Kosepia Skrevet 14. april 2003 #1 Del Skrevet 14. april 2003 Hei! Er det noen som vet om noen som selger PC Marys brudekjoler i Norge? Jeg har nemlig falt for opptil flere av disse.. men.. men.. Vil jo gjerne prøve noen av modellene... Og er det noen som har peiling på amerikanske størrelser i forhold til norske? Jeg aner virkelig ikke... så oppdatert jeg er -Kosepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 14. april 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 14. april 2003 Oh.. angående størrelser... Over bysten er jeg size 18... Over magen er jeg size 26... Og over hoftene: size 14.. :o :o (Nei, jeg er ikke verdens tynneste... Idiotiske PCOS som skal ødelegge alt her...) Hva gjør jeg da når det gjelder størrelser?? Jeg må jo få plass til magen, og ikke få alt for sto plass til brystene.. og hoftene vises jo omtrent ikke uansett, fordi jeg vil ha en kjole som vider seg ut nedover... og.. og.... Glad det er over 1 år til jeg skal gifte meg, gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. april 2003 #3 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg er en helt gjennomsnittelig str 38/40 og har bestilt kjole i str 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 14. april 2003 #4 Del Skrevet 14. april 2003 men angående størrelser, tror jeg det varierer... jeg er en typisk 40/medium (noenganger large og 42 også..), og da jeg skulle prøve kjole første gang fant dama i butikken fram en i 42 som passet perfekt - bare litt for lang. Dermed trodde jeg at jeg måtte ha str42 og hadde litt komplekser for det ei tid. :cry: Men den kjolen jeg valgte tilslutt, viste seg å være str38 :D (da steg selvfølelsen ja!) det eneste jeg må gjøre, er å sy den en tanke ut. så jeg tror jeg ville ha tenkt meg en gang eller to om, og iallefall forøkt å få prøvd litt først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2003 #5 Del Skrevet 15. april 2003 er det tilfelle det at str kan variere slik? har dere andre også opplevd det? Er det ofte slik at om en er vanligvis 38/40, kan det være kjolen kan ha en helt annen?? lurer nå jeg..... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2003 #6 Del Skrevet 15. april 2003 Gjest; da jeg prøvde brudekjoler opplevde jeg det samme, men det var ofte fordi kjolene hadde vært utleid, og dermed tilpasset andre personer. En kjole i 38 kunne derfor være sydd ut i en 40/42 str, mens en kjole i str 44 kunne være sydd inn til en 38str. Spanske kjoler opererer dessuten med andre str, så der var 44 passe til meg,mens jeg endte opp med en vanlig 36 str. Gifter med 14.juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 15. april 2003 #7 Del Skrevet 15. april 2003 Da jeg giftet meg brukte jeg vanligvis størrelse 46, mens i kjole hadde jeg størrelse 18, noe som tilsvarer størrelse 44. Størrelsene på brudekjoler varierer veldig, men det henger vel kanskje sammen med fasongen på kjolen også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 15. april 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 15. april 2003 Hmmm.. Skal ikke være enkelt, gitt Gleder meg til jeg kan begynne å prøve.. Så får jeg tenke videre på om jeg fortsatt vil ha PC Marys (Synes fortsatt at noen av de er helt utrolig nydelige) KAnskje noen sånne brudebutikker vet om det er noen som har PC Marys kjoler i Norge? Lykke til med deres bryllup, og tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2003 #9 Del Skrevet 15. april 2003 Hallo du som har falt for brudekjolene til Marys bridal. Det har jeg også. Jeg var tøff nok til å bestille meg brudekjole og brudepikekjoler fra Amerika. De er bare helt skjønne. Jeg skal gifte meg i sommer, men har allerede fått kjolene. Jeg hadde heller ikke prøvd kjolen på forhånd, men hadde prøvd kjole i samme fasong her i Norge. Jeg bruker str. 38/40, og bestilte kjole i str. 12. Kjolen har A-line fasong. Den må sys inn litt. Kjolene våre var mye nydeligere i virkeligheten enn på dataskjermen. Hvilke kjoler er det du liker? Hilsen ei som er kjempefornøyd med kjolevalget sitt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 15. april 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 15. april 2003 Hei du Får seom jeg finner noen kjoler i samme fasong da De jeg har falt for er mest de "unspoken romance collection" kjolene: http://www.marysbridal.com/bridal/5130.htm http://www.marysbridal.com/bridal/5124.htm (uten jakken) http://www.marysbridal.com/bridal/7167.htm skulle gjerne hatt bedre bilder på denne for å få se deltaljene http://www.marysbridal.com/bridal/5139.htm Favorittener selvsagt den øverste 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 15. april 2003 #11 Del Skrevet 15. april 2003 åh, synes nr to var så flott!!! (kanskje fordi den ligner litt på min demetrioskjole?? ) nr 3 er også sikkert flott, men den fikk jeg ikke fram.... du blir sikkert kjempefin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest, Mettis Skrevet 18. april 2003 #12 Del Skrevet 18. april 2003 Hei Kosepia! Jeg vet om noen i Norge som får tak i PC Marys kjoler. Gå inn på www.evitabrud.no Sidene med bilder er litt treige, men kommner etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2003 #13 Del Skrevet 21. april 2003 Hallo Kosepia. Ser at "Evita" ikke kan skaffe alle kjolene til PC Mary, jeg har bestilt en av de utsolgte kjolene direkte fra Amerika, og der er de ikke utsolgt. Velg den kjolen du har mest lyst på, og den modellen du føler deg mest vel i. Lykke til med valget av kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 22. april 2003 #14 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg har også kjøpt meg kjole fra Marys - i USA. Ramla innom en forretning da vi var på ferie i New York i fjor sommer. De hadde en størrelse 18 som jeg fikk for 300 dollar der og da. Jeg bruker størrelse 44/46 til vanlig og har størrelse 18 i brudekjolen. Ifølge brudebutikken på Broadway (New York) kunne alle kjolene fra Marys sys inn eller ut minst 2 størrelser. PS: Brystene på kjolen er aaaalt for store og litt bittelitt stor over magen. Så kjolen er hos Rose systue og blir fixet litt på. Jeg finner ikke kjolen igjen på nett :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 22. april 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 22. april 2003 Hei igjen :D Ja, jeg er treig Evitabrud.no : glimrende :D Fikk tips om linken fra AnitaCaths dagbok også. Kjempeflott :D Og så flott priser da :D Den først linken er fortsatt min favoritt!!! Hvis jeg bestiller direkte fra USA, hvor mye må jeg regne med at kommer i tillegg da? Hmm.. størrelse 18 høres da ok ut? Jeg bruker 46 i bukser (pga magen min, de er som regel for store over rumpe og lår men ganske passelig over magen. (nå kommer dt jo igjen ann på hvilken butikk man kjøper klær i... 46 på H&M er som regel veldig passelige, 46 på f.eks cubus har tendens til å være stort.. ), typisk PCOS kropp ) Men du som skal gifte deg 14062003 : Unnskyld, men er du stor over magen? Jeg har liksom alt mitt over magen :o Jeg mener.. se på de målene jeg har skrevet tidligere... Blir absolutt ikke klok på dette *gråte* Får ta meg en tur til Kristins på Lillestrøm etter hvert og høre med de om de har noen gode råd. Det blir vel en årnings. Det er enda et år igjen! Klem fra Kosepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå