Gjest ktulu Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Hvordan gjør man det? Man mister jo støtten hvis man blir sykmeldt... Har hørt at man kan søke pause i tiltaket i opptil et år uten å måtte søke på nytt hvis det er medisinsk nødvendig, og da få rehab. penger i den perioden? Jeg snakker ikke om svangerskapspermisjon nå, altså, det kan vel faren ta, men hvis jeg blir syk i svangerskapet, bekkenløsning eller noe, dessuten kan jeg jo ikke gå på skolen dagen etter fødselen heller... noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Hør med NAV er usikker på om far har rett til svangerskapspermisjon hvis du ikke har rett til fødselspenger. Mener å huske at attføringspenger ikke gir deg rett til fødselspenger og dermed får man bare et engangsbeløp. Har også hørt at man kan ta en pause men er usikker på hvilke kriterier som ligger til grunn. mao attføring og graviditet skal være en litt kjip situasjon så jeg hadde hørt med NAV
Gjest Opa Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Jeg er gravid og under YA. Når det gjelder sykmelding tror jeg at du får sykepenger og ikke attføring akkurat da, men det skal jeg ikke si sikkert (men vet at det er andre som har erfaring med det her på KG). Det er helt riktig at du ikke får penger under permisjon utover engnagsstønaden på ca 33 000. Faren mister fedrekvoten, men det er ingenting i veien for at han kan ta resten av permisjonen (6 uker etter fødsel er uansett øremerket mor). Du må da ut i tiltak igjen. Du kan søke om inntil ett års opphold i attføringen, men du får jo ikke penger da. Engangsstønaden er dine svangerskapspenger, og skal brukes i dine 6 uker. Faren har selvstendig opptjeningsrett på resten av permisjonen (gjelder ikke federekvoten, men den faller jo bort hos dere allikevel).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå