Gå til innhold

Potte med flere plantemuligheter

Tjorven

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en slik potte i fjor som ser ut som en stor potte bestående av 5 små potter. Forstår dere hva jeg mener?

Lurer litt på hva som vil bli fint å plante i en slik potte. Tenkte litt på stemor kanskje, men er ikke overbevist om at det blir fint. Noen ide til planter som er fine i slike potter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørk

Stemoren blir nok kjempe flott oppi en slik potte, eller du kan ha ulike krydderurter eller jordbærplanter. Man kan vel i grunnen ha hva man vil i slike potter, men stemor er jo fint uansett hvor den er. Jeg pleier å bruke forskjellige planter i krukkene min hvert år, men stemor har jeg altid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemor er jo veldig koselig. Tenkte også litt på Margeritter. Potten er nemlig blå og jeg tror det er finest med lyse blomster.

Flere tilbakemeldinger mottas gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørk

Du kan jo også bruke blomkarsse, den blir flott i mange fine ferger. Dessuten er den ganske voksevillig og pynter fint opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjorven_
Er det en jordbærkrukke du har?

En slik som har hull i sidene liksom??

Nei, det er ikke en jordbærkrukke. Litt vanskelig å forklare, men det er en stor potte. I bunnen ser det ut som om det er 4 små potter som henger sammen. På toppen er det også en slik liten potte. Det er på en måte 5 potter satt sammen til en, men er ikke noen typisk jordbærpotte. Synes slike potter er kjempefint, men har blitt litt usikker på hva det er fint å plante i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...