Gå til innhold

TROR DU PÅ SKJEBNEN?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tror du på skjebnen?

Jeg har hatt en "åpenbaring" i dag, og er veldig i tvil om hva jeg bør gjøre.

Tidlig i høst var jeg på et informasjonsmøte om en tur til Afrika jeg hadde veldig lyst til å bli med på. To ukers organisert tur med bestigning av Mt. Kilimanjaro og safari. Avreise var siste uka i januar 08, påmelding snarest, førstemann til mølla. Jeg hadde veldig lyst til å bli med, men det er masse penger å bruke på en slik tur, og litt tiltak og reise alene siden min bedre halvdel ikke har intresse av den slags. Så jeg slo det fra meg og tenkte at den muligheten får jeg senere også. Så jeg satte meg det som mål at en gang i løpet av livet skal jeg ta en sånn tur...

Hvert år i januar har vi et veldig viktig møte på jobben, der alle ansatte må være med. For en måneds tid siden ble datoen for dette møtet bestemt, og det ble en dag i siste uka i januar. I dag fikk jeg/vi beskjed om at møtet må flyttes ei uke fram.

Også i dag, kommer jeg plutselig på at jeg skal sjekke hjemmesiden til ovenfornevnte tur-arrangør. Det viser seg at det er noen få ledige plasser på den nevnte turen.

Så da begynner jeg å lure. Nå har jeg plutselig mulighet til å bli med på denne turen!! Så underlig at møtet blir flyttet og at det er igjen ledige plasser på turen. TILFELDIG?? ELLER IKKE??? (Hadde ikke møtet blitt flyttet kunne jeg ikke ha blitt med på turen)

Men jeg har ikke bestemt meg om å bli med. Det er fremdeles like mye penger det er snakk om. (Som kansje burde ha gått til fellesskapet), og jeg må uansett reise alene. (Reiser ikke alene, bare ikke med noen jeg kjenner). Er det noen som har vært på en sånn tur som kan fortelle meg litt om hvordan det var. Jeg får ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre og jeg må bestemme meg nåååååå...................................

Endret av Indigo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært på sånn tur, men dersom dette er noe du har skikkelig lyst til, og har råd til, hadde jeg slått til.

Erfaringsmessig "passer det aldri" å reise, og en utsetter og utsetter og til slutt er det for sent.

Reis på tur, kos deg, ta masse bilder og sett i album som du kan kikke i når du blir gammel :jepp:

Skrevet

Jeg tror ikke på SKJÆBNEN, men noen ganger har man flaks! Kanskje dere kan bli enige om at dere kan spare penger til noe samboeren din virkelig har lyst til også, så får du ikke så dårlig samvittighet for å bruke av felleskassa?

En ting er sikkert - en slik tur vil gi deg minner for livet!

Skrevet

Jeg tror ikke på skjebnen, men på magefølelsen. Utifra det du skriver så tror jeg din magefølelse forteller deg at du skal reise, men du trenger noe å backe avgjørelsen med. Jeg tror du allerede vet svaret.

Reis da vel!!! :jepp:

Skrevet

Det er helt tilfeldig, skjebnen prøver ikke på noen måte å fortelle deg at du bør dra til Afrika.

Men har du veldig lyst, bør du dra - du lever bare en gang ;)

Skrevet

Jeg tror heller ikke på skjebnen, men det virker som om dette er noe som betyr mye for deg, også fordi du leter etter "tegn" til at du skal reise. Jeg synes du skal gjøre det, du kommer garantert ikke til å angre! :)

Skrevet
Det er fremdeles like mye penger det er snakk om. (Som kansje burde ha gått til fellesskapet)

Hvorfor i all verden skulle de gått til felleskapet? Nei, reis og kos deg, sikker på det blir en kjempeopplevelse!

Skrevet

Dette skal jeg gjøre en gang også, når jeg får råd. Hvis du har råd, hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg vil ikke blande sjebnen inn i dette, men gjør for all del det du har lyst til!! Høres ut som en kjempetur! :)

Skrevet

Hvis du har lyst og mulighet så syns jeg du skal gjøre det. Det høres ut som en opplevelse av de sjeldne, og jeg er sikker på at turen blir fantastisk selv om du ikke kjenner de andre som skal være med.

Jeg håper du forteller oss hva du bestemmer deg for å gjøre.

Skrevet

REIS!!!!

Jeg tror ikke på skjebnen, men at noen ganger må man gjøre det man vil. Du vil få minner du tar med deg til du dør, og du blir kjent med andre på turen.

REIS!!!

Skrevet

-Vil ikke si at jeg tror på skjebnen, men at ting blir lagt til rette for oss, ja, det tror jeg på! - Og min erfaring er at hvis "ting" eller tegn kommer til deg 3 gg på rad, så skal man slå til.- Joda, litt overtroisk må man få lov til å være.-

Ellers kan jeg føye til at jeg har aldri angret på en eneste reise jeg har foretatt.

Du er sikkert både ung og sprek.- Reis nå! :Nikke:

Skrevet

Jeg tror ikke på skjebnen jeg heller, men noen ganger er det ting/hendelser som er litt for opplagt til å bare være tilfeldige..

Jeg jobber sammen med ei dame som tror på skjebnen, eller som hun selv sier: "det er en mening med alt som skjer".

Har ikke bestemt meg om jeg drar på tur enda...

Gjest AvaVilandra
Skrevet (endret)

.

Endret av AvaVilandra
Skrevet

Man lever bare en gang - så helt uavhengig av skjebne så anbefaler jeg deg å realisere drømmen din.

Jeg har forøvrig litt erfaring med sånn turer så du kan pm'e meg om du har spørsmål. Jeg har ikke tid til å skrive generelt om det.

Skrevet

Skjebnen? Nei, absolutt ikke.

Men ærlig talt, reis! Er det noe man ikke angrer på, er det sånne turer. Forøvrig må du vite at januar ikke er den eneste tiden i året der man kan reise til Afrika... Det finnes haugevis av turarrangører, og du kan til og med reise helt alene, på din egen tur. Det blir mye billigere, og du har mer frihet og møter landet du skal til på en mer realistisk måte (store gruppereiser blir veldig kunstig), men på den annen side må du planlegge mye mer selv...

Men, ja, uansett, reis! Enten på den turen, eller en annen. Gi litt f... i "fellesskapet" (hvilket fellesskap? Mannen?). Jeg er selv sammen med en fyr som ikke helt viser interessen for reisemål utenfor europa eller reiser som ikke skal brukes som ferie, og jeg kommer definitivt til å ta noen utenlandsturer uten han i framtida. Det har jeg ingen dårlig samvittighet for.

Har du derimot barn som er gamle nok til å bli med er det en litt annen sak...:P Jeg ble hvertfall veldig sur på faren min hver gang han reiste til tøffe land uten at jeg fikk være med (dette var i organisasjonssammenheng, men likevel ble jeg fornærmet) da jeg var 15...

Skrevet

Jeg hadde absolutt reist!

Har selv to venner som har vært på lignende turer, og de hadde en fantastisk opplevelse. Når jeg har satt til side litt ekstra penger, skal jeg også reise på safari - garantert. :jepp:

Skrevet

Istedet for å håpe at de tegnene du har fått er skjebnen (selv om det kanskje er det for alt jeg vet...), så kan du jo bare ta en egen avgjørelse på at du drar?

Jeg hadde gjort det, det høres knallfint ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...