Imax Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Jeg har begynt med en tradisjon å lage noe spiselig til de voksne (les:gamle) til jul, for hva skal man egentlig gi dem? Og det passer også godt til naboer og venner som man egentlig ikke gir gaver. Her er tidligere års produksjon: * Appelsinmarmelade * leverpostei * Julekake * Delfiakake * Kryddersild Noen som har innspill på noe som går greit å lage mye av? Vet ikke om jeg orker å rulle ut fjaksen kuler med sjokolade/marsipan godt...
Skravla Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Sennepssild, rømmesild, tomatsild, sursild, grovt brød.
Arkana Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 - kjeks/småkaker - engelsk julekake (lang holdbarhet, må lages en stund i forveien slik at den kan dynkes i f.eks. whisky eller cognac) - marinerte oliven, sopp, ost - trøfler, karameller, nougat, turkish delight og annen konfekt - hjemmelaget syltetøy eller gelé - hjemmelaget sennep, chutney eller ketchup - hjemmelagede likører (f.eks. eggelikør, mokkalikør eller ripslikør)
Kalorina Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Marsipanbar er noe av det enkleste, og veldig dekorativt. Du tar marsipan, former den som en stor Japp, og dypper den i smeltet sjokolade. La renne av på en rist. Dypp gjerne flere ganger slik at du får et tykt lag sjoklade. Så kan du dekorere med marsipanblomster
ringblomst Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde blitt veldig glad for brente mandler . Men ellers er alt av marmelader, mango chutney etc alltid hyggelig å motta. Det samme er egentlig hjemmelaget pesto, selv om det kanskje ikke er så julete. Er fantastisk godt med kransekakedeig formet som en liten bit med en valnøtt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå