havsulen Skrevet 14. april 2003 #1 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg lurer på hva dere mener om fjerning av gamle synder før man legger nye gulv og lager nye vegger. For eksempel når det er fem lag gammel tapet på en vegg - bør man fjerne det før man gjør noe nytt? Og: vi har endel gulv av linoleum (har nettopp kjøpt et gammel hus). Bør dette vekk før vi legger nytt tregulv over, eller? Vi vil selvfølgelig fjerne uansett der vi må fordi det flasser/er bulkete etc. Jeg lurer mer på de områdene hvor vi strengt tatt ikke MÅ. Jeg vil gjerne høre både fordeler og ulemper... Er nemlig litt uenig med kjæresten min om dette. Han mener vi kan spare oss for jobben. Jeg synes det hadde vært deilig å få så mye som mulig av det gamle vekk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. april 2003 #2 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg fikk faktisk beskjed om at det var en fordel å ha linolium onder det nye tregulvet (furuparkett). Jeg bodde i blokk og det skulle visstnok hindre noe av støyen nedover i etasjene. Så det er ikke noe i veien for å legge gulvet rett ¨oppå gammelt gulvbelegg. Tror nok at det stopper litt av kulven i et murgulv også. Pass bare på at det blir sparklet eller fyllt i der dere fjerner belegget, slik at det ikke blir dumper i gulvet. Veggene er jeg i tvil om. Skal dere lage NYE vegger eller bare tapetsere over det gamle?? 15 lag tapet + et helt nytt lag høres mye ut. Kommer an på hvor godt tapeten under sitter da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørk Skrevet 14. april 2003 #3 Del Skrevet 14. april 2003 Det fineste resultatet får du om de fjerner tapet før du tar på ny, få leid en stimmaskin så går det for unna. Gulvbelegget må dere ikke fjerne, det kan bare skape problemer og mye ekstraarbeid. Hvis gulvet skulle være ujevnt under må dere da kanskje til med avrettningsmasse, og da blir det dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2003 #4 Del Skrevet 14. april 2003 Dere kan jo forsøke å fjerne litt av belegget på gulvet. Kanskje det viser seg å være fine tregulv under som bare trenger en runde med pussemaskin og lakk? Dersom dere skal tapetsere, ville jeg nok fjernet den gamle tapeten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå