Gå til innhold

Klær - Dagen derpå


brudjuni

Anbefalte innlegg

Dagen etter vårt bryllup skal vi ha lunsjbuffet for noen av de tilreisende + våre nærmeste. Hvilken kjole skal dere bruke da? En finere selskapskjole, eller hvor kjøper dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beror på. Vi hade lunch för alla (12) gästerna dagen efter. Åt Bacalao och resterna av bröllopstårtan och tittade på foton från bröllopet. (eftersom vi gifte oss på en fredag var 1 timme foto öppet på lördagen)

Vi satt i hagen och jag hade en liten grå bomullsklänning på mig, jag tror min man hade jeans. Vi hade alla vanliga kläder för varmt augustiväder på oss men det var det som passade vädret, platsen och sällskapet.

Om ni ska ha en finare lunchbuffet är det kanske tillräckligt med en finare sommarkjol. Eller så är det riktigt fint och pampigt och då bjuder ni in till lunch med dresscode och förväntar er kavaj/dress på herrarna och fin klänning på damerna. Jag tycker nog det är lite "mycket" att ha en uppklädd tillställning till direkt efter bröllopet. Jag tycker nog att en lunchbuffet är lite ledigare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro du er passe lei av finstas dagen derpå, og det er sikkert gjestene også, og de er kanskje kledd i reisetøy? Jeg tror jeg hadde ønsket å ta på meg noe ganske så uformelt og behagelig. Kanskje formen ikke er helt på topp, heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi giftet oss 5 april. Hadde litt uformell kakespising hjemme dagen derpå, koselig! Jeg hadde kjøpt meg en ny lindrakt, bukse og jakke, og en fin skjorte. Og selvfølgelig nytt undertøy.. :) Følte meg veldig vel, myke og behagelige, og ikke minst stilige klær. Min mann hadde kjøpt noe som matchet litt i fargene. Og så var det jo kjekt å ta på seg nytt smykke og ny ring.. :) morgengave..

Høres ut som dere skal ha noe litt mer formelt, og da ville jeg nok tatt kjole..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gifter meg pinseaften slik at mandagen også er fri.

Jeg håper våre gjester vil komme på kakeoppspising hjemme hos mine foreldre søndagen , de som bor langt avgårde trenger jo ikke reise før på mandagen. Tipper jeg kler meg i noe som er lett og behagelig, ikkeno pynting da nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde på oss litt pent, men avslappet. Jeg hadde en grei drakt, bukse og jakke og andre hadde på seg vanlige klær. Vi møttes i lokalet for å spise lunsj og rydde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Min første dag som kone har jeg lyst til å føle meg litt fin. Har kjøpt meg en pen sommerkjole med halterneck på Oasis, med tilhørende sko. Min mor inviterer til et lite hageparty med pølser, kaker og kaffe. Vi har opplyst at antrekk er uformelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...