smaksløk Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Som mange andre lever jeg på alle gode minner fra reiser jeg har hatt. En av mine beste opplevelser var fra en hengekøy i Amazonas jungelen, i bekmørket med surrende monster mygg og ildfluer, sirisser og krafsing i løvet og en gjeng brøleaper! Fisking av pirana og padle rundt i en kano hele dagen. Ikke elektrisitet, mobiltelefoner, internett, busser eller biler, bare masse sommerfugler, slanger, edderkopper, vanvittig med mygg og innsekter og koselige folk.. Hvilke er dine beste ferieminner/beste ferie steder?
smaksløk Skrevet 23. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 23. november 2007 Ingen som vil dele ferieminnene sine her visst. Jeg har flere jeg da...Haiking baki en lastebil full lasta med corona og andre Mexicanere i Mexico... Får meg til å smile selv på en grå dag som denne.
gard Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Hei Jeg har mange gode minner fra turer :-) Det å være på safari i Sør-Afrika og komme på kloss hold til en løve var spesielt. Vi satt i åpen jeep så det var ganske spennende for å si det mildt. HEr er et reisebrev http://gardkarlsen.com/djuma_vuyatela_safari.htm Hvis en er på jakt etter den ultimate strand ferien mener jeg fremdeles at Maldivene er plassen. Vi var på en plass som heter Sun Island og havnet var turkisblått, strendene var kritthvite osv. Den eneste plassen jeg har vært på som faktisk er like fin som postkortene som kommer derfra. Her er et reisebrev med mange bilder: http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm Turen opp til det neste 6000 meter høye Kilimanjaro var også en opplevelse. Det var slitsomt men det var litt av et eventyr: http://gardkarlsen.com/kilimanjaro_index.htm
smaksløk Skrevet 24. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2007 (endret) Safari i Afrika høres helt fantastisk ut! Elsker spesielt dyreopplevelser, "i sitt rette element"! Men er alle så heldige tror du at de kommer så tett innpå dyra? Eller var dere spesielt heldige? Har lurt litt på hvordan det er? Vi var nokså nære en svær Boa Constructor og en Anakonda i Jungelen...hadde ikke trodd vi skulle se særlig med dyr, men det var helt fantastisk, spesielt fuglelivet.. Så også rosa delfiner, men de var litt for langt borte til å ta bilde av, forsvant fort gjorde de også. Sp ut som svære griser som hoppa opp av vannet:) Veldig bra hjemmeside forresten! Du har jammen fått reist mye, men det har jeg forstått på deg før! Synes den "DINK" modellen virka bra:) Mere tid og peng til å reise;) Endret 24. november 2007 av smaksløk
Gjest Gjesten Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Eg var på safari i Afrika, no hadde eg malaria nett då, så eg var litt pjusk kan du sei, men det var ei flott oppleving. Vi kom ikkje nær løver, men vi var nær diverse andre dyr. Men for meg er nok dei store opplevingane nærare heimen. Brevandring på Jostedalsbreen, fisketur i soloppgangen i Nordfjord, fjelltur i Sunnfjord etc. Av eksotiske saker: Den bilfrie øya Hydra i Hellas er fantastisk for romantikk. Porto i Portugal er nyyydeleg, drikke vin ved elva der i solnedgangen er romantisk og stemningsfyllt. Den einaste plassen eg ikkje har nåken spesielt suverene minner frå eigentleg er Japan... Sjølv om øyene utanfor Okinawa er suverene!
gard Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Hei Hvor mange dye en får se på safari avhenger nok av hvor en dra, hvor heldig man er osv. Vi kom veldig nær løver, leopard, elefanter, giraffer etc. Vi hadde to turer om dagen for å se på dyr :-)
smaksløk Skrevet 24. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2007 Gjesten: Enig har mange gode minner fra Norge også, spesielt nå når jeg ikke er hjemme. Faktisk en skitur fra Finse over Hardangervidda i sterk motvind og snø, midt på natta er faktisk noe jeg nok sent kommer til å glemme!! Hadde mista de andre og avtalt plass å møtest, så gikk vi feil rundt en topp å endte opp helt feil...heldigvis fant vi ut av det før det blei for seint... Hydra høres fantastisk ut. Var på sykkeltur på Sark (kanaløy ved Jersey), den er også bilfri, men nok ikke like eksotisk...men er noe spesielt med det å dra til slike steder hvor folk er litt nærmere naturen enn hva vi er.. Gard: ikke værst!! Men forstår dere har fått med dere mye med to turer til dagen! Jeg blir veldig frista til å dra på Safari neste gang nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå