Gjest Indo Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Fortell om deres tvangstanker/handlinger: Jeg sorterer alltid nonstop ol etter farger. Først like mange av hver farge, så de fargene som passer best sammen! Ellers må jeg alltid låse ytterdøra når jeg er hjemme..Klarer ikke slappe av dersom den ikke er låst. Sambo akkurat likedan=) Tror det kommer av at vi bodde i sentrum før.
treningsjenta Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 hmm tvangstanker... jeg kan finne på å legge meg, men finne det for godt at jeg glemte å skru av lyset, lukke en dør, eller spessielt glemte å slå av stekeovnen (selvom dette er mange timer siden) jeg vet med meg selv at jeg har gjort det, men må for det dobbeltsjekke..jeg tenker at dersom jeg ikke dobbeltsjekker så vil ett eller anna skje.. engang dro jeg hjemmefra, kom ganske lang ut på motorveien, og tenkte: shit slo jeg av stekeovnen? det var ikke bare bare å snu da nei..så tenkte jeg, at nei dette må jeg slutte med og bestemte meg for å kjøre videre. men litt lenger borte i gata kom det susende forbi et par brannbiler med sirene, da var jeg rask med å snu og kjøre hjem og sjekke....men klart det, den var slått av! men hadde jeg ikke sjekka hadde garantert noe skjedd...og jeg hadde ikke fått ro i kroppen mens jeg var ute
Gjest Indo Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 hmm tvangstanker... jeg kan finne på å legge meg, men finne det for godt at jeg glemte å skru av lyset, lukke en dør, eller spessielt glemte å slå av stekeovnen (selvom dette er mange timer siden) jeg vet med meg selv at jeg har gjort det, men må for det dobbeltsjekke..jeg tenker at dersom jeg ikke dobbeltsjekker så vil ett eller anna skje.. engang dro jeg hjemmefra, kom ganske lang ut på motorveien, og tenkte: shit slo jeg av stekeovnen? det var ikke bare bare å snu da nei..så tenkte jeg, at nei dette må jeg slutte med og bestemte meg for å kjøre videre. men litt lenger borte i gata kom det susende forbi et par brannbiler med sirene, da var jeg rask med å snu og kjøre hjem og sjekke....men klart det, den var slått av! men hadde jeg ikke sjekka hadde garantert noe skjedd...og jeg hadde ikke fått ro i kroppen mens jeg var ute Hehe..dette skjer også ofte med meg, og sikkert med mange andre og! Helt sikker på at noe står på å friker ut!
Cidric Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Morsom tråd! Jeg klarer ikke å se et registreringsskilt på en bil uten å måtte 'jevne ut' tallene på skiltet...altså trekke fra 1 fra ett siffer og legge 1 til et annet osv. i håp om å ende opp med fem like siffer. Prøver å tvinge meg til å bare legge sammen alle tallene og dele på fem siden det går kjappere, men nei, det er ikke det samme Og på PC'en må alle vinduer være perfekt posisjonert...verst er det med chat-vinduer. Alle må være nøyaktig like store, og jeg fyller skjermen med dem systematisk fra øverste høyre hjørne til nederste venstre.
Gjest marihan Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Samboeren min jobber i Nordsjøen, og de ukene jeg er alene har jeg en litt rar tvangstanke.. Før jeg går og legger meg hver kveld, må jeg ta en titt under senga Vet ikke hva det er jeg forventer å se under der, men klarer ikke å sove før jeg har sjekka!
Gjest tullfrid Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Kul tråd! Jeg klarer ikke å se et registreringsskilt på en bil uten å måtte 'jevne ut' tallene på skiltet...altså trekke fra 1 fra ett siffer og legge 1 til et annet osv. i håp om å ende opp med fem like siffer. Prøver å tvinge meg til å bare legge sammen alle tallene og dele på fem siden det går kjappere, men nei, det er ikke det samme Den der var finurlig! Hvis jeg er alene hjemme, MÅ jeg sjekke under senga før jeg legger meg, og jeg MÅ låse døra når jeg går på do. Av og til må jeg sjekke inni klesskapet også . Jeg sitter aldri med ryggen mot et åpent rom.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 Morsom tråd! Jeg klarer ikke å se et registreringsskilt på en bil uten å måtte 'jevne ut' tallene på skiltet...altså trekke fra 1 fra ett siffer og legge 1 til et annet osv. i håp om å ende opp med fem like siffer. Prøver å tvinge meg til å bare legge sammen alle tallene og dele på fem siden det går kjappere, men nei, det er ikke det samme Av og til (egentlig ganske ofte) går det ikke an å få 5 like, men da kan man ofte få sekvenser av typen "3-2-3-2-3" eller "4-3-2-3-4". Og det duger som erstatning, synes nå jeg. Ellers bør seigmenn, vingummi o.l. spises i rekkefølge, f.eks. etter trafikklysfargene: rød - gul - grønn (evt. rød - hvit, som ved jernbaneovergangene, slik at man også får spist opp de hvite).
Gjest marihan Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 Kul tråd! Den der var finurlig! Hvis jeg er alene hjemme, MÅ jeg sjekke under senga før jeg legger meg, og jeg MÅ låse døra når jeg går på do. Av og til må jeg sjekke inni klesskapet også . Jeg sitter aldri med ryggen mot et åpent rom. Haha, etter at jeg hadde lest dette innlegget i går, måtte jeg bare sjekke i klesskapet før jeg la meg Følte meg litt teit, men klarte ikke å la vær!
Cidric Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Av og til (egentlig ganske ofte) går det ikke an å få 5 like, men da kan man ofte få sekvenser av typen "3-2-3-2-3" eller "4-3-2-3-4". Og det duger som erstatning, synes nå jeg. Hmm, lage mønster ut av det når det ikke kan jevnes ut...god idé, det må jeg prøve! Det blir færre skuffelser på den måten, for statistisk sett bør vel fire av fem skilt være umulig å jevne ut. Takk!
Gjest Heloise Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Fortell om deres tvangstanker/handlinger: Jeg sorterer alltid nonstop ol etter farger. Først like mange av hver farge, så de fargene som passer best sammen! Ellers må jeg alltid låse ytterdøra når jeg er hjemme..Klarer ikke slappe av dersom den ikke er låst. Sambo akkurat likedan=) Tror det kommer av at vi bodde i sentrum før. Min kjære har OCD ("tvangstanker/handlinger") og der går det mye i vasking.. men mine egne "vanlige" tvangstanker er : Jeg må ALLTID må ha noe som dekker over vannglasset mitt på soverommet, fordi det er så mye støv som kan havne i vannet mitt (bare på soverommet...) Må ALLTID vaske hendene etter jeg har vært ute. Spesielt om jeg har tatt offentlig transport... Synes det er for ille å "skitne til" tingene min ehjemme med skitt fra alt og alle (nei jeg har faktisk ikke OCD selv.) Flere kommer jeg ikke på nå gitt, men det er nok endel mer...
Gjest Roxie Hart Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 (endret) Fortell om deres tvangstanker/handlinger: Når jeg drikker vann fra springen, må jeg alltid fylle opp vannglasset tre ganger før jeg drikker den fjerde gangen.. Ang. bilskilt prøver jeg alltid å finne et mønster. F.eks. HB 54178 blir: 5-4=1 1+7=8 Noen ganger blir jeg stående leenge å gruble Endret 25. november 2007 av Roxie Hart
Gjest Tang Lung Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 sitat : Før jeg går og legger meg hver kveld, må jeg ta en titt under senga laught.gif Vet ikke hva det er jeg forventer å se under der, men kla The boogey man checks his closet for Chuck Norris Chuck Norris is the reason Osama is hiding
FantasDick Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 Hvis volumet på eks. musikk vises i tall, klarer jeg ikke ha volumet på "feil" tall. Jeg blir stressa, og prøver å la være å bry meg om at det er feil tall helt til kroppen min klikker og jeg MÅ skifte til rett tall. Har prøvd å venne dette av meg i flere år, men klarer det ikke.. "Rette" tall er 1,2,3,5,8,10,12,15,18,20,22,25,28,30 osv.. Får spasmer av å tenke på at radioen i bilen kanskje står på feil tall.
Gjest elianne Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Hvis volumet på eks. musikk vises i tall, klarer jeg ikke ha volumet på "feil" tall. Jeg blir stressa, og prøver å la være å bry meg om at det er feil tall helt til kroppen min klikker og jeg MÅ skifte til rett tall. Har prøvd å venne dette av meg i flere år, men klarer det ikke.. "Rette" tall er 1,2,3,5,8,10,12,15,18,20,22,25,28,30 osv.. Får spasmer av å tenke på at radioen i bilen kanskje står på feil tall. Signerer denne! He he he, jeg er nøyaktig likedan! Utenom at 1 og 3 ikke er "riktige tall" hos meg. Her går jeg fra 0 til 2 til 5! Ellers følger jeg rekken din videre
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 Hvis volumet på eks. musikk vises i tall, klarer jeg ikke ha volumet på "feil" tall. Jeg blir stressa, og prøver å la være å bry meg om at det er feil tall helt til kroppen min klikker og jeg MÅ skifte til rett tall. Har prøvd å venne dette av meg i flere år, men klarer det ikke.. "Rette" tall er 1,2,3,5,8,10,12,15,18,20,22,25,28,30 osv.. Får spasmer av å tenke på at radioen i bilen kanskje står på feil tall. Jeg forstår ikke et kvekk av det du skriver her. Jeg tar ikke første avisen i hyllen i butikken. Jeg må ha en "ulest" en. Når jeg kjøper brus må jeg alltid skjekke at flasken har hel bunn (plastflasker). Jeg kjøpte en gang en som var med "brukt" bunn og den var uten kullsyre. Så da ble det "tvangssjekking" siden det. Det verste er at jeg har smittet en venninne ... (Ser du en som sjekker PepsiMax bunnene i butikken her i Bergen er det enten meg eller henne ...) Jeg gnikker på mobilskjermen hele tiden. Jeg klarer ikke at det er rusk på den. Pass, nøkler og billetter er sånt som jeg sjekker 100 ganger før jeg går om det er på plass. Her har jeg imidlertid funnet en løsning og det er å si "passet er nå lagt på rett plass i vesken" høyt for meg selv. Jeg husker da at jeg har gjort det. Kanskje en ide når det gjelder avskruing av komfyrplater også? (Jeg har tendenser i den retningen ja)
Gjest Indo Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 Jeg gnikker på mobilskjermen hele tiden. Jeg klarer ikke at det er rusk på den. Yes! Me to=) Konstant!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå