Gå til innhold

Er Incest alltid voldtekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om 2 personer i slekt som begge er voksne. Og har sex kan det da kalles voldtekt om det er frivillig. Sykt ja men er egentlig incest alltid voldtekt. Motbydelig ja men det er ikke alltid voldtekt.

Dette gjelder bare voksne personer. Mot mindreårige er det alltid voldtekt. Men jeg snakker om 2 voksne personer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke være incest heller selv om de er i slekt.

Skrevet
Det trenger ikke være incest heller selv om de er i slekt.

Om det ikke er incest når 2 slektninger har sex. Hva er det da ?

Skrevet
Om det ikke er incest når 2 slektninger har sex. Hva er det da ?

Spørs hvor mye selkt man er. Mor, far, søster, bror, bestefar og bestemor. Da er det incest, tror jeg.

Kusine og fetter er IKKE incest, og er den sexen frivillig, er det ikke voldtekt hvis begge er over sexuell lavalder.

Skrevet

Har to søsken lov til å ha sex med hverandre, så lenge sexen er frivillig, eller er det ulovlig uansett?

Skrevet
Har to søsken lov til å ha sex med hverandre, så lenge sexen er frivillig, eller er det ulovlig uansett?

Det er ulovlig, men det straffes bare hvis de er myndige. Man vil vel unngå at ungdommelig eksperimentering mellom jevnaldrende søsken, som ikke er helt uvanlig, blir rammet av loven.

"§ 198. Den som har samleie med bror eller søster, straffes med fengsel inntil 1 år.

Straff kommer ikke til anvendelse på personer under 18 år. "

Men jeg tror knapt nok noen har blitt dømt etter denne paragrafen. De som har sex med søsken skjuler det sikkert svært godt siden det er et så stort tabu som det er. Og det er vel egentlig ingen som har interesse av å anmelde det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...