Gjest Veronica Mars Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Jeg har akkurat vært hos frisøren for å få stripet etterveksten og klippet tuppene. Det kom på over 1400 kroner (kostet 1982 sammen med shampo og balsam). Er dette fryktelig dyrt? Jeg mener ikke jeg har betalt så mye før, mannen ble ganske sjokkert over at jeg har brukt 2000 kroner hos frisøren.
Gjest _Leela_ Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Jeg betalte 930 kroner sist jeg klippet meg og stripet håret (har kort hår og fikk hettestriper). Da fikk jeg i tillegg ekstra service som trimming av øyenbryn og litt oppfriskning av sminken. Var veldig fornøyd med den prisen, har betalt mer andre steder. 1400 var litt dyrt, men kommer jo litt ann på salongen og om det er i en storby eller ikke.
Simpleminded Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Jeg syns det var i dyreste laget.. Husker jeg dro til frisøren og stripet håret i 3 forskjellige nyanser, noe som kostet ca. 1200,- totalt sammen med en hårkur.. Så for din behandling syntes jeg det var i drøyeste laget. Tror det er veldig individuelt på priser hos frisører. Jeg pleier å ta en ringerunde for å høre priser før jeg setter opp time, og prisene varierer veldig..
Gjest Opa Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Synes det høres helt normalt ut, jeg. Det er de fleste steder èn pris for dameklipp uansett om det er klipp av tupper eller mer, og striper kommer an på kort/langt, tykt hår (=mengde farge), og hette-/foliestriper.
Frk. Stella Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Endelig en positiv ting ved å ha flyttet til en småby. Klippet håret og fikk lagt inn foliestriper i to nyanser, inkl vask og hårkur, for to uker siden. Betalte 600 blank!
Gjest Ulva35 Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Har halvlangt hår. Pleier å stripe, klippe og føne. Tar hårkur også. Ektra striper(hettestriper). Betaler 970kroner
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Jeg synes det høres dyrt ut, men det kommer litt an på - noen kjeder/salonger er generelt mye dyrere enn andre. Sist jeg klipte meg farget jeg håret og fikk noen striper og betalte omtrent akkurat en tusenlapp (prisen varierer etter antall striper virker det som, har betalt fra 850-1050 hos samme frisør). For bare klipp har jeg samme sted betalt 350 kr. Dette er hos dyktige og hyggelige frisører, men på et relativt lite sted. For klipp og farge hos en mer sentralt beliggende og anerkjent frisør (i Trondheim) har jeg betalt rundt 1000 kr.
Gjest Frysepulver Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Salongene her i området tar ca rundt det ts betalte. Nå er jeg heldig da, for har en venninne som er frisør, og hun tok hele 150 kroner av meg siste Det var for produktene hun brukte i salongen, jobben var gratis.
Orthia Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 1400,- er omtrent hva jeg pleier å betale for klipp og striper her i Oslo.
Gjest Veronica Mars Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Gjest Morgan le Fay Skrevet 24. november 2007 #11 Skrevet 24. november 2007 Jeg synes egentlig prisen var OK; jeg betaler selv over 1200 for klipp og enkel farge av ganske kort hår, og det er mer arbeid å klippe og stripe et lengre hår.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #12 Skrevet 24. november 2007 Dette er på Solsiden i Trondheim, og det er ikke en kjedefrisør. Det var foliestriper og jeg har langt, veldig tykt hår. Jeg tok en titt på kvitteringen og der sto det klipp ny frisyre og striping langt hår. Hun mente vel at det var ny frisyre fordi jeg fikk det klippet opp litt da? Jeg skjønner dog ikke hva det har med saken å gjøre at jeg har langt hår all den tid jeg bare fikk striper i etterveksten... Jeg har gått til denne salongen lenge og er alltid veldig fornøyd med håret da, det er vel derfor jeg har problemer med å bare finne meg en billigere frisør. I de frisørsalongene hvor jeg har gått tar de betalt pr. folie så om man har tykt hår blir det dyrt...koster etter det jeg kan huske mellom kr. 100-150 pr. foliestripe. Jeg betalte for øvrig ca 1400,- sist, striping av ettervekst og klipp. Gangen før betalte jeg ca 1800,- da var det striper i to farger i hele håret samt klipp. (Jeg har veldig tykt hår med en del krøller til midjen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå