Tjorven Skrevet 14. april 2003 #1 Del Skrevet 14. april 2003 Finnes det noen god måte å få renset opp i et blomsterbed når man bare ønsker å kvitte seg med alt som er der fra tidligere? Det jeg snakker om er et blomsterbed vi har hos oss, som umulig kan ha vært gjort noe med på flere år. Det var overgrodd av alle mulige vekster. Disse har vi nå klippet ned og en del røtter er tatt opp. Men naturligvis vil det vokse opp noe nytt ut av de gamle røttene innimellom. I helge begynte jeg å spa opp hele bedet, ”riste” jorda slik at jeg fikk opp massevis av røtter. En del av blomsterbedet ser nå kjempefin ut og jeg skal prøve å gjøre dette over hele. Men vil dette være en jobb jeg gjør forgjeves, eller har dette faktisk noe for seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. april 2003 #2 Del Skrevet 14. april 2003 For å bli gvitt gamle synder så effektivt som mulig, så kjøp en duk som ikke slipper gamle røtter, ugress osv gjennem. Har gjort dette i et skikkelig ugressbed hos oss og det var ikke et ugress å se der i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2003 #3 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg kjøpte meg en slik "Mantis". (verdens minste jordfres) Du verden for en fart det ble på de røttene som var i blomsterbedene våre når den for over. Det gikk så løken til mor spruta i alle retninger. Liten men nådeløs effektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå