Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Har funnet en koloni med snutebiller i leiligheten. Skal kontakte et skadedyrfirma på mandag, men lurer på om det er leier eller utleier som må betale regninga? Har sjekka kontrakten, men det står ingenting om skadedyr der.. Noen som vet?
Dagoberta Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Om du er nyinnflyttet eller om det kan sannsynliggjøres at snutebillekolonien har vært der lengre enn deg - eller om billene befinner seg på et sted der man kan anta at det ville vært vanskelig for deg å oppdage dem og at invasjonen ikke kan skyldes manglende renhold fra din side, så vil jeg tro at det økonomiske ansvaret faller på utleier. Husleieloven slår fast at leier er ansvarlig for vedlikehold av dørlåser, kraner, vannklosetter, elektriske kontakter og brytere, varmtvannsbeholdere og inventar og utstyr i husrommet som ikke er en del av den faste eiendommen. Men om leiligheten trenger utbedringer som følge av skjødesløshet fra leietakers side, vil leietaker selvsagt være økonomisk ansvarlig for utbedringen. Og utleier skal varsles om skader på leiligheten så snart som mulig etter at skaden ble oppdaget.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Har bodd her i et halvt år nå, og har ikke merka noe til dem før for et par dager siden så de har nok ikke vært her før jeg flytta inn. Mest sannsynlig har de kommet inn med noe ris eller korn. Har såklart kasta alle tørrvarer de kan trives i. Men ut fra det du skriver dagoberta, betyr det altså at det er jeg som må betale? (Bare for å ha sagt det, renholdet er det ikke noe galt med, snutebiller trives i matvarer. (følte meg plutselig litt skitten og slaskete nå) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå