Gjest Gjest_stine_* Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Har en veldig rar hud som reagerer på mye. Bla. hvis det er for mye parfyme eller alkohol og sånne ting. Har i en lang periode brukt dermalogica ultracalming cleanser sammen med dermalogica barrier repair, begge for sensistiv hud, men sistnevnte gir ikke nok fukt i det hele tatt. Helt tilfeldig begynte jeg å bruka biotherm aqua non stop for normal til kombinasjonshud og den slo fulltreffer, var akkurat det huden min trengte der og da. Men nå gir den plutselig for lite fukt den også, får tørre og fete partier om hverandre, spesielt ved nesen og i hake"klemma" eller hva jeg skal kalle det. Ellers har jeg vanligvis veldig ren hud, men plages som sagt i T-sonen hvor det kan være både tørt og tendenser til uren hud. Skulle gjerne vært til hudpleier men har ikke råd til dette, noen som har noen tips eller forslag?
Gjest lucky!74 Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Kjøp MD formulation på Ebay. Jeg har prøvd utallige merker innen hudpleie å må si at det beste jeg har prøvd er MD. Jeg gikk til hudpleier å fikk en brosjyre med produkter som hun anbefalte også bestilte jeg de på Ebay:) Ellers kan du gå på MD sin nettside å lese om produktene. Jeg har alltid hatt problemer med huden men nå er den fin! Det kommer endel svarte prikker som jeg må klemme ut men det tyder jo bare på at dritten er på vei ut, må jo bruke produktene en stund for å få renset opp! Min fuktighetskrem heter Moisture defense antioxidant lotion.
Gjest Gjest_stine_* Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Skal ta en titt på de produktene til Mdformulations, men de er jo ganske dyre da, enda dyrere enn dermalogica sine. Den du bruker, hvilken hudtype er den for? http://us.strawberrynet.com/productDetail....94&goChar=D Noen som vet hvilken hudtype denne er for? Kunne den passet meg?
kitekatt Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Skal ta en titt på de produktene til Mdformulations, men de er jo ganske dyre da, enda dyrere enn dermalogica sine. Den du bruker, hvilken hudtype er den for? http://us.strawberrynet.com/productDetail....94&goChar=D Noen som vet hvilken hudtype denne er for? Kunne den passet meg? Prøv heller skin smoothing cream fra Dermalogica. Active Moist vil trolig ikke gi deg nok fukt.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Ja kanskje jeg skal prøve den, har akkurat lest litt om den, bare synd de ikke har den på strawberrynet. Tror jeg satser på å kjøpe et sånn kit først, så at den kremen skulle være i det settet, så får jeg testa den før jeg kjøper en sånn stor utgave. Tusen takk for hjelp! =)
Gjest lucky!74 Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 (endret) Denne kremen er et serum som gir MASSE fukt og lite fett som jeg har skjønt det. Jeg prøvde Dermalogica men synes MD er bedre. Som sagt er ikke MD så dyrt på Ebay. Har vel antagelig samme hudtype som deg. Tørre partier men blir blank, noe kviser innimellom. Mye kviser ved bruk av feil produkter. Jeg synes fuktighetskremen til Dermalogica svei. Endret 25. november 2007 av lucky!74
nynne Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 kan jeg låne denne tråden litt? for jeg har også blandingshud, og kjøpte et sånn kit fra MD hos hudpleieren; MD Formulations "My solution adult anti-blemish kit" Jeg er kjempefornøyd, og merket god forkjell etter bare et par dager!! huden ble glattere, jevnere, mindre porer og nok fuktighet uten å flasse eller uten å bli blank:) Men så har jeg mistet serumet som fulgte med... Tenkte å kjøpe fra ebay, enten bare serumet elelr så et nytt kit. Vet ikke helt enda.. Men når jeg søker på ebay, så finenr jeg et kit som heter det samme, bare at der heter dette serumet Moisture Defense Antioxidant Lotion, mens i den pakka jeg kjøpte hos hudpleieren heter det Moisture Defense Antioxidant Serum.. Er det likevel det samme, bare ulik navn? Har skjønt at MD har endret litt på navna på noen av produktene.. eller er lotion noe helt annet?? Finenr ikke Moisture Defense Antioxidant Serum om jeg søker bare på det helelr, kun Lotion...
nynne Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Det som forvirrer meg nemlig, er at hudpleieren min sa at jeg måtte bruke fuktighetskrem itillegg, etter dette serumet.... Hun anbefalte meg en krukke fra matis, men enn så lenge kunne jeg bruke opp min "gamle" fukt.krem hjemme.. Til HI; jeg har prøvd dermalogica, og begge av de fukt.kremene som nevnt over, men de funket ikke for meg. Fikk ikke nok fukt av den ene, og altfor fet av den andre (husker ikke forkjellen).
Gjest Morgan le Fay Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Men når jeg søker på ebay, så finenr jeg et kit som heter det samme, bare at der heter dette serumet Moisture Defense Antioxidant Lotion, mens i den pakka jeg kjøpte hos hudpleieren heter det Moisture Defense Antioxidant Serum.. Er det likevel det samme, bare ulik navn? Har skjønt at MD har endret litt på navna på noen av produktene.. eller er lotion noe helt annet?? Finenr ikke Moisture Defense Antioxidant Serum om jeg søker bare på det helelr, kun Lotion... Det er samme produkt, men "lotion" er det nye navnet. Jeg ville ikke brukt den alene hvis du ikke har veldig fet hud.
Gjest lucky!74 Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Det er samme produkt, men "lotion" er det nye navnet. Jeg ville ikke brukt den alene hvis du ikke har veldig fet hud. Hvorfor ikke? Denne skal jo tilføre masse fukt. Hva mener du man må supplere med? Hudpleier anbefalte denne til meg å jeg har kombinasjonshud. Kremen virker veldig bra og gir mye fukt synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Uf blir så forvirret av alle kremtyper og hudtyper osv. Har egentlig veldig ren hud, har alltid hatt det, det jeg tenker på som uren hud i t-sonen er egentlig ikke noe ille, det er snakk om ei kvise av og til inni hakegropa, altså under skyggen til leppa. Og ellers litt oljete langs neseroten og en småkvise der i ny og ne, men for det meste er det bare porer som vises og litt sånn fuktig i form av olje el noe sånn. Kinnene og panna er helt normale, men litt tørre om vintern. Dette er så vanskelig å forklare, men vil dere si at jeg har blandingshud?
Bex Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 Jeg fikk en prøve på et fuktserum fra Dior, og likte det så godt at jeg kjøpte det. Og damen i parfymeriet sa at så lenge jeg brukte et godt serum, kunne jeg bruke en hvilken som helst fuktighetskrem over. Og det er jeg veldig fornøyd med, og bruker nå opp restene av kremene i skapet, Dermalogica Active Moist og Biotherm Aqua Source (ingen av dem ga huden min noe da jeg brukte dem alene).
Gjest lucky!74 Skrevet 27. november 2007 #13 Skrevet 27. november 2007 Uf blir så forvirret av alle kremtyper og hudtyper osv. Har egentlig veldig ren hud, har alltid hatt det, det jeg tenker på som uren hud i t-sonen er egentlig ikke noe ille, det er snakk om ei kvise av og til inni hakegropa, altså under skyggen til leppa. Og ellers litt oljete langs neseroten og en småkvise der i ny og ne, men for det meste er det bare porer som vises og litt sånn fuktig i form av olje el noe sånn. Kinnene og panna er helt normale, men litt tørre om vintern. Dette er så vanskelig å forklare, men vil dere si at jeg har blandingshud? Gå til hudpleier å spør hvordan hud du har så er du helt sikker. Jeg mener at de kremene som finnes på apoteket og som ikke er så dyre som alt annet er bra nok så lenge du ikke har problemer med huden. Det som er viktig er jo å stelle huden ved å bruke rens og fukt og kanskje bruke noen masker innimellom visst man har urenheter/er tørr. Jeg har en ganske "vanskelig hud så derfor bruker jeg MD. Hadde jeg ikke hatt det ville jeg brukt en medium sterk rens og fukt etter behov fra apoteket+en faktor krem. Men vær obs på at noen faktor kremer kan gi kviser!
Gjest Ada Blûe Skrevet 28. november 2007 #14 Skrevet 28. november 2007 Jeg er svært fornøyd med Vichy og Clinigues produkter for blandingshud.
Rexina Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 Jeg er svært fornøyd med Vichy og Clinigues produkter for blandingshud. Hvilke?
Ginen Skrevet 29. november 2007 #16 Skrevet 29. november 2007 Jeg har kombinert hud, som er stort sett knusktørr, men fet i T-sonen og ei kvise av og til. Om sommeren har jeg brukt Body Shop Seaweed moisturising gel, men nå om vinteren gir den for lite fukt. Så nå bruker jeg Body Shop Jojoba moisturising creme. Den er herlig, og jojoba er veldig bra for uren hud, den er ikke typisk oljete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå