Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos et vennepar i går, og de har en ny flatskjerm-TV som er sånn bred og lav i formatet. Jeg har hele tiden trodd at Ivar Dyrhaug er en slank mann, men i går framsto han like bred som høy... Live Maria Roggen hadde rompe som ei låvedør.

Foreldrene mine har en TV i samme format, men ikke flatskjerm. I følge moren min kan de stille inn bildet slik at folkene på skjermen blir litt bedre, men fremdeles ser de noe firkantet ut.

Jeg har en gammeldags TV, men tenker etter hvert å skaffe en ny. Da blir det vel i dette formatet. Går det virkelig ikke an å stille inn bildet slik at folk ser mer normale ut? Bestefaren min har nemlig også en slik lav og bred TV, og der ser også folk korte og brede ut. Jeg vil ikke ha det sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skyldes at sendingene er i "gammelt" format, og når man skal strekke bildet til å passe på en widescreen så må man dytte det sammen litt i høyden. Og vips så ser supermodeller helt normale ut. Med alt det digitale som kommer, så regner jeg med at sendingene etterhvert kommer i widescreen (16:9) over alt, siden 4:3 er et utgående format på tv-er.

Skrevet

Å, er det derfor!

Jeg har ikke mye peiling på dette, så takk for svar! :)

Gjest lillebøll
Skrevet

Du blir vant til det.

Når jeg er på besøk hos mamma ser alle anorektisk ut. Jeg er vant til at alle er mye breiere enn de er, og tror de er sånn ;)

Skrevet

Om ikke annet, så kan det hjelpe deg til å få et annet syn på deg selv når du ser at værdamene på TV2 er smålubne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...