Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Er det noen som har tips til selskapsleker i bryllupet? Bortsett ifra stolleken
Trampe Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Vi hadde en pakkelek. Mamma hadde en gave til brudeparet, og ei venninne hadde regien på leken. Hun ga gaven til en tilfeldig gjest, som skulle gi den videre til den som hadde penest kjole, som skulle gi den videre til den som hadde spist mest osv osv osv... Vi var gjennom maaaaange gjester: Den som hadde penest antrekk Den som hadde spist mest Den som kom til å drikke mest Den som kom til å spise mest kake Den som hadde penest øyne Den du ikke kjenner men har lyst til å bli kjent med Den du er nysgjerrig på bare fantasien setter grenser, og til slutt havnet gaven hos det lykkeligste paret her i kveld. Som da var oss. Gjestene synes det var kjempemorsomt Mens vi var hos fotografen delte mamma gjestene i grupper vi hadde satt sammen på forhånd, og de fikk en quiz om oss. Sånn ble de litt kjente på tvers av familier og venneflokker, og de fikk vite mer om oss. Spørsmålene var veldig blandet, noen var om oss som små - som tanter og onkler kunne svare på - noen var om oss slik vi er nå - som de som kjenner oss best kunne svare på.
mamma til 2 søte jenter Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Leker .... .... grøss.... Helt enig ja! Vært i bryllup med slike leker å jeg er ikke den eneste gjesten som har syntes dette har vært flåsete og teit for å si det sånn. Synes leker og selvkomponerte sanger under middagen er helt forferdelig!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Jeg synes også slike påtvunge leker i et bryllup er pyton. Jeg har heldigvis bare vært i et bryllup, og da stakk jeg ut for å røyke mens det pågikk. For å si det slik, jeg sto ikke alene ute.. For en fæl lek dere hadde Trampe! "Spist mest" Men det var kanskje morsomt for noen av gjestene?!
Rosalie Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Jeg synes også slike påtvunge leker i et bryllup er pyton. Jeg har heldigvis bare vært i et bryllup, og da stakk jeg ut for å røyke mens det pågikk. For å si det slik, jeg sto ikke alene ute.. For en fæl lek dere hadde Trampe! "Spist mest" Men det var kanskje morsomt for noen av gjestene?! Du hadde nok funnet meg også i røykegjengen, gitt. Selskapsleker i bryllup er så pyton! :urk:
Gjest Grafica Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Kanskje ikke nødvendig å være så negative, hvis dette er noe TS ønsker og har lyst til? Hun ber om hjelp, ikke kritikk
Amalie_85 Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Å jeg elsker sånne leker. Leker er gøy. Jeg har dessverre ikke noen jeg kan komme på akkurat nå! Vet ikke helt hva du er ute etter heller, men sikkert noe man kan være mange på. Bare finner på noe jeg nå..... Man kan jo lage rebus/quiz. F.eks ha forskjellige poster i lokalet, og på hvert sted er det ett spørsmål og kanskje 3 svaralternativer så må man finne riktige for å få riktig bokstav, så til slutt må man sette sammen til ett ord som kanskje har med brudeparet å gjøre?? Spørsmål kan jo være alt fra om dere til hvor mange steiner er det i glasset, eller hvilket år ble sputnik 2 skutt opp. Så kanskje en morsom/barnslig premie som ikke trenger å koste mye. Hadde quiz i mamma sin bursdag og der fikk vinnerlaget gullmynter (sjokolademynter) og det var de strålende fornøyd med. Så det har jo litt med selvskapet man er i.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Synes leker og selvkomponerte sanger under middagen er helt forferdelig! Enig. Egentlig synes jeg bryllup er ganske kjedelig.
¤flicka¤ Skrevet 2. desember 2007 #10 Skrevet 2. desember 2007 (endret) Hvis dere skal ha leker foreslår jeg at de er av en slik art at det kun er brudeparet/forlovere/de aller nærmeste som deltar, slik at de øvrige gjestene kan få sitte i fred og heller delta ved å klappe/synge/snakke om nødvendig. Endret 2. desember 2007 av ¤flicka¤
Gjest Dallandra Skrevet 2. desember 2007 #11 Skrevet 2. desember 2007 Hvis dere skal ha leker foreslår jeg at de er av en slik art at det kun er brudeparet/forlovere/de aller nærmeste som deltar, slik at de øvrige gjestene kan få sitte i fred og heller delta ved å klappe/synge/snakke om nødvendig. Å bli tvunget ut i offentlighet for å være "morsom" er det verste jeg vet. Så egentlig: Selskapsleker? Gud forby!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå