Gjest Hjelp Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Jeg merket etter fødsel for 4 år siden at jeg hadde en liten klump i sjeden på høyre side. Men jeg tenkte at det var sikkert pga fødselen og at det ville forsvinne etterhvert. I dag tok jeg fingrene inn og kjente etter, pga litt småsmerter nedentil i det siste. Klumpen var hard og stor. Kjente ingenting når jeg trykket i den. På venstre side var det mykt men høyre siden var hard. Jeg skal bestille time hos lege neste uke og få sjekket meg. Jeg er så redd. :gråte: Vet noen hva det kan være?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Er den langt inne? Gir den etter for press, eller er den helt hard? Kan det være en tett talgkjertel hvor talg har samlet seg opp en stund? Sånne blir gjerne større etter hvert som kjertelen produserer mer talg uten at noe slipper ut, og blir gjerne betente til slutt, før det går hull på dem eller de må snittes opp hos legen sånn at pusset forsvinner og alt blir som før.
Gjest Hjelp Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Den er skikkelig hard. Og den er nå rett innfor sjeden og innover hele sjedeveggen. Er det talg da tror du?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Kjære deg. Ikke vær mere redd enn nødvendig nå Det er mest sansynlig en talgkjertel. Det er ikke sikkert at den har vært der i 4 år.Hadde den det så hadde den vært stoor, stoooor i dag. Det er sikkert bare en ny talgkjertel. Jeg har hatt det samme og det var bare talgkjertel. Ta en tur til legen du, men ikke tro det værste
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Dette er nok en kjertel.Talgkjertel.IKKE forsøk å klemme på den.Du bør få den undersøkt, men talgkjertler i underlivet er vanlig. Ta det med ro,ikke vær redd
Gjest Sativa Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Det kan ikke være arrvev etter evt rifter og flenger / sting etter fødselen? Jeg fikk en liten infeksjon i et innvendig sting etter fødselen, som nå har blitt til en liten hard kul, helt smertefri i skjedeveggen, der hvos jeg ble klippet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå