Gå til innhold

Kjøpe julegaver uten å spørre

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ser det er en del som spør etter tips til hva de kan gi i julegave til barn og slekt.

Jeg bare lurer på om det ikke er vanlig å spørre dem selv hva de ønsker seg? Vi gjorde det i min familie.

Hva bruker dere å gjøre, kjøper dere bare noe, eller spør du hva de ønsker seg?

Gir dere det de ønsker seg til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortsett fra foreldrene mine er det ingen som spør hva jeg ønsker meg til jul, og jeg spør heller ingen andre enn barnet mitt om julegaveønsker. Julen er stor for barn, og jeg skjønner godt at de har 1000 julegaveønsker - men jeg tar ikke imot "bestilling" fra voksne, jeg synes litt av sjarmen med gaver er at man har funnet ut selv hva man vil gi. Ikke nødvendigvis så veldig gøy når noen tror jeg vil elske å få en drømmefanger, men veldig koselig når noen helt tydelig har tenkt over hva jeg liker, og funnet en gave ut fra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør hvis jeg ikke har ideer selv. Noen ganger - hvis jeg gjør en liten innsats - så ramler jeg over ting jeg tror de vil like, og da spør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min side spør vi alltid om hva de andre ønsker seg, og jeg elsker å kjøpe julegaver! :jepp: I min forlovedes familie er det ikke like vanlig å spørre om ønskeliste, og å kjøpe julegave til min svoger med familie er et rent h****** hvert år! :nei: Liker helt klart best å vite hva folk ønsker seg, men følger selvsagt ikke alltid dette. Finner jeg noe annet fint, kjøper jeg selvsagt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å bli spurt. om jeg sier det, er det ingen som får det "rett" likevel. Er glad i gavekort, så ber helst om det.

Spør ikke direkte selv, men kan spørre mora mi, som har god oversikt, om det er noe enkelte trenger eller har navnt. Nevøer og nieser spør jeg aldri. Der kjører jeg fast linje: "hva ville jeg likt?" og det blir vanligvis suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøer og nieser spør jeg aldri. Der kjører jeg fast linje: "hva ville jeg likt?" og det blir vanligvis suksess.

Vi spør ikke nevøer og nieser, men foreldrene. Egentlig spør vi like mye om hva de har som hva de ønsker seg, siden de har veldig mye fra før. Litt kjipt å kjøpe ei bok, en film eller et spill de har allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten bok som jeg noterer ting i i løpet av året. I vanlige hverdagssamtaler i f.eks september, så kommer det fram at mamma ønsker seg nye lysestaker, eller nevøen min ønsker seg den og den dvd'en. Så om jeg husker så skriver jeg det ned, dette gjør livet mye enklere i desember.

Og jeg slipper å spørre.

Men hvis jeg er helt blank, så spør jeg, for jeg vil jo at personen skal få noe h*n ønsker seg.

Har ikke tatt på hvor masse greier jeg har liggende, som jeg har fått i presang fordi giveren plutselig tenkte på meg når h*n fant det, eller trodde at det ville passe såå godt til meg. Jeg vil heller bli spurt, enn å sitte å ruge på en haug med ting som jeg ikke synes er pene, og jeg aldri kommer til å få bruk for.

Endret av Filur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Det varierer for min del. Noen ganger spør jeg, andre ganger finner jeg det ut på egenhånd.

I år skal f.eks. foreldrene mine få ny postkasse. Den de har er stygg, gammel og henger på halv tolv, derfor har jeg bestemt at de får en ny en.

Man kan jo ikke VELGE gaver selv, det er giver som velger. Liker man ikke det man får står man fritt til å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en del som spør etter tips til hva de kan gi i julegave til barn og slekt.

Jeg bare lurer på om det ikke er vanlig å spørre dem selv hva de ønsker seg? Vi gjorde det i min familie.

Jeg spør alltid barn. De har en del ønsker, så da plukker jeg fra listen.

Jeg snuser til folk i god tid før jul. Til vojsne så køper jeg aldri nips eller andre husting. Det blir for upersonlig. Nips har de nok av. jeg blir ikke særlig happy selv for nips fra Nille eller Europris. Faller helt utenom smak og stil.

jeg kjøper cd, pleieprodukter fra frisør, gode kremer,parfyme.Bøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør alltid, men aldri noen som vet hva de ønsker seg. Gjør jobben så lett atte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør, og spør like gjerne hva de IKKE kan tenke seg (og det har jeg vært veldig glad for mange ganger ;)).

Stort sett treffer gavene veldig bra, enten de kommer fra "ønskelista" eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør noen, som regel for inspirasjon. Sjelden jeg kjøper akkurat det noen ønsker seg. Noen gang har jeg "den perfekte ideen", som jeg tror vil falle i smak - da gidder jeg ikke spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør, og spør like gjerne hva de IKKE kan tenke seg (og det har jeg vært veldig glad for mange ganger ;)).

Så smart!! :)

Merkelig at det aldri har falt meg inn å spørre på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...