Gå til innhold

Ville du tilgitt et sidesprang, engangstilfelle?

Ville du tilgitt et sidesprang, et engangstilfelle?  

1 stemme

1. 1. Ville du tilgitt et sidesprang, et engangstilfelle?

• Ja
      13
    • Nei
      17
    • Vet ikke
      10
    • Kun om han/hun fortalte det selv og jeg ikke fikk vite det av andre.
      13
    • Kanskje, men jeg ville gått fra han/hun for ei tid
      6

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ville du tilgitt utroskap? Da tenker jeg på et tilfelle, ikke et forhold som har pågått bak din rygg?

Selv tror jeg at jeg ville det... men kan jo ikke si noe sikkert, da ingen kan være helt sikre på sin egen reaksjon. :o

Skrevet

Ja, det ville jeg. Selvsagt spørs det på omstendighetene, men i utgangspunktet ja.

Vibeke

Gjest sexysadie
Skrevet

Ja, jeg ville ha tilgitt ett sidesprang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Man kan selvfølgelig aldri vite, men jeg tror ikke jeg hadde godtatt det. Jeg hadde nok aldri klart å stole på den personen igjen senere, så forholdet hadde vel da uansett ikke vært noe å satse videre på..

Gjest Gjesta
Skrevet

Hadde min kjære hatt vært utro mot meg, så hadde jeg følt at tilliten mellom oss var brutt, og at han ikke hadde respekt for meg og forholdet vårt. Og på et sånt grunnlag kunne jeg aldri fortsatt å være sammen med ham.

Gjest Duchess
Skrevet

Det er helt umulig å svare på før man står midt oppe i situasjonen.

Det er lett å si at jada det hadde jeg hvis det bare var et engangstilfelle, men det er ikke så sikkert man er like klar på det den dagen det eventuelt skulle skje.

Skrevet

Vanskelig spørsmål. Det er mulig jeg hadde klart å tilgi, men noe hadde allikevel vært alvorlig ødelagt mellom oss. Selv om man tilgir, tror jeg det er vanskelig å gå videre, og finne tilbake til samhørigheten og tilliten som var der før sidespranget.

Tror nok jeg ville blitt mer mistenkelig og usikker på ham.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville nok ikke klart å gå ifra min mann om han var utro, men noe ville vært ødelagt, og jeg vet ikke om vi kunne fått det bra igjen etterpå, om jeg hadde klart og tilgi. Glemme hadde jeg aldri klart.

Muligens hadde jeg gått fra han etterhvert hvis jeg så at forholdet ikke fungerte lengere.

Men vi har mine, dine og våre barn, og jeg har sagt at jeg aldri skal utsette flere barn for et brudd og det som følger med, derfor ville jeg prøvd alt jeg kunne for å tilgi.

Synne

Skrevet
Ja, det ville jeg. Selvsagt spørs det på omstendighetene, men i utgangspunktet ja.

Vibeke

HELT ENIG der ja! :wink:

Skrevet

Jeg har ikke reflektert over denne problemstillingen; utroskap engangstilfelle eller langvarig er ikke aktuelt for noen av oss

Skrevet

Ja jeg ville nok ha gjordt det, kommer litt an på da. Men det hadde nok tatt lang tid før jeg hadde stolt på han igjen.

Skrevet

Jeg vet ikke..

Tror kanskje jeg kunne "tilgitt" ett engangstilfelle, kommer an på situasjon, hvem og hva, hvor dype følelsene er for partneren etc.

Men man ødelegger nok noe vesentlig, som er vanskelig å bygge opp igjen, og den som har vært utro må finne seg i å jobbe MASSE for å bygge opp igjen det tapte! Og det er på en måte måten vedkommende må svi for sitt "misstak"!

Man må også være klar over at slike ting stort sett aldri blir glemt, så selv om man klarer å tilgi så kan slike ting lett komme frem i krangler eller situasjoner, og det må man faktisk bare finne seg i!

Gjest Missuganda
Skrevet
Don`t get mad' date='get even.. :blunke:[/quote']

Ja, hvis du tror det løser noen problemer så er du på villspor. Hvis parteneren ikke klarer å være trofast, er det på tide å finne seg en ny. Det er nok fisk i havet......

Gjest Embla s
Skrevet

Var forholdet dårlig, ville kanskje utroskap vært "nådestøtet" - det endelige påskuddet for å bryte?

Var forholdet bra ville jeg absolutt tilgitt. Det at man kan "få lyst på" andre enn den man elsker, er (for meg) en naturlov. Det er svakt å gi etter for lyster, men selv den beste kan være svak under gitte omstendigheter.

Gjest Missuganda
Skrevet

Ok, jeg tolket utsagnet ditt derhen at hvis parteren er utro så ta hevn ved å være utro seg. Tolket jeg det feil?

Skrevet

Nei, jeg tror IKKE jeg hadde akseptert at kjæresten min var utro!

Jeg spurte han engang om han trodde han kom til å være utro noen gang, og da sa han at det ville være like sannsylig som at 35 muldvarper kom og gravde opp huset vårt og kastet det på sjøen. Siden muldvarper ikke finnes i Norge føler jeg meg ganske trygg. Min kjære har heller ikke gitt meg noen grunn til noe annet heller. Vi har vært samboere i over 2 år, og det går ikke en dag uten at vi holder og kysser på hverandre. Vi har aldri kranglet, og jeg får høre minst 5-10 ganger om dagen at han elsker meg. Og jeg elsker han også! :D

Men, skulle han tross alt være utro en gang, så går det nok på hue ut døra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...