mld. Jeg vil gjerne ha noe for meg selv.dette sa jeg i fra om på en rederlig og skikkelig måte. Nå er han sur...og jeg føler meg som et troll.
Gjest Hmmz Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Personlig side på facebook, din mobil, mail osv. er private. Han åpner da ikke dine brev, gjør han vel? Han kommer vel inn på din side på facebook, som en venn, det burde da være nok. På den annen side, stoler han ikke på deg, ettersom han stiller slike krav? Nei slikt tyder på usikkerhet. Får du tilgang til hans mobil, mail og personlige sider på f..eks facebook? Det handler jo ikke om at man nødvendigvis har noe å skjule fordi man synes samboer skal holde seg unna, eller nekter å logge seg inn når de ser. Noe privat skal en ha. Jeg ville ikke likt om min samboer hadde lest sms på min mobil fra venninner. De forteller meg private ting, som ikke er ment for andres øyne enn mine. Nei ikke ha dårlig samvittighet. Stå på prinsippene. Og det finnes sikkert de der ute som synes det er like greit å få og å ha innsyn til samboers greier. De om det. Vi er forskjellige.
Arkana Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Jeg ville ikke likt det om mannen min leste mine mailer eller tekstmeldinger. Ikke fordi jeg har noe å skjule (for det har jeg ikke), men fordi jeg synes man skal stole på hverandre i et forhold og det er lov å være individer og ha et privatliv selv om man bor sammen. Jeg kan virkelig ikke se noen som helst grunn til at man skulle lese andres private mail. Jeg tenker også at det er viktig at de jeg har kontakt med ikke trenger å lure på om de tør sende meg personlige meldinger eller mail fordi andre enn jeg skal lese dem. Jeg hadde i allefall ikke satt pris på å skrive en personlig mail til en venninne som jeg så fant ut at ble lest av kjæresten hennes. Jeg tror også at kjæresten din må være ganske usikker på seg selv og forholdet hvis han føler han må lese mail og tekstmeldinger. Jeg synes du skal holde på prinsippene dine og forklare kjæresten din at du har behov for privatliv.
aftereight Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Det å ha noen ting privat selv om en er i et forhold er da helt normalt. Kanskje er det usikkerheten om hva du kan skjule som gjør han irritert. Selv har jeg opplevd å ha et stort behov for å vite hvem som har sendt feks mld til min kjære. Dette var tidlig i forholdet og nå har det snudd seg helt nå. For min del har det handlet om å bygge opp tillit, rett å slett tørre å stole på -har hatt dårlige erfaringer...
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Hvis han skal furte får han bare gjøre det. Man overskrider ikke partnerens grenser uansett hva som er normalt hos andre.
*Pepperkake* Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Jeg leser ikke min samboers sms, han leser ikke mine. Jeg leser ikke hans mail, han leser ikke min... MEN om han hadde spurt om å få lese sms'ene mine tror jeg at jeg hadde blitt litt skeptisk. Ikke fordi jeg har så mye å skjule, men ettersom meldingene involverer andre mennesker er de private. Mine venninner hadde sikkert ikke satt pris på at min samboer leste alt de skrev til meg. Dessuten tuller jeg og venninnene mine mye så en sms kan garantert misforståes i værste retning. Men for all del, jeg har ingenting å skjule...
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 Vi har full tilgang til alt. Han vet alle mine brukernavn og passord (har bare ett), telefonen minligger på stuebbordet og msn er ofte skrudd på mens han bruker datamaskina. MEN dette betyr ikke at noen har krevd at vi skal få tilgang og at vi faktisk leser og snoker i tingene. Hadde han gått inn å lest mail og meldinger fra veninndrene mine hadde jeg blitt kjempesint. Han ber meg noen ganger gå inn på mailen hans å sjekke noe for ham om han ikke har pc tilgjengelig, elle sjekke mobilen hans om han har glemt den hjemme osv. Når msn står på ser vi jo hvem vi hvar på listene til hverandre etc. Han kan se hvem jeg har fått mail fra/meldinger fra, men dette er noe annet enn å faktisk lese dem. Jeg tenker at det at vi har ting så åpent gjør at vi ikke har behov for å lese noe. Det at vi gir hverandre full tinlang viser for oss at vi er åpne og ikke har noe å skjule, men det er på ingen måte likestillt med at vi leser private ting. Det er helt uakseptabelt fra begge våre sider.
Kalorina Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 Jeg elsker kjæresten min over alt og har ingenting å skjule, men telefone, mail og den slags vil jeg ha for meg sjøl. ELlers hadde jeg følt meg invadert tror jeg. Jeg rører ikke hans heller.
Supraspinatus Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Jeg lar kjæresten min lese meldinger mail osv. Hvis jeg skal prate om noe som ingen andre skal vite om av fortrolig karakter, så tar jeg det ansikt til ansikt eller over tlf. Personlig er jeg skeptisk til all form av informasjonsflyt hos tredjeparter som ikke er underlagt noen form for statlig kontroll (les: facebook, e-post osv) da dette kan uten store problemer leses av dem som har kunnskapen. Jeg kan også forstå at kjæresten din vil lese sms osv når du ettertrykkelig nekter h*n å gjøre det. Kanskje han hadde mistet interesse for det hvis det ikke stod noe han hadde nytte av å vite der? Det er jo ingenting i veien for at du sletter fortrolige sms etter du har lest dem.
Gjest Mysticgirl Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Mannen min får absolutt ikke lese mine private meldinger. Det er privat og ikke noe han har noe med! Ikke har jeg noe å skjule heller men det får da være måte på!
spardame Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 Har ingen restriksjoner på sånt. Han kan godt lese mail og meldinger hos meg (jeg forteller ham jo alt likevel..), men vi stoler jo på hverandre, så har egentlig aldri hatt behovet for å snoke i hverandres inbokser.
jannamor Skrevet 25. november 2007 #12 Skrevet 25. november 2007 Jeg ville spurt han om hvorfor han har et behov for å lese ditt privatliv i utgangspunktet... Det må jo være en grunn til at han ber om det.? Min forlovede og meg har alt åpent, og hvem som tar hverandres tilf eller leser meld, åpner post osv, går hips om happ. Jeg har litt negative erfaringer med at han skjuler kontakt med sin eks, for meg. Altså nekter meg og møter henne, lyver om at han treffer henne. Derfor forventer jeg å få vite alt de snakker om til en hver tid. Han får selvfølgelig vite all min kontakt med ekser tilbake. Dette er ikke noe problem lengre, men han får ikke skjule kontakt med ekser for meg. Dette har ingenting med din sak og gjøre uansett, men slik er det hos oss. Har du tilgang på hans private sider? Leser du hans mail/smser? Hvis du ikke gjør det, burde du kanskje gjøre det, slik at han merker hvor irriterende det er og ikke få ha noe for seg selv? Hvis du gjør det, så må jo det gå begge veier?
mustapippuri Skrevet 25. november 2007 #13 Skrevet 25. november 2007 Jeg ville aldri latt min bedre halvdel lese mine meldinger eller min mail. Dette ut av respekt for den personen som har sendt det til nettopp meg.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 25. november 2007 #15 Skrevet 25. november 2007 Jeg ville ikke finne på å be om å lese hans mail,sms osv. Det ligger ikke i min natur. Jeg vil ikke at han skal lese mine sms-f.eks lese mine sms'r fra venninner. Jeg har sikkert 50 sms på moben og vil ikke slette de fordi han muligens ikke repekterer mitt ønske. Jeg står på mitt. Vi har vært sammen i straks 9 år og jeg vil gjerne ha noe for meg selv.Videre blir han kjempsur om jeg skulle åpne hans post. Det skjedde en gang ved en feil,men jeg leste ikke innholdet. Da ble han sur da. Så jeg velger å ri av stormen,om jeg kan si det.
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 Jeg ville syns det hadde vært feil om han skulle lese dine private meldinger, fordi det er dårlig gjort i forhold til de som har sendt dem til deg. Jeg hadde ikke likt det hvis jeg hadde sendt melding til en venninne og hun hadde latt samboeren sin lese dem, jeg kunne jo ha skrevet noe veldig privat som jeg ikke ville hvem som helst skulle få lese. Det blir litt som å logge på msn og begynne å snakke med noen og så viser det seg å være en annen som sitter der enn den du tror. Skikkelig ubehagelig og ufint.
Gjest Don Giovanni Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Jeg vil ikke at kjæresten min skal gå inn på mine txtmeldinger på mobn. Ikke vil jeg at han skal gå inn på min mail el facebook side.. Dvs at jeg logger meg på så han kan se. Dette nektet jeg i dag og han ble sur. Jeg lurer på hva dere gjør? Jeg vil ikke dele absolutt alt og har ingenting å skjule. Men posten min kan han ikke åpne,så da vil jeg ikke at han skal kunne lese/logge seg på min mail/facebook/lese mine mld. Jeg vil gjerne ha noe for meg selv.dette sa jeg i fra om på en rederlig og skikkelig måte. Nå er han sur...og jeg føler meg som et troll. Såvidt jeg kan se (til dere andre som dømmer fyren nord og ned her) har han ikke stillet noen krav i det hele tatt. Jeg stoler alltid 100% på de jeg er isammen med. Ellers hadde jeg ikke blitt sammen med dem. Men hvis dama jeg var sammen med fremhevet det som et poeng at jeg ikke måtte sjekke mobilen, ikke måtte se når hun logget seg på facebook osv ville jeg selvfølgelig blitt skeptisk. Hvorfor i allverden skulle din side på facebook være hemmelig?? At noen ikke sjekker mobilen til kjærestene er en selvfølge. Men hvis alle par skal leve livet sitt i isolat fra hverandre handler jo alt om mistillit. Intet godt utg.pkt for et bra forhold. Det er alltid en årsak til at noen blir private. Tidlig i et forhold er det normalt og forståelig. Etter en stund blir det mistenkelig. Hvis min kjæreste hadde snudd seg mot meg og sagt jeg måtte ikke se når hun logget seg på facebook sida hadde jeg antagelig fortsatt videre ut døra og ikke kommet tilbake. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle ha glede av å se på det heller. Men gjøres det et stort poeng av at jeg IKKE skal se hadde jeg ikke akseptert det. hvis du vil leve alene så lev alene. Du kan ikke få både i pose og sekk.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #18 Skrevet 26. november 2007 Jeg stoler alltid 100% på de jeg er isammen med. Ellers hadde jeg ikke blitt sammen med dem. Men hvis dama jeg var sammen med fremhevet det som et poeng at jeg ikke måtte sjekke mobilen, ikke måtte se når hun logget seg på facebook osv ville jeg selvfølgelig blitt skeptisk. Hvorfor i allverden skulle din side på facebook være hemmelig?? Jeg er helt enig. Det er stor forskjell på å ha åpenhet og å faktisk gå til det skrittet at man leser andres ting. Her i huset har vi åpenhet, vi bruker samme pc og telefonene ligger og slenger rundt om kring og vi bruker dem litt om hverandre. Vi har altså full mulighet til å sjekke og lese, men ingen av oss benyttes oss selvakt av denne muligheten. Jeg stoler da på ham, og hadde han hatt noe å skjule så måtte han ved dette opplegget hatt en hemmelig mail, en hemmelig telefon etc. Det er ikke akseptabelt at man leser hverandres meldinger etc, jeg stoler på at han ikke leser ved å gi ham full tilgang og omvendt. Om det hedde blitt et stort poeng ut av at jeg ikke hadde lov hadde jeg nok blitt misstenksom, dette hadde enten betydd at han ikke stolte på at jeg ikke skjekket og han derfor måtte skjule eller at han faktisk hadde noe å skjule og begge deler hadde vært et problem for meg. Mange ser ikke denne nyansen, det behøver ikke å være at enten så leser man hveandres ting eller så skjuler man og har alt privat. For meg høres det veldig rart ut å skulle ha forskjellige brukerkontoer med hemmelig passord etc når man bor sammen. Det viser for meg at man ikke stoler på at den andre ikke vil snoke, samtidig som det leder til misstanke om den andre har noe å skjule.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #19 Skrevet 26. november 2007 Hadde min samboer tatt min telefon og lest alle sms, logget seg på min facebook som hun vet passordet til, logget seg på min mail som hun vet passordet til, så kunne det ikke brydd meg mindre. Les til du sovner, jeg har ikke noe å skjule, har hun behov for å sjekke alt hver dag, kjør på frøken, INGEN problem. Jeg hadde mest sannsynlig bare ledd av henne og syns det var litt søtt at hun var sjalu/mistenksom. Jeg fatter ikke hvordan folk kan ha et seriøst forhold der man skal kunne stole på hverandre og på død og liv skal holde slike ting hemmelig. Hadde jeg tatt opp mobilen til min samboer og hun hadde kasta seg over meg for å få den tilbake og nekta meg å gå inn på loggen eller meldingene hennes hadde jeg virkelig blitt mistenksom. Så TS: JA, jeg hadde blitt sur, sjalu, mistenksom, hvis det hadde blitt gjort et poeng ut av at jeg IKKE skulle lese sms, mail, facebook.
:-) anna Skrevet 26. november 2007 #20 Skrevet 26. november 2007 Jeg hadde ikke likt det. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi jeg har venninner som sender meg mail og tekstmeldinger som jeg er fortroliuge med. Men som ikke har den samme nærheten til min mann. Når de sender meg en mail kan de godt skrive noe som de sier til meg som god venninne. Da er det ikke ment for hverken min mann eller andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå