Gå til innhold

Egoistisk kjæreste?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei=)

Jeg er 18 år og typen min er 19, og har sex hver dag vi er sammen. Sex er jo deilig ogsånn, men jeg begynner å bli litt lei. Høres ganske rart ut å være 18 og lei av sex, men... Tingen er at vi kysser og han tar meg litt på klitoris, og jeg ronker han litt/suger han, så har vi sex, og han kommer rimelig fort. Jeg får aldri orgasme, for hvis jeg skal komme så må han fingre meg i 20-30 minutter, og det har han giddet rundt 3 ganger... på et halvt år. Jeg suger han omtrent hver eneste dag (ofte før sex, andre ganger helt til han kommer) men antall ganger han har gått ned på meg kan jeg sikkert telle på en hånd... En annen ting som er litt dumt er at han enda kommer fort. Selv om vi har vært sammen i et halvt år og hatt sex ofte gjennom hele perioden (2 ganger daglig, de dagene vi er sammen)Han betyr veldig mye for meg og er snill og jeg vet han elsker meg, men det virker som han ikke tenker på meg i senga. Jeg har aldri fått en orgasme sammen med en gutt (under sex), og det virker som han har slått seg helt til ro med dette og ikke gidder å prøve, selv om jeg har sagt at jeg har lyst. Får jo heller ikke tid til å fingre meg selv under samleie, siden har kommer på max 5 minutter.. Noen andre med dette problemet, og hva gjør dere..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hva du snakker om, ja. Noen folk er sånn. Egoistiske.. Konfronter han med det og fortell han hva du føler og ønsker det. I mitt hode er det mest riktig at den som ikke gir, heller ikke får. :)

Skrevet

Får vel gjøre det, ja.. er bare at vi har pratet om det før, og han sier at han føler at han ikke strekker til siden jeg ikke kommer, og har kjempelyst til at jeg skal få orgasme. Men han glemmer tydeligvis dette hver gang vi har sex..

Han får også vondt i armen av å fingre meg, og ser på tv etc og da tenker jeg at han kjeder seg og faller heelt ut av det...

men ja. Får vel prøve å snakke med ham.

Skrevet

-ser på tv...???

Mens dere har sex???

Skrevet

Hvis vi ligger fra før og ser på film på sofaen eller i senga, også begynner å kysse og det utvikler seg litt også fingrer han meg lenge, ser han på TV, ja.. tar 20-30 minutt før jeg kommer.

Skrevet

Åh, akkurat sånn har jeg det også!

Men har tenkt å prøve å gjøre noe med det, før det går alt for lang tid i mitt rimelig nye forhold. For eksempel rett etter sex, da er det lettere for meg å komme (siden jeg er veldig opphisset). Hva med å ta handa hans og føre den ned mellom bena dine, styre bevegelsene litt selv, kanskje han synes det er mer spennende enn om han må gjøre det selv, hvis han ikke helt vet hvordan?

Kanskje det også går an å kose med seg selv til man er NESTEN klar for orgasme hvis han går på do el.l., og når han kommer tilbake til senga intetanende, signaliserer du at du vil han skal fingre deg, og da er du allerede så varmet opp at det tar kortere tid?

Vanskelig sak, dette. Er så misunnelig på dem som lett får orgasme under samleie... :-(

Min fyr er ganske konservativ, så han ville nok nærmest blitt sjokkert (!) dersom jeg hadde tatt fram en vibrator. Men kanskje dette kan hjelpe deg? Da er det mindre stress, og mindre press på han, han kan få holde/styre vibratoren og gi deg orgasme på den måten?

Skrevet

Nå skal dere høre om en flott oppfinnelse som heter kommunikasjon. Man kan f.eks. kommunisere ved å snakke. Dette snakketøyet kan benyttes til å forklare hva man liker i forhold til det seksuelle, og hva som skal til for at akkurat du skal få det godt.

Dere må altså være tydelige i forhold til dette, for i motsatt fall er og blir resultatet...skal vi si utilfredsstillende? Hvis dere ikke har vært tydelige i forhold til dette, ja da er det verken kjæresten som er egoistisk eller han som er "dårlig" elsker, slik noen kvinner fortsatt fomulerer seg når de ikke får det til i sengan sammen med sin partner.

Hvis du/ dere skal ha det godt i sengen, må dere ta ansvar og vise han hvordan dere liker det. Ikke klage på partneren, for han er sikkert ikke tankeleser.

Skrevet
Nå skal dere høre om en flott oppfinnelse som heter kommunikasjon. Man kan f.eks. kommunisere ved å snakke. Dette snakketøyet kan benyttes til å forklare hva man liker i forhold til det seksuelle, og hva som skal til for at akkurat du skal få det godt.

Dere må altså være tydelige i forhold til dette, for i motsatt fall er og blir resultatet...skal vi si utilfredsstillende? Hvis dere ikke har vært tydelige i forhold til dette, ja da er det verken kjæresten som er egoistisk eller han som er "dårlig" elsker, slik noen kvinner fortsatt fomulerer seg når de ikke får det til i sengan sammen med sin partner.

Hvis du/ dere skal ha det godt i sengen, må dere ta ansvar og vise han hvordan dere liker det. Ikke klage på partneren, for han er sikkert ikke tankeleser.

Jeg er trådstarter.

Du trenger ikke å være nedsettende, du har tydeligvis ikke lest alle innleggene mine? Jeg har snakket med ham! Vi har snakket veldig mye om at jeg ikke kommer, og jeg ser at det har gått utover han. Han føler at han ikke strekker til, og blir lei seg. Derfor er det litt vondt å ta dette opp flere ganger. Jeg har fortalt ham at jeg synes det er kjempedeilig at han fingrer meg, og jeg viser at jeg synes det er utrolig deilig. Har også vist han akkurat hva som er godt, og sagt at han er veldig flink OSV. Men det virker som han ikke gidder - det tar 20-30 min før jeg kommer av fingring. Dessuten blir han sliten i hånda, og jeg kan jo ikke tvinge ham heller. Jeg har foreslått at vi skal prøve å få meg til å komme, og vi prøvde vel 2 ganger før det ble samme gamle igjen. Er veldig redd for å såre han siden han er litt..sårbar når det gjelder akkurat det. Han synes han er for liten (det er han ikke) og varer for kort. Og etter sex er han trøtt og "ferdig", så får meg ikke helt til å spørre om han kan gå ned på meg da.

Skrevet

Har du prøvd klitorisvibrator? Lov meg å slå av tv'n neste gang dere har, og bare konsentrer deg om han, og be han gjøre det samme..:) Dessuten er jeg sikker på at du kommer kjappere enn 30min om du lar han få prøve vibratoren på deg :)

Skrevet

Til trådstarter: Jeg kjente meg så igjen i det du skrev at jeg måtte svare.

Jeg hadde nesten gitt opp håpet om at jeg kunne få orgasme sammen med en mann, helt til jeg møtte en som tok seg tid og tok min nytelse seriøst.

De første gangene tok han på meg i 30 minutter og vel så det. Men etter litt øvelse tok det kortere tid, og til slutt kunne han lett få meg til å komme på 5-10 minutter.

(Nå mener jeg ikke at det er et mål å få orgasme så fort som mulig, altså.)

Poenget mitt er: Vi fant ikke frem til en mye bedre metode eller stilling, vi fortsatte faktisk å gjøre det ganske likt. Men hovedforskjellen var at jeg etter hvert følte at det ikke gjorde noe om det tok tid.

Når man slapper av og nyter det, er det mye lettere å komme enn om kjæresten nærmest sukker og huffer seg over at det tar tid, slik at du må "jage" orgasmen din.

Fra hans side krever det tålmodighet og lærevilje. Men begge deler bør han jo ha, ganske enkelt av interesse for å tilfredsstille deg. Dette forutsetter at han ikke er egoist.

Av deg krever det at du tar ansvar for orgasmen din. Fortell ham hvordan det er deiligst for deg. -Det er ikke så lett bestandig, men det er verdt det. Fortell ham også på en pen måte at når han stresser deg sånn, blir det vanskeligere for deg å komme.

Et kinesisk ordtak sier: Man går ikke fra bordet før alle er forsynt.

Dessverre er det mange menn som ikke praktiserer dette, og bryr seg kun om seg selv. Men ikke gi opp! Jeg måtte spise med syv stykker før jeg endelig fant én med bordskikk :ler:

Skrevet
Tingen er at vi kysser og han tar meg litt på klitoris, og jeg ronker han litt/suger han, så har vi sex, og han kommer rimelig fort.

....og det dere gjør før sex, heter altså ikke sex??? :ler:

Skrevet

Det er det samme hver gang du skriver. Jeg tror alle her inne har fått med seg at du er en forkjemper for at mannen ikke må føle seg presset til å bidra til kvinnens orgasme og at han må få komme når han føler for det. Vel og bra, men i ts sitt innlegg så er ikke problemet kommunikasjon, men en mann som ikke er så voldsomt interessert i å gi tilbake det han får....

De mennene finnes faktisk. Jeg er gift med en av de og jeg har gjennom 5 års ekteskap utelukkende tilfredstillt han uten at han viser evne til å gi tilbake. Temaet er diskutert gjenntatte ganger gjennom disse årene, men noen menn er faktisk store egoister i sengen. Kommunikasjon hjelper ikke.

Veldig bra det ordtaket som en over her skrev: ikke gå fra bordet før alle er forsynt :goodbye:

Skrevet

Slå av tven, legg dere i senga, tenn masse lys slik at dere kan se hverandre og det blir varm nok til at dere ikke må gjemme dere under dynene nå på vinteren. Kjøp en vibrator og bruk denne mens han fingrer deg. La han erte deg litt. Kle av deg, kysse deg på magen, på låra til du ikke klare mer og nesten dytter han ned mot underlivet ditt. Dess kåtere du er dess bedre.

Dette fungerer kanskje ikke første gangen, eller andre ganen heller. Men om han koser masse med deg blir nok sexen også mer tilfredsstillende til tross for at du ikke får orgasme. Etter hvert vil du nok lære hva du liker best, hva som føles best og orgasmen kommer etter. Det som er viktig er at dere kan lære dere å nyte sex sammen, og ta på hverandre og nyte hverandre UTEN at orgasme er målet. Dersom dere klarer å nyte sex uten orgasme vil orgasmen komme. Dersom dere jager orgasmen vil ingen av dere egentlig ha et bra sexliv. Du får ikke orgasme og han føler seg lite tilstrekkelig.

Det dere(og andre her inne) bør ta til etterettning er at dere er unge. Ikke alt er like lett å snakke om, man er usikker og havner lett i forsvarsposisjon når man skal ta opp problemer på dette området. Dere har nok begge mye å lære om det andre kjønn og om dere selv. Jeg er 25 og er langt fra utlært om min egen seksualitet og har brunt mange år på å komme frem til hva som fungerer for meg (som også krever ohorvelig mye stimulering for å få orgasme, også alene). Jeg har full forståelse for at kommunikasjonen går litt i stå, men om dere begge lærer å slappe mer av og heller nyte og bruke masse tid på hverandre (ikke glem pupper, rumpe korsrygg lår etc. hos BEGGE) så vil dere nok oppdage mye ny nytelse og kanskje, om dere er heldige også orgasme sammen.

Skrevet

Hva med å ikke suge han/runke han, men rett og slett nyte deg sjøl, mens han ligger ved sia av, synes han fortsatt at tv er mer spennede så bare dropp sex'en for ei stund :) tipper han får intresse da.

Skrevet

Tror du han holder lenger hvis han nettopp har kommet? Kanskje du kan runke ham og deg samtidig, få ham til å komme, la han få 2 minutter til å samle seg mens du koser med dg selv, og så kjøre på med samleie. Han er 19, burde gå an å få den opp rimelig kjapt igjen hvis han er tent nok. ;)

Hva med å ri ham? Da kan du ha kontroll på hvor intenst du vil ri, og du kan kose med deg selv, eller bruke en vibrator. Si at han ikke får bevege seg, så holder han lenger. Hvis han beveger seg, hopper du av. Han burde skjønne tegningen ganske kjapt.

Ellers kan dere prøve penis-ring. Den skal gjøre det vanskeligere for ham å komme og holde på ereksjonen lenger. Hvis han synes det er pinlig eller ydmykende å måtte ha en sånn, får du be ham om å skjerpe seg.

Og skru av tv'en. Dra ut strømledningen, så den ikke "tilfeldigvis" blir skrudd på.

Skrevet

Er trådstarter:)

Tusen takk for svar! Mye bra!

Skal prøve dette, og å si mer ifra. Har tatt det opp med ham å skaffe vibrator og han syntes for så vidt det var greit.

Schmetter: så bra at du fant ham da ;) det som gjør det så vanskelig å komme er at jeg også hele tiden "detter ut" fordi jeg tenker på at han kjeder seg, eller synes det går for lang tid, også tenker jeg "nå må jeg komme snart!!". En gang når jeg var ganske nær presterte han faktisk å gjespe mens han så på TV, da var orgasmen borte på et blunk og jeg sa bare "glem det".

Skrevet

Og forresten...glemte å skrive noe :

Catzy, du skrev at vi burde ta en pause. Det har vi gjort og da kan vi rett og slett ikke ha sex igjen på timer, for han får press i penis og det blir vanskelig og vondt å få den opp. Han må liksom "samle" seg i LANGT mer enn 2 minutter. Jeg har foreslått dette under samleie, at vi skal ta pause altså, så jeg får kommet nærmere orgasme i mens ved f.eks fingring, men det vil han ikke. Og han tok det litt personlig, siden han tar det som kritikk på at han kommer for fort.

Skrevet
Er trådstarter:)

Tusen takk for svar! Mye bra!

Skal prøve dette, og å si mer ifra. Har tatt det opp med ham å skaffe vibrator og han syntes for så vidt det var greit.

Schmetter: så bra at du fant ham da ;) det som gjør det så vanskelig å komme er at jeg også hele tiden "detter ut" fordi jeg tenker på at han kjeder seg, eller synes det går for lang tid, også tenker jeg "nå må jeg komme snart!!". En gang når jeg var ganske nær presterte han faktisk å gjespe mens han så på TV, da var orgasmen borte på et blunk og jeg sa bare "glem det".

Som jeg skrev over, lær dere å nyte hverandre og nyte å ta på hverandre. Det skal ikke være kjedelig å ta på den andre, da er det noe galt. Lær å kjenne hva dere liker og ike. Orgasmen må komme i andre rekke, lær å nyte å ha sex med hverandre først, uten orgasme, deretter kan dere fokusere på orgasmen. Orgasmepress både for deg og han kan ødelegge seksualiteten helt. Kjøp inn vibrator, masasjeolje, barber hverandre etc. Bruk også olje og vibtator på ham. Når dere har lært dere disse grunnlegegnde tingene, at det går ann å ha sex og slappe av sammen og bare kose uten at noen av dere MÅ komme, så kan dere slappe mer av og kanskje klare å komme sammen. Dersom målet er orgasmen vil dere ikke nå den, orgasmen skal bare være et steg på veien og nytelse og nærhet skal være det ultimate målet.

Skrevet
Jeg er trådstarter.

Du trenger ikke å være nedsettende, du har tydeligvis ikke lest alle innleggene mine? Jeg har snakket med ham! Vi har snakket veldig mye om at jeg ikke kommer, og jeg ser at det har gått utover han. Han føler at han ikke strekker til, og blir lei seg. Derfor er det litt vondt å ta dette opp flere ganger. Jeg har fortalt ham at jeg synes det er kjempedeilig at han fingrer meg, og jeg viser at jeg synes det er utrolig deilig. Har også vist han akkurat hva som er godt, og sagt at han er veldig flink OSV. Men det virker som han ikke gidder - det tar 20-30 min før jeg kommer av fingring. Dessuten blir han sliten i hånda, og jeg kan jo ikke tvinge ham heller. Jeg har foreslått at vi skal prøve å få meg til å komme, og vi prøvde vel 2 ganger før det ble samme gamle igjen. Er veldig redd for å såre han siden han er litt..sårbar når det gjelder akkurat det. Han synes han er for liten (det er han ikke) og varer for kort. Og etter sex er han trøtt og "ferdig", så får meg ikke helt til å spørre om han kan gå ned på meg da.

Det var ikke ment nedsettende, det var ment humoristisk fordi det du skrev tydet etter min mening tydet på at problemet var kommunikasjon.

Men du har rett, jeg har åpenbart ikke lest alle innleggene dine. Det er for øvrig helt umulig å holde gjester fra hverandre, så der må du nesten unnskylde meg.

Det du skriver nå, setter saken i et annet lys for meg. Det er åpenbart at dere har en utfordring. Han har åpenbart fått en oppfatning om at han er "no good" hvis han får orgasme raskt og i tillegg tror han at stor pikk løser alle problemer.

Det synes for meg at problemet sitter i hans hode, og at sex er en arena han synes han mislykkes på. Løsningen er at han virkelig tror at han er bra nok slik han er, og at sex blir en arena han føler at han lykkes på. Hvis dette er riktig analysert, vet du hvor dere er og hvor dere vil.

Selv har jeg nok begrensede evner som rådgiver innenfor dette området, men jeg vet at noen har hatt suksess med å kun fokusere på den enes orgasme per gang man har sex. Det betyr at dere får orgasme annenhver gang. Kan det være noe?

En annen vei kan være å redefinere formålet med sex sammen. På den måten kan dere få til en forventningsharmonisering, og hvis forventningene er realistiske, vil dere lykkes hver gang. Mye tyder på at dere kanskje bør se på sex med helt andre øyne.

Beklager at jeg såret deg, og jeg håper at mine tanker er egnet til å hjelpe.

Det er det samme hver gang du skriver. Jeg tror alle her inne har fått med seg at du er en forkjemper for at mannen ikke må føle seg presset til å bidra til kvinnens orgasme og at han må få komme når han føler for det. Vel og bra, men i ts sitt innlegg så er ikke problemet kommunikasjon, men en mann som ikke er så voldsomt interessert i å gi tilbake det han får....

Jeg kan herved gi deg fasiten på hva jeg er en forkjemper av. Jeg ser du har tatt feil.

Når ekstremt forventningspress og fokus på kroppsutilstrekkeligheter tar overhånd, får man ofte en situasjon som ts beskriver. Derfor har jeg tatt til orde mot forventningspress for begge kjønn.

Jeg mener vi vanligvis kan dele dette i to.

-Seksuell egoisme er ikke noe jeg forsvarer. Men det er lett å forveksle dette med følt utilstrekkelighet. Altså en arena man trekker seg unna. Man skal være sikker på hva dette er før man bebreider sin partner å være en egoist.

-Orgasmetidspunkt er mye diskutert, og mange menn føler en voldsom skam for egen orgasme hvis de føler de har kommet "for tidlig". Mange menn foretrekker onani før partnersex på grunn av denne bebreidelsen. Jeg mener derfor at ingen bør måtte skamme seg over egen orgasme, fordi man kan tilpasse sex i forhold til det man vet om disse evnene. Enten man er rask eller sein.

Man bør ha et bevisst forhold til dette, og det forbauser meg at noen kvinner ikke forstår disse sammenhengene. For dere vet jo MYE om orgasmepress? Har det noen gang ført noe godt med seg?

Skrevet

Tusen takk for et mye sakligere og mer hjelpsomt svar.. Tror du er inne på noe.

Vi hadde bedre sex før, men virker som selvfølelsen hans har vært litt dårlig i det siste. Jeg prøver så godt jeg kan å si at han er deilig og at ting han gjør er deilig, men det går tydeligvis ikke inn på han. Jeg har også spurt om noe er galt men da sier han "hva, nei?" og ler av at jeg tror det. Men vet samtidig at han synes han har lagt på seg (er snakk om..5 kilo..?), og ikke er helt komfortabel naken lenger. (Kroppsfiksert gutt, dette her). I tillegg synes han penis er liten (17!! over gjennomsnitt, altså: stort), og at han kommer alt for fort og at jeg ikke får glede av det. Så kanskje han har gitt litt opp? Ikke vet jeg, men er vanskelig å beskylde han for dette når han ikke vil si noe, heller.

- TRÅDSTARTER

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...